Jaki system płatności online wybrać? [Ranking płatności online]

ranking płatności online

Jaki system płatności online wybrać w 2021 roku? Zobacz ranking płatności online i wybierz najlepszego operatora płatności online.



Prowadzenie sklepu internetowego wymaga instalacji płatności online. Wielu przedsiębiorców staje przed dylematem, jaki system płatności online wybrać. Teoretycznie można sobie bez niego poradzić i przyjmować płatności przelewem na konto oraz za pobraniem. Nie mniej jednak szybkie płatności internetowe już na dobre weszły do obiegu i klienci przyzwyczaili się do płacenia BLIK-iem czy kartą kredytową.

System płatności online – system udostępniany firmie do przyjmowania płatności od klientów. Skierowany głównie do branży internetowej, sklepów www i pojedynczych stron. Płatności online mają za zadanie przyspieszyć transakcję zakupu, w zamian za co operator pobiera prowizję.

RANKING PŁATNOŚCI ONLINE 2021

Ranking płatności internetowych online w 2021 roku to zestawienie kilku najpopularniejszych firm: Blue Media, PayU, Dotpay i Tpay. Sprawdź korzyści, opłaty i dokonaj przemyślanego wyboru. Poniżej najlepsze systemy do płatności online.

Oferta Prowizje
Aktywacja

blue media ranking płatności online
Blue Media
Płatności online

1.3% – 1.7% 19 zł

lub zapytaj o więcej:
605-533-655

Dostępne metody płatności: BLIK, karta płatnicza, raty, szybkie przelewy
Integracje: Presta Shop, Magento, OpenCart, WooCommerce, Click Shop, Comarch e-Sklep, cStore, ePRO, GoShop, IAI Shop, KQS.store, Sklepicom, QuickCart, RedCart, Sellingo, Shoper, shopGold, Shoplo, Sky-Shop, SOTE, WellCommerce, ZenCart

payu płatności onlinePayU
Płatności internetowe

1.25%-2.3%
karta płatnicza +0,30zł
9 zł
(poza promocją 199 PLN)

lub zapytaj o więcej:
605-533-655

Dostępne metody płatności: BLIK, karta płatnicza, raty, szybkie przelewy
Integracje: Presta Shop, Magento, OpenCart, WooCommerce, Click Shop, Comarch e-Sklep, cStore, ePRO, GoShop, IAI Shop, KQS.store, Sklepicom, QuickCart, RedCart, Sellingo, Shoper, shopGold, Shoplo, Sky-Shop, SOTE, WellCommerce, ZenCart

system płatności hotpayHotPay
płatności internetowe

1.45%
karta płatnicza +0,30zł
działalność nierejestrowana 2.5%
1 zł
weryfikacja przelewem

lub zapytaj o więcej:
605-533-655

Dostępne metody płatności: BLIK, karta płatnicza, SMS Premium, przelewy, Paysafecard, Paysafecash
Integracje: WooCommerce, WordPress, Shoper, Prestashop, Sellingo, takedrop, Magento, opencart, Idosell shop, shoplo, shopify, automater, autosend, Streamonline

Płatności online cinkciarz pay
Cinkciarz Pay
Płatności online

0,2% – 2%
PayPal 2%
karta płatnicza, Google Pay 1,1%
przelew online (Pay-By-Link) 0,9%
portfel walutowy 0,2%
BLIK 0,7%
0 zł
Dostępne metody płatności: portfel walutowy Cinkciarz.pl, przelewy online (Pay-By-Link), BLIK, Google Pay, PayPal, karta płatnicza, Trustly, POLi, iDEAL, EPS, UnionPay International. Wkrótce: Apple Pay.

tpay płatności internetowe
Tpay
Płatności online

1.59%
karta płatnicza +0,39zł
10 zł
koszt wypłaty środków – 2zł

lub zapytaj o więcej:
605-533-655

Dostępne metody płatności: BLIK, karta płatnicza, raty, przelewy, SMS Premium
Integracje: WooCommerce, WP e-Commerce, Easy Digital Downloads, PrestaShop, Magento, VirtueMart, Drupal Commerce, OpenCart, Quick.Cart, WHMCS, Blesta, Cs.Cart, BoxBilling, Joomshopping, osCommerce, RedShop, Drupal, UberCart, CubeCart, Oxid eshop

płatności online dotpaydotpay
e-płatności

1.9%
karta płatnicza +0,30zł
1.5 zł
weryfikacja przelewem
Dostępne metody płatności: BLIK, karta płatnicza, raty, przelewy, Paysafecard, SMS Premium
Integracje: Click Shop, Comarch e-Sklep, cStore, CubeCart, Drupal Commerce, Ebexo, eproSHOP, GOshop, hikashop, IAI-Shop, J2Store, Magento, Opencart, osCommerce, PrestaShop, Quick.Cart, RedCart, Selly, Shoper, Shoplo, Sote, VirtueMart, WooCommerce,, Zen Cart

Dane do rankingu płatności online uzyskaliśmy bezpośrednio z informacji umieszczonych na stronach internetowych operatorów, a także z własnego doświadczenia. Co jakiś czas operatorzy stosują promocje, aby przyciągnąć nowych klientów. Dlatego ostateczna oferta może się różnić, jeśli akurat trafisz na nową ofertę rabatową.

SPIS TREŚCI

  1. Wybór systemu do płatności online
  2. Operatorzy płatności online – opis i opinie
  3. Płatności online a odczucia klientów
  4. Płatności online dla klientów z zagranicy
  5. Jak zainstalować płatności online w sklepie

WYBÓR SYSTEMU DO PŁATNOŚCI ONLINE

Poniżej znajdziesz opis 6 ważnych kwestii, które musisz wziąć pod uwagę planując wybór systemu do płatności online.

1. Jaki będziesz miał obrót w sklepie?

Od obrotu zależy ostateczna wartość prowizji. Jeżeli dopiero zaczynasz sprzedawać, to trudno Ci będzie oszacować obrót miesięczny. Nie mniej niekiedy jest to możliwe. Na przykład gdy otwierasz drugi sklep internetowy lub przebudowujesz obecny. Im większy obrót, tym firma obsługująca płatności może zaoferować Ci lepsze warunki.

O ile firma może zejść z prowizją? Z reguły takie negocjacje rozpoczynają się w chwili, gdy możesz zagwarantować obrót na poziomie ok. 100 tys. zł miesięcznie. Wówczas prowizja może być niższa o około 20% od podstawy.

Przykładowe kwoty prowizji w zależności od kwoty zakupu:

Kwota przelewu PayU DotPay/Przelewy24 Tpay Blue Media
10 zł 0,23 zł 0,19 zł 0,16 zł 0,15 zł
50 zł 1,15 zł 0,95 zł 0,80 zł 0,75 zł
100 zł 2,30 zł 1,90 zł 1,59 zł 1,49 zł
1000 zł 23 zł 19 zł 15,90 zł 14,90 zł
5000 zł 115 zł 95 zł 79,50 zł 74,50 zł

2. Jakie metody płatności chcesz w sklepie?

Czy może istnieć sklep internetowy bez szybkich płatności? Jak najbardziej. Zastanawiając się, jaki sklep internetowy wybrać możesz być pewny, że możliwość przelewu będzie w standardzie. Wówczas można przecież podać kupującemu nr konta i pobierać opłaty zwykłym przelewem. Taka strategia jest czasami stosowana w sklepach obracających drogim produktem, np. sprzętem RTV, rowerami czy innym materiałami budowlanymi.

Drogie produkty to także kwestia zapłaty za pobraniem. Kupując rzecz, która kosztuje dużo w mniemaniu konsumenta, będzie bardziej skłonny zapłacić kurierowi.

Prawda jest jednak taka, że większość klientów jest już przyzwyczajona do szybkich płatności. Każdy ma swój ulubiony sposób zapłaty. Dla jednej osoby będzie to BLIK, dla innej karta kredytowa a dla jeszcze innej szybki przelew. Warto więc spróbować porozumieć się z firmą, aby prowizja za płatności online była po prostu sporo niższa.

3. Na jakiej platformie prowadzisz sklep?

To, na jakiej platformie będziesz prowadził sklep internetowy ma coraz mniejsze znaczenie. Większość platform ma albo dedykowane oprogramowanie, albo firma sama przygotowuje wtyczkę, która pomaga uporać się z wdrożeniem płatności w sklepie. Ranking płatności online przedstawia platformy, z jakimi są zintegrowane dane systemy płatności elektronicznych.

4. Opłata aktywacyjna

Większość operatorów płatności online wymaga opłaty aktywacyjnej. Ta opłaca z reguły nie jest wysoka i wynosi kilka, kilkanaście złotych. Najdroższą opcję ma PayU, gdzie opłata aktywacyjna to aż 199 zł. Nie mniej często można spotkać promocje, które pozwalają obniżyć tę opłatę do kilkunastu złotych.

5. Oferowane usługi

Za wyjątkiem PayU wszyscy operatorzy płatności online posiadają integrację z PayPal. To może być istotne dla wielu osób. Ważne są również niestandardowe metody płatności, jak wiele kart kredytowych, BLIK czy paysafecard. Niekiedy ważne są płatności ratalne oraz odroczona płatność, które stanowią pewne novum w systemie automatycznych płatności online.

Dla sklepów z obsługą zagranicy, ważne będą obce waluty. Możliwość przewalutowania oferuje większość systemów płatności. Różnica polega na tym, że PayU przewalutuje po kursie banku płatnika, a Dotpay po kursie NBP.

6. Co z wypłatą środków z systemu?

Warto wiedzieć, jak działa system płatności. Klient kupujący produkt w Twoim sklepie internetowym płaci za niego poprzez system płatności online. Pieniądze trafiają na tzw. konto przejściowe. Jest to konto w posiadaniu operatora płatności, do którego masz dostęp jako kontrahent. Masz stały wgląd w ilość pieniędzy na koncie przejściowym i możesz je w każdej chwili wypłacić na konto firmowe.

Jeżeli nie masz jeszcze konta dla swojej firmy, sprawdź ranking – najlepsze konta firmowe. Wypłata pieniędzy jest z reguły darmowa, choć np. Tpay umożliwia tylko 4 bezpłatne wypłaty w miesiącu.

OPERATORZY PŁATNOŚCI ONLINE – OPIS I OPINIE

Wiesz już, na jakie aspekty zwrócić uwagę przy wyborze operatora płatności online. Zobacz, jak te cechy prezentują się w poszczególnych systemach do płatności internetowych. W Polsce jest wielu operatorów płatności i naprawdę trudno wybrać tego pierwszego, najlepszego. Zanim podejmiesz decyzję, przeczytaj co oferuje każdy z nich.

Jakiego operatora płatności online wybrać? Sprawdź recenzje i opinie.

blue media ranking płatności online

Program do płatności online – Blue Media

ZOBACZ OFERTĘ

lub zapytaj o więcej:
605-533-655

Ranking programów do płatności online otwiera Blue Media. Firma działa od 1999 roku i jest polskim przedsiębiorstwem. Mało kto wie, że obsługuje ponad 90% wszystkich płatności online w Internecie. Współpracuje głównie z dużymi graczami jak banki czy operatorzy telefonów. Nie mniej od pewnego czasu zaczyna poważnie działać wśród mniejszych firm.

Plusy:

  • najniższa prowizja na rynku,
  • możliwość wynegocjowania lepszych warunków,
  • wiele dostępnych integracji.

Minusy:

  • wysoki koszt aktywacji,
  • słabo rozpoznawalna marka wśród konsumentów.

payu płatności online

Płatności elektroniczne – PayU

ZOBACZ OFERTĘ

lub zapytaj o więcej:
605-533-655

Drugie miejsce w rankingu płatności internetowych dla PayU. Jest to jeden z najpopularniejszych operatorów płatności online w sklepach. Jest jednak stosunkowo droższy od konkurencji (prowizje za transakcje to ok. 2,3% bez promocji). Rzecz jasna stawkę można wybrać podczas negocjacji, jednak wymogiem jest dosyć spory obrót. Jest to pewny operator dla dużych sklepów, dla których liczy się solidny i znany partner.

Operator udostępnia system w polskiej i angielskiej wersji językowej.

Plusy:

  • najczęściej wybierany system płatności,
  • bezpłatne zwroty i wypłaty środków,
  • sporo dostępnych integracji,
  • rozpoznawalny wśród klientów.

Minusy:

  • dosyć wysokie prowizje,
  • nie posiada usługi Paysafecard, Direct Billing i SMS Premium,
  • spore koszty aktywacji usługi płatności online,
  • jedynie dwa rodzaje obsługiwanych kart płatniczych: VISA i MasterCard.

system płatności hotpay

Płatności internetowe – HotPay

ZOBACZ OFERTĘ

lub zapytaj o więcej:
605-533-655

Podium w rankingu płatności online zamyka HotPay. Operator płatności HotPay oferuje niskie prowizje od transakcji (ok. 1,45%) i tym zyskuje w rankingu płatności online. HotPay obsługuje osoby bez działalności gospodarczej, co jest sporym atutem. System obsługuje usługę SMS Premium, co spodoba się osobom prowadzącym katalogi stron czy innego typu strony, gdzie przyjmuje się mikropłatności.

Jeżeli chciałbyś negocjować wysokość prowizji w Tpay, Twoje obroty powinny wynosić minimum 10 tysięcy złotych miesięcznie.

Plusy:

  • możliwość skorzystania z płatności przez osoby na działalności nierejestrowanej,
  • sporo dostępnych integracji z systemami sklepowymi,
  • duży wybór portfeli płatniczych i płatności mobilnych.

Minusy:

  • karta płatnicza +0,30 zł
  • duży koszt zwrotu wynoszący 5 zł

 

PŁATNOŚCI ONLINE A ODCZUCIA KLIENTÓW

Za sprawą pandemii, znacząco wzrosła liczba osób robiących zakupy w internecie. Zgodnie z raportem e-commerce z 2019 roku, aż 62% internautów robiło zakupy online. Po marcu 2020 roku te statystyki poszybowały w górę. Coraz więcej przedsiębiorców zamierza tworzyć sklepy internetowe dla swoich stacjonarnych biznesów. Jest to kierunek jak najbardziej właściwy.

Co decyduje o tym, że klienci wolą zakupy przez internet:

  • szybkość zakupów,
  • dostępność sklepu o każdej porze dnia i nocy,
  • można się zastanawiać tyle czasu, ile się chce,
  • wygoda zakupów z kanapy/fotela,
  • zwiększające się bezpieczeństwo i powszechność zakupów online.

Płatności online pomagają w tym, aby odczucia klientów były pozytywne, a sklep działał szybko. Brak płatności online w sklepie internetowym skutkuje najczęściej porzuconym koszykiem (niedokończonymi zakupami).

RÓŻNE METODY PŁATNOŚCI INTERNETOWYCH

Prowadząc sklep internetowy warto dać klientom możliwość płacenia różnymi sposobami. Tak, aby każdy mógł wybrać tę formę płatności online, którą lubi. Oprócz najbardziej znanych metod płatności, czyli szybkiego przelewu i płatności karta kredytową, warto poznać trzy inne, które zrewolucjonizowały zakupy online.

Zgodnie z badaniem z 2019 roku, a więc przed pandemią, konsumenci w Polsce najczęściej płacili poprzez:

  1. Szybki przelew – 35%
  2. Tradycyjny przelew  – 26%
  3. Płatność gotówką (odbiór osobisty) – 26%
  4. Wysyłka za pobraniem – 25%
  5. Płatność kartą kurierowi – 23%
  6. Płatność kartą (kredytową lub debetową) w sklepie online – 21%
  7. BLIK – 19%
  8. Płatność z odroczonym terminem płatności – 18%
  9. Płatności ratalne – 11%
  10. SMS Premium – 10%
  11. Google Pay – 6%
  12. Kod QR aplikacja bankowa – 6%
  13. Płatność online zegarkiem – 4%
  14. Apple Pay – 3%

Powyższy ranking sposobów płatności za zakupy w Internecie zmienia się, jeśli weźmiemy pod uwagę jedynie zakupy mobilne. Klienci, którzy kupują za pomocą smartfona, o wiele częściej korzystają z BLIKa, płatności kartą debetową/kredytową i alternatywnych form płatności online. Warto wiedzieć, że ten typ zakupów (mobile) będzie się zwiększał.

Co to są płatności BLIK?

BLIK to rodzaj płatności online, który jest obecnie najpopularniejszy na polskim rynku e-commerce. Płatność BLIK-iem polega na wygenerowaniu 6-cio cyfrowego kodu w aplikacji mobilnej, a następnie wpisaniu go w odpowiednim polu w sklepie internetowym. Ostatnim krokiem jest potwierdzenie transakcji w aplikacji. Jest to o wiele łatwiejsze, ale przede wszystkim szybsze niż bankowość elektroniczna. UWAGA! Nie każdy bank posiada BLIK.

Jak działa płatność odroczona w sklepie www?

Płatność odroczona to forma płatności online, gdzie termin zapłaty za produkt może zostać wydłużony do 30 dni. Sklep dostaje pieniądze od razu, a klient ma do 30 dni na uregulowanie rachunku.

Na czym polega płatność paysafecard?

Paysafecard to płatność typu prepaid, do której nie jest wymagane konto w banku ani karta płatnicza. Najpierw należy kupić PIN, czyli 16-znakowy kod. Można go dostać tak, jak doładowanie telefonu - w Żabkach, kioskach Ruchu i marketach. Posiadając kod, możesz go użyć do płatności online w sklepie. PINy, których nie wykorzystasz, możesz gromadzić w portmonetce online w ramach konta "my paysafecard".

PŁATNOŚCI ONLINE DLA KLIENTÓW Z ZAGRANICY

Prowadząc sklep internetowy wielojęzyczny, warto mieć co najmniej 3 sposoby płatności dla klientów z zagranicy. Są to:

  1. PayPal – spotykany praktycznie we wszystkich sklepach zagranicznych,
  2. karta Visa i MasterCard – dostępne u każdego operatora płatności online,
  3. przelew bankowy – najprostszy sposób, dostępny standardowo w każdym systemie sklepu internetowego.

Założenie konta na PayPal

Aby zintegrować sklep internetowy z systemem PayPal, wystarczy że założysz konto sprzedawcy na stronie paypal.com/pl i będziesz postępował zgodnie z instrukcją. Wystarczy Ci posiadanie konta e-mail. Płatności internetowe możesz przyjmować od razu, a o potwierdzenie danych zostaniesz poproszony, gdy obroty przekroczą określoną kwotę.

Klientom z zagranicy musisz zapewnić poczucie bezpieczeństwa podczas kupowania. PayPal charakteryzuje się dbaniem o kupującego. Płatność może zostać zakwestionowana, jeżeli sprzedawca nie dostarczy produktu i PayPal może kazać zwrócić pieniądze. System PayPal podobnie jak karty Visa i MasterCard jest znany na całym świecie, stąd będzie to rozsądny wybór. Dodatkowo jest szybki i wygodny.

JAK ZAINSTALOWAĆ PŁATNOŚCI ONLINE W SKLEPIE

Po pierwsze, musisz mieć założoną firmę. Wyjątek stanowi PayU i HotPay, dlatego jeśli nie masz firmy lub prowadzisz działalność nierejestrowaną, od razu wybieraj ofertę tych operatorów płatności.

jaki system płatności online wybrać
Jaki system płatności online wybrać?

Przejrzyj ranking płatności online i wybierz najlepszą bramkę dla siebie.

Założenie konta w systemach płatności online jest dosyć proste, choć laikom może sprawić problemy. Warto poprosić o pomoc firmę, która utworzyła sklep internetowy lub skorzystać z pomocy informatyka. W trakcie rejestracji w systemie płatności przez internet, będziesz najpewniej musiał załączyć dokumenty firmowe. Weryfikacja może zająć 1-2 dni. Zwłaszcza, jeśli wymagane będzie przesłanie podpisanej umowy do płatności kartą kredytową.

Potem pozostaje wpięcie odpowiednich kodów na stronie sklepu lub wykorzystanie dedykowanego oprogramowania. W przypadku WordPressa są to wtyczki.

Sprawdź rankingi dla przedsiębiorców
Ranking programów do fakturowania – jaki program do faktur wybrać?
Jaki hosting wybrać? – ranking hostingów
Jaki terminal płatniczy wybrać? – ranking terminali płatniczych

Jeżeli zainteresowała Cię oferta zwycięzcy rankingu, firmy Blue Media, możesz skorzystać z pomocy firmy partnerskiej XYBRYZT. Zapytaj firmę o lepsze warunki prowizyjne i pomoc we wdrożyć płatności online w sklepie internetowym. Napisz na kontakt@xzt.pl lub zadzwoń: 605-533-655.

[Głosów: 3   Average: 5/5]
Łukasz Chrząszcz
Wolnościowiec, radny miasta Wodzisław Śląski. Właściciel agencji internetowej Xybryzt oraz kilku serwisów www. Absolwent Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach. Pomaga osobom rozpoczynającym prowadzenie firmy.
Kategoria

4 thoughts on “Jaki system płatności online wybrać? [Ranking płatności online]

  1. Wartą uwagi ofertę ma Cinkciarz.pl. Choć nie reklamują się zbyt mocno. Ogromny plus za możliwość przyjmowania płatności w różnych walutach i powiązanie PayPayl z bramką. Dodatkowo są automatycznie przyznawane rabaty za duże obroty.

  2. Zdecydowanie w rankingu zabrakło hotpay – bazowa prowizja dla firm jeśli chodzi o pay by linki i blik to 1,45%, do tego jako jedyni w Polsce obsługują osoby prowadzące działalność nierejestrowaną/osoby fizyczne.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *