Jaki system płatności online wybrać w 2021 roku? Zobacz ranking płatności online i wybierz najlepszego operatora płatności online.
Prowadzenie sklepu internetowego wymaga instalacji płatności online. Wielu przedsiębiorców staje przed dylematem, jaki system płatności online wybrać. Teoretycznie można sobie bez niego poradzić i przyjmować płatności przelewem na konto oraz za pobraniem. Nie mniej jednak szybkie płatności internetowe już na dobre weszły do obiegu i klienci przyzwyczaili się do płacenia BLIK-iem czy kartą kredytową.
RANKING PŁATNOŚCI ONLINE 2021
Ranking płatności internetowych online w 2021 roku to zestawienie kilku najpopularniejszych firm: Blue Media, PayU, Dotpay i Tpay. Sprawdź korzyści, opłaty i dokonaj przemyślanego wyboru. Poniżej najlepsze systemy do płatności online.
Oferta | Prowizje |
Aktywacja | |||
---|---|---|---|---|---|
![]() Blue Media
|
1.49% | 19 zł | |||
Dostępne metody płatności: BLIK, karta płatnicza, raty, szybkie przelewy Integracje: Presta Shop, Magento, OpenCart, WooCommerce, Click Shop, Comarch e-Sklep, cStore, ePRO, GoShop, IAI Shop, KQS.store, Sklepicom, QuickCart, RedCart, Sellingo, Shoper, shopGold, Shoplo, Sky-Shop, SOTE, WellCommerce, ZenCart |
|||||
|
1.25%-2.3% karta płatnicza +0,30zł |
9 zł (poza promocją 199 PLN) |
|||
Dostępne metody płatności: BLIK, karta płatnicza, raty, szybkie przelewy Integracje: Presta Shop, Magento, OpenCart, WooCommerce, Click Shop, Comarch e-Sklep, cStore, ePRO, GoShop, IAI Shop, KQS.store, Sklepicom, QuickCart, RedCart, Sellingo, Shoper, shopGold, Shoplo, Sky-Shop, SOTE, WellCommerce, ZenCart |
|||||
![]() Tpay
|
1.59% karta płatnicza +0,39zł |
10 zł koszt wypłaty środków – 2zł |
– | ||
Dostępne metody płatności: BLIK, karta płatnicza, raty, przelewy, SMS Premium Integracje: WooCommerce, WP e-Commerce, Easy Digital Downloads, PrestaShop, Magento, VirtueMart, Drupal Commerce, OpenCart, Quick.Cart, WHMCS, Blesta, Cs.Cart, BoxBilling, Joomshopping, osCommerce, RedShop, Drupal, UberCart, CubeCart, Oxid eshop |
|||||
|
1.9% karta płatnicza +0,30zł |
1.5 zł weryfikacja przelewem |
– | ||
Dostępne metody płatności: BLIK, karta płatnicza, raty, przelewy, Paysafecard, SMS Premium Integracje: Click Shop, Comarch e-Sklep, cStore, CubeCart, Drupal Commerce, Ebexo, eproSHOP, GOshop, hikashop, IAI-Shop, J2Store, Magento, Opencart, osCommerce, PrestaShop, Quick.Cart, RedCart, Selly, Shoper, Shoplo, Sote, VirtueMart, WooCommerce,, Zen Cart |
Dane do rankingu uzyskaliśmy bezpośrednio z informacji umieszczonych na stronach internetowych operatorów, a także z własnego doświadczenia. Co jakiś czas operatorzy stosują promocje, aby przyciągnąć nowych klientów. Dlatego ostateczna oferta może się różnić, jeśli akurat trafisz na nową ofertę rabatową.
6 rzeczy, na które musisz zwrócić uwagę podczas wyboru programu do płatności
Poniżej znajdziesz opis 5 rzeczy, które musisz wziąć pod uwagę planując zakup system do płatności online.
1. Jaki będziesz miał obrót w sklepie?
Od obrotu zależy ostateczna wartość prowizji. Jeżeli dopiero zaczynasz sprzedawać, to trudno Ci będzie oszacować obrót miesięczny. Nie mniej niekiedy jest to możliwe. Na przykład gdy otwierasz drugi sklep lub przebudowujesz obecny. Im większy obrót, tym firma obsługująca płatności może zaoferować Ci lepsze warunki. O ile firma może zejść z prowizją? Z reguły takie negocjacje rozpoczynają się w chwili, gdy możesz zagwarantować obrót na poziomie ok. 100 tys. zł miesięcznie. Wówczas prowizja może być niższa o około 20% od podstawy.
Przykładowe kwoty prowizji w zależności od kwoty zakupu:
Kwota przelewu | PayU | DotPay/Przelewy24 | Tpay | Blue Media |
---|---|---|---|---|
10 zł | 0,23 zł | 0,19 zł | 0,16 zł | 0,15 zł |
50 zł | 1,15 zł | 0,95 zł | 0,80 zł | 0,75 zł |
100 zł | 2,30 zł | 1,90 zł | 1,59 zł | 1,49 zł |
1000 zł | 23 zł | 19 zł | 15,90 zł | 14,90 zł |
5000 zł | 115 zł | 95 zł | 79,50 zł | 74,50 zł |
2. Jakie metody płatności chcesz w sklepie?
Czy sklep internetowy może istnieć bez szybkich płatności? Jak najbardziej. Można przecież podać kupującemu nr konta i pobierać opłaty zwykłym przelewem. Taka strategia jest czasami stosowana w sklepach obracających drogim produktem, np. sprzętem RTV, rowerami czy innym materiałami budowlanymi. Jednak drogie produkty to także kwestia zapłaty za pobraniem. Kupując rzecz, która kosztuje dużo w mniemaniu konsumenta, będzie skłonny zapłacić kurierowi.
Prawda jest jednak taka, że większość klientów jest już przyzwyczajona do szybkich płatności. Każdy ma swój ulubiony sposób zapłaty. Dla jednej osoby będzie to BLIK, dla innej karta kredytowa a dla jeszcze innej szybki przelew. Warto więc spróbować porozumieć się z firmą, aby prowizja za płatności online była po prostu sporo niższa.
3. Na jakiej platformie prowadzisz sklep?
To, na jakiej platformie będziesz prowadził sklep internetowy ma coraz mniejsze znaczenie. Większość platform ma albo dedykowane oprogramowanie, albo firma sama przygotowuje wtyczkę, która pomaga uporać się z wdrożeniem płatności w sklepie. Ranking płatności online przedstawia platformy, z jakimi są zintegrowane dane systemy płatności elektronicznych.
4. Opłata aktywacyjna
Większość operatorów płatności online wymaga opłaty aktywacyjnej. Ta opłaca z reguły nie jest wysoka i wynosi kilka, kilkanaście złotych. Najdroższą opcję ma PayU, gdzie opłata aktywacyjna to aż 199 zł. Nie mniej często można spotkać promocje, które pozwalają obniżyć tę opłatę do kilkunastu złotych.
5. Oferowane usługi
Za wyjątkiem PayU wszyscy operatorzy płatności online posiadają integrację z PayPal. To może być istotne dla wielu osób. Ważne są również niestandardowe metody płatności, jak wiele kart kredytowych, BLIK czy paysafecard. Niekiedy ważne są płatności ratalne oraz odroczona płatność, które stanowią pewne novum w systemie automatycznych płatności online.
Dla sklepów z obsługą zagranicy, ważne będą obce waluty. Możliwość przewalutowania oferuje większość systemów płatności. Różnica polega na tym, że PayU przewalutuje po kursie banku płatnika, a Dotpay po kursie NBP.
6. Co z wypłatą środków z systemu?
Warto wiedzieć, jak działa system płatności. Klient kupujący produkt w Twoim sklepie internetowym płaci za niego poprzez system płatności online. Pieniądze trafiają na tzw. konto przejściowe. Jest to konto w posiadaniu operatora płatności, do którego masz dostęp jako kontrahent. Masz stały wgląd w ilość pieniędzy na koncie przejściowym i możesz je w każdej chwili wypłacić na konto firmowe. Jeżeli nie masz jeszcze konta dla swojej firmy, sprawdź ranking – najlepsze konta firmowe. Wypłata pieniędzy jest z reguły darmowa, choć np. Tpay umożliwia tylko 4 bezpłatne wypłaty w miesiącu.
Programy do płatności – TOP5
Wiesz już na jakie aspekty zwrócić uwagę przy wyborze programu do płatności online. Zobacz, jak te cechy prezentują się w poszczególnych systemach do płatności internetowych. W Polsce jest wielu operatorów płatności i naprawdę trudno wybrać tego pierwszego, najlepszego. Zanim podejmiesz decyzję, przeczytaj co oferuje każdy z nich. Jakiego operatora płatności online wybrać? Sprawdź.
1. Program do płatności online – Blue Media
Ranking programów do płatności online otwiera Blue Media. Firma działa od 1999 roku i jest polskim przedsiębiorstwem. Mało kto wie, że obsługuje ponad 90% wszystkich płatności online w Internecie. Współpracuje głównie z dużymi graczami jak banki czy operatorzy telefonów. Nie mniej od pewnego czasu zaczyna poważnie działać wśród mniejszych firm.
Plusy:
- najniższa prowizja na rynku,
- możliwość wynegocjowania lepszych warunków,
- wiele dostępnych integracji.
Minusy:
- wysoki koszt aktywacji,
- słabo rozpoznawalna marka wśród konsumentów.
2. Płatności elektroniczne – PayU
Drugie miejsce w rankingu płatności internetowych dla PayU. Jest to jeden z najpopularniejszych operatorów płatności online w sklepach. Jest jednak stosunkowo droższy od konkurencji (prowizje za transakcje to ok. 2,3% bez promocji). Rzecz jasna stawkę można wybrać podczas negocjacji, jednak wymogiem jest dosyć spory obrót. Jest to pewny operator dla dużych sklepów, dla których liczy się solidny i znany partner.
Operator udostępnia system w polskiej i angielskiej wersji językowej.
Plusy:
- najczęściej wybierany system płatności,
- bezpłatne zwroty i wypłaty środków,
- sporo dostępnych integracji,
- rozpoznawalny wśród klientów.
Minusy:
- dosyć wysokie prowizje,
- nie posiada usługi Paysafecard, Direct Billing i SMS Premium,
- spore koszty aktywacji usługi płatności online,
- jedynie dwa rodzaje obsługiwanych kart płatniczych: VISA i MasterCard.
3. Płatności internetowe – Tpay
Podium w rankingu płatności online zamyka Tpay. Operator płatności Tpay oferuje niskie prowizje od transakcji (ok. 1,59%) i tym zyskuje w rankingu płatności online. Prowizje od płatności kartą kredytową ustala indywidualne, co jest sporym atutem. Lekkim minusem jest koszt zwrotów , który wynosi 0,90 zł. System obsługuje usługę SMS Premium, co spodoba się osobom prowadzącym katalogi stron czy innego typu strony, gdzie przyjmuje się mikropłatności.
Jeżeli chciałbyś negocjować wysokość prowizji w Tpay, Twoje obroty powinny wynosić minimum 10 tysięcy złotych miesięcznie.
Plusy:
- prowizje od transakcji na niskim poziomie,
- możliwe testy poprzez konto demo,
- sporo dostępnych integracji z systemami sklepowymi,
- duży wybór portfeli płatniczych i płatności mobilnych.
Minusy:
- jedynie cztery pierwsze wypłaty za darmo – każda następna to koszt 2 zł,
- duży koszt zwrotu wynoszący 0,90 zł,
- nie posiada usług Paysafecard i Direct Billing.
4. Płatności online – Dotpay/ Przelewy24
Ranking płatności online – na 4 miejscu oferta Dotpay. Operator połączył się z Przelewy24, tworząc jeden system. Prowizja, którą pobiera operator wynosi 1,9% i nie należy do najniższych. Na plus na pewno można podać sporą liczbę dostępnych integracji z systemami sklepowymi. Wiele dodatkowych metod płatności, takich jak BLIK, Paysafecard czy SMS Premium również działają na korzyść Dotpay.
Do niedawna na korzyść Dotpay przemawiała także opcja otwarcia konta przez osobę fizyczną. Tzn. nie musiałeś zakładać firmy, aby pobierać płatności. Obecnie jest to niemożliwe. Dotpay pisze na swojej stronie:
W celu korzystania z usług Dotpay muszę mieć zarejestrowaną własną działalność gospodarczą?
Tak. Z usług serwisu Dotpay mogą korzystać jedynie podmioty gospodarcze.
Wersję językowe: polski, bułgarski, czeski, niemiecki, angielski, francuski, hiszpański, chorwacki, węgierski, włoski, holenderski, portugalski, szwedzki, słowacki, rosyjski, rumuński, litewski, grecki.
Plusy:
- tanie aktywowanie usługi za jedyne 1,5 zł,
- udostępnienie dodatkowych form płatności jak BLIK, Paysafecard i SMS Premium,
- wypłaty pieniędzy zupełnie za darmo,
- system posiada sporo portfeli płatniczych i płatności mobilnych.
Minusy:
- długa wypłata środków z Paysafecard – do 2 miesięcy,
- brak możliwości testowania systemu.
Płatności online a odczucia klientów
Za sprawą pandemii, znacząco wzrosła liczba osób robiących zakupy w internecie. Zgodnie z raportem e-commerce z 2019 roku, aż 62% internautów robiło zakupy online. Po marcu 2020 roku te statystyki poszybowały w górę. Coraz więcej przedsiębiorców zamierza tworzyć sklepy internetowe dla swoich stacjonarnych biznesów. Jest to kierunek jak najbardziej właściwy.
Co decyduje o tym, że klienci wolą zakupy przez internet:
- szybkość zakupów,
- dostępność sklepu o każdej porze dnia i nocy,
- można się zastanawiać tyle czasu, ile się chce,
- wygoda zakupów z kanapy/fotela,
- zwiększające się bezpieczeństwo i powszechność zakupów online.
Płatności online pomagają w tym, aby odczucia klientów były pozytywne, a sklep działał szybko. Brak płatności online w sklepie internetowym skutkuje najczęściej porzuconym koszykiem (niedokończonymi zakupami).
Różne metody płatności internetowych
Prowadząc sklep internetowy warto dać klientom możliwość płacenia różnymi sposobami. Tak, aby każdy mógł wybrać tę formę płatności online, którą lubi. Oprócz najbardziej znanych metod płatności, czyli szybkiego przelewu i płatności karta kredytową, warto poznać trzy inne, które zrewolucjonizowały zakupy online.
Zgodnie z badaniem z 2019 roku, a więc przed pandemią, konsumenci w Polsce najczęściej płacili poprzez:
- Szybki przelew – 35%
- Tradycyjny przelew – 26%
- Płatność gotówką (odbiór osobisty) – 26%
- Wysyłka za pobraniem – 25%
- Płatność kartą kurierowi – 23%
- Płatność kartą (kredytową lub debetową) w sklepie online – 21%
- BLIK – 19%
- Płatność z odroczonym terminem płatności – 18%
- Płatności ratalne – 11%
- SMS Premium – 10%
- Google Pay – 6%
- Kod QR aplikacja bankowa – 6%
- Płatność online zegarkiem – 4%
- Apple Pay – 3%
Powyższy rozkład zmienia się, jeśli weźmiemy pod uwagę jedynie zakupy mobilne. Klienci, którzy kupują za pomocą smartfona, o wiele częściej korzystają z BLIKa, płatności kartą debetową/kredytową i alternatywnych form płatności online. Warto wiedzieć, że ten typ zakupów (mobile) będzie się zwiększał.
Co to są płatności BLIK?
BLIK to rodzaj płatności online, który jest obecnie najpopularniejszy na polskim rynku e-commerce. Płatność BLIK-iem polega na wygenerowaniu 6-cio cyfrowego kodu w aplikacji mobilnej, a następnie wpisaniu go w odpowiednim polu w sklepie internetowym. Ostatnim krokiem jest potwierdzenie transakcji w aplikacji. Jest to o wiele łatwiejsze, ale przede wszystkim szybsze niż bankowość elektroniczna. UWAGA! Nie każdy bank posiada BLIK.
Jak działa płatność odroczona w sklepie www?
Płatność odroczona to forma płatności online, gdzie termin zapłaty za produkt może zostać wydłużony do 30 dni. Sklep dostaje pieniądze od razu, a klient ma do 30 dni na uregulowanie rachunku.
Na czym polega płatność paysafecard?
Paysafecard to płatność typu prepaid, do której nie jest wymagane konto w banku ani karta płatnicza. Najpierw należy kupić PIN, czyli 16-znakowy kod. Można go dostać tak, jak doładowanie telefonu - w Żabkach, kioskach Ruchu i marketach. Posiadając kod, możesz go użyć do płatności online w sklepie. PINy, których nie wykorzystasz, możesz gromadzić w portmonetce online w ramach konta "my paysafecard".
Jak zainstalować płatności online w sklepie?
Po pierwsze, musisz mieć założoną firmę. Wyjątek stanowi PayU, dlatego jeśli nie masz firmy, od razu wybieraj ofertę tego operatora płatności.

Przejrzyj ranking płatności online i wybierz najlepszą bramkę dla siebie.
Założenie konta w systemach płatności online jest dosyć prosta, choć laikom może sprawić problemy. Warto poprosić o pomoc firmę, która utworzyła sklep internetowy lub skorzystać z pomocy informatyka. W trakcie rejestracji w systemie płatności przez internet, będziesz najpewniej musiał załączyć dokumenty firmowe. Weryfikacja może zająć 1-2 dni. Zwłaszcza, jeśli wymagane będzie przesłanie podpisanej umowy do płatności kartą kredytową.
Jaki hosting wybrać? – ranking hostingów
Jaki terminal płatniczy wybrać? – ranking terminali płatniczych
Jeżeli zainteresowała Cię oferta zwycięzcy rankingu, firmy Blue Media, możesz skorzystać z pomocy firmy partnerskiej XYBRYZT. Zapytaj firmę o lepsze warunki prowizyjne i pomoc we wdrożyć płatności online w sklepie internetowym. Napisz na kontakt@xzt.pl lub zadzwoń: 605-533-655.
Bluemedia mają najlepszą oferte można dostać dobry upust nawet 0.2% mniej polecam