Wiedzę o prowadzeniu sklepu internetowego można zdobywać w różny sposób, np. czytając książki o e-commerce. Dzisiaj recenzja 7 książek, które pomogą założyć sklep internetowy.
WIEDZA O PROWADZENIU SKLEPU – CO OPRÓCZ KSIĄŻEK?
Wiedza książkowa jest ważna i przydatna, ale warto znać również inne sposoby zdobywania know how. Być może będzie to nawet cenniejsze doświadczenie, niż czytanie książek. Najlepszą wiedzę zdobywa się na własnych doświadczeniach. To czasami lepsze niż czytanie książki o e-commerce. Są też inne sposoby pozyskania know how o prowadzeniu sklepu www. Poniżej znajdziesz wszystkie.
1. Praca przy obsłudze sklepu internetowego
Własne doświadczenia są zawsze najcenniejsze. Jeśli masz możliwość zatrudnienia się w firmie, która prowadzi sklep internetowy, warto skorzystać. Poznasz tajniki prowadzenia sklepu www od podszewki.
2. Rozmowa ze znajomym, który posiada sklep www
Jeżeli planujesz rozpoczęcie przygody z własnym sklepem internetowym, warto podpytać tych, którzy działają już w branży. Zastanów się, czy w kręgu Twoich znajomych nie ma osoby, która prowadzi sklep online. Wystarczy umówić się na kawę i porozmawiać. Podpytać o zagrożenia i możliwości. Jeśli Twoja działalność nie będzie konkurencyjna dla znajomego, to z pewnością przekaże Ci wszelką potrzebną wiedzę.
3. Kurs o prowadzeniu sklepu internetowego
Nie masz czasu lub ochoty czytać książek? Skorzystaj z pomocy wideo. Na rynku jest coraz więcej kursów o prowadzeniu sklepu www i ogólnie e-commerce. W tym przypadku warto odróżnić te dobre od słabych. Najlepiej zrobić research szkoleniowca. Czy ma doświadczenie w e-commerce od strony praktycznej, czy pracował w sklepie, czy prowadzi biznes internetowy?
4. Czytanie blogów i serwisów branżowych
Mnóstwo wiedzy o zakładaniu sklepów internetowych jest w Internecie. Ludzie dzielą się swoimi doświadczeniami i wiedzą, bardzo często za darmo. Także w naszym serwisie Niepoddawajsie.pl znajdziesz wiele treści o tematyce zakładania firmy i działalności w internecie. Sprawdź koniecznie artykuł o tym, jak dodawać produkty do sklepu internetowego. To kompendium wiedzy z zakresu SEO i UX dla przyszłych właścicieli sklepów www.
NAJLEPSZE KSIĄŻKI O E-COMMERCE – RECENZJE
Świat wokół nas się zmienia dosyć szybko. Dochodzą nowe funkcjonalności, silniki, oprogramowanie. Wszystko to sprawia, że wiedza z zakresu otwierania sklepu internetowego i działania e-commerce szybko się przeterminowuje. Poniżej wyłącznie ponadczasowe pozycje, najlepsze książki o e-commerce, które możesz przeczytać i być pewnym, że nie stracisz czasu.
Oprócz poniższych książek, sprawdź pozycje stricte o otwieraniu firmy. Jeśli interesuję Cię takie zagadnienia jak wybór formy opodatkowania, promocja firmy, księgowość działalności, to sprawdź 18 książek o prowadzeniu firmy.
Jak założyć sklep internetowy – eKomercyjnie.pl
Praktyczne porady na start e-biznesu
Kup w księgarni
Książka Jak założyć sklep internetowy? Praktyczne porady na start e-biznesu to lektura dla każdego, kto chce rozpocząć sprzedaż w Internecie. Jest to spis najlepszych artykułów, które zostały opublikowane na łamach serwisu ekomercyjnie.pl. Jeśli wolisz wersję papierową zamiast ślęczenia przed komputerem, to warto się zaopatrzyć.
Z książki Jak założyć sklep internetowy? Praktyczne porady na start e-biznesu dowiesz się kilku ważnych spraw, które będą pomocne podczas otwierania biznesu w Internecie. Takie tematy jak: wybór platformy sklepowej, podpisywanie umów w momencie zakładania firmy czy przygotowanie strony internetowej pod użytkownika przestaną być dla Ciebie tajemnicą.
Jak założyć skuteczny i dochodowy sklep internetowy – Wojciech Kyciak
Analiza rynku i własnych możliwości
Kup w księgarni
Książka Jak założyć skuteczny i dochodowy sklep internetowy przedstawia ogólnikowe i podstawowe zagadnienia związane z działalnością w Internecie. Jeżeli takie terminy jak pozycjonowanie, marketing w sieci i programy partnerskie są dla Ciebie czarną magią, to książka będzie przydatna.
Nie przeczytasz w niej szczegółowych strategii i opisów, ale będziesz mógł poznać najważniejsze informacje aby otworzyć sobie ścieżkę do dalszej edukacji. Lektura Jak założyć skuteczny i dochodowy sklep internetowy będzie przydatna także pod kątem pisania regulaminu sklepu, obsługi klienta i zamawiania produktów.
Biblia e-biznesu 2 – Maciej Dutko
Nowy Testament
Kup w księgarni
Śmiało można napisać, że jest to największe kompendium wiedzy o e-commerce. Najbardziej poczytna książka dotycząca tego zagadnienia, jak wyszła w Polsce. Autorzy pod redakcją Macieja Dutko napisali mnóstwo artykułów i porad dotyczących działania w e-commerce. Na dodatek książka jest co jakiś czas aktualizowana i wychodzą kolejne wersje.
Z lektury Biblii e-biznesu 2 dowiesz się jak poprowadzić sklep internetowy, aby powiększyć zyski przy minimalnym nakładzie czasu i pieniędzy. Autorzy znają zasady prowadzenia biznesu w Internecie. Jeżeli przeraża Cię myśl o zwiększającej się konkurencji, galopujących wojnach cenowych i nadpodaży produktów, to ta pozycja jest dla Ciebie.
Jak szybko zbudować dochodowy sklep internetowy – Łukasz Kusak
Poradnik e-commerce
Kup w księgarni
Ponadczasowa książka, a przynajmniej niektóre rozdziały poświęcone zasadom tworzenia stron pod kątem użytkownika. Tytuł książki Jak szybko zbudować dochodowy sklep internetowy jest oczywiście chwytakiem na uwagę. Termin szybko jest tutaj kluczowy, gdy dla każdego może znaczyć co innego. Książka jest napisana przez Łukasza Kusaka, a zatem mamy spojrzenie Polaka na temat. To o tyle ważne, że nasz rynek i prawo różnią się od tych zachodnich.
Lektura książki pomoże poznać podstawowe zagadnienia związane z RODO w sklepie internetowym, optymalizacją strony i narzędzia do monitorowania konkurencji.
Biblia copywritingu – Darek Puzyrkiewicz
Poradnik e-commerce
Kup w księgarni
„Rozróżniam trzy „tryby” pisania: dziennikarz, pisarz i copywriter. Tekst każdego z nich ma inną rolę do spełnienia – pisarz przekazuje emocje, dziennikarz fakty, a zadaniem tekstu napisanego przez copywritera jest skłonić nas do akcji.” – tak w przedmowie zachęca do lektury Paweł Tkaczyk. Książka będzie pomocna podczas zakładania sklepu internetowego z dwóch powodów.
Po pierwsze, copywriting na stronie głównej oraz w reklamach jest bardzo ważny. Jeśli reklama którą tworzysz, ma zachęcić do odwiedzenia sklepu, to musi być dobrze napisana. Po drugie, tworzenie opisów dla kategorii i produktów to równie istotna kwestia. Teksty muszą być napisane poprawnie, ale i zgodnie z zasadami SEO.
Jak pisać żeby chcieli czytać (i kupować) – Artur Jabłoński
Copywriting i webwriting
Kup w księgarni
Książka Artura Jabłońskiego jest bardzo często polecana przez czytelników. Odpowiada na pytania: jak ludzie przyswajają teksty, także reklamowe i w internecie, jak pisać skutecznie i przystępnie dla odbiorcy, jakie są konkretne rozwiązania, schematy i gotowe do wdrożenia przykłady efektywnych tekstów reklamowych.
Tego typu informacje są bardzo cenne dla właściciela sklepu internetowego. Jeżeli tworzysz opisy produktów, reklamy swojego sklepu i projektujesz materiały reklamowe, to lektura będzie przyjemna i inspirująca.
Skuteczna reklama na Facebooku – Artur Jabłoński
Jak krok po kroku tworzyć reklamy które działają
Kup w księgarni
Druga książka Pana Artura, obecna w naszym zestawieniu. Co rusz powstają nowe platformy social media, ale facebook trzyma się mocno. Facebook nie jest dla każdej firmy, ale jest dla większości firm. Reklama sklepu internetowego na Facebooku może być bardzo pomocna w pozyskiwaniu klientów. Autor książki przedstawia swoją receptę i tłumaczy krok po kroku, jak promować się na Facebooku.
Polecamy tę pozycję każdemu właścicielowi sklepu www. Jako książka must have przy tworzeniu biznesu e-commerce.
Drugim najczęściej stosowanym sposobem na szybką reklamę jest Google Ads. Jeżeli interesuje Cię reklama w Google, to przeczytaj artykuł o reklamie w Google dla małych firm.
JAK CZYTAĆ KSIĄŻKI O ZAKŁADANIU SKLEPU INTERNETOWEGO
Z każdej książki o e-commerce warto wyciągnąć to, co najlepsze. Robi się to już w trakcie czytania. Książka jest tyle warta, ile z niej „wyniesiesz”, dlatego poza rozmyślaniem polecam jeden ze sposobów aktywnego czytania:
- Stosowanie zakładek. Aby przemyślenia nie uleciały, wystarczy kawałek papieru na którym napiszesz zagadnienie i włożysz w stronę.
- Notowanie przemyśleń. Jak wyżej, z tym że zamiast zakładek stosujesz osobny notatnik. Nr strony – przemyślenie.
- Spisywanie cytatów i złotych myśli. Niekiedy czytamy coś, co aż chce się gdzieś utrwalić. W tym celu warto na komputerze lub smarfonie odpalić notatnik i zapisywać co cenniejsze zdania. Jeśli prowadzisz blog to takie notatki mogą być dobrym preludium do napisania ciekawego artykułu.
PODSUMOWANIE
Na rynku jest wiele książek o tym, jak założyć sklep internetowy, jak prowadzić biznes w Internecie i jak się rozwijać. Wybierz interesującą Cię pozycję, przeczytaj i zostaw opinię. Książki dla właścicieli sklepów www będą się z czasem terminować. Świat idzie do przodu, a technologia i Internet tym bardziej. Dlatego artykuł będzie na bieżąco aktualizowany, aby trzymał poziom i przedstawiał wyłącznie najlepsze książki o e-commerce.
Zanim zdecydujesz się na otwarcie sklepu przeczytaj porównanie sklepów internetowych, gdzie znajdziesz ranking sklepów na abonament i Open Source.
oprócz tych książek dodałbym web analytics 2.0, jak już nauczycie się sprzedawać przez sieć to kolejnym krokiem jest analityka
Książki Darka Puzyrkiewicza i Artura Jabłońskiego to prawdziwe must have dla każdego copywritera oraz specjalisty ds. marketingu. Słowo ma moc. Trzeba tylko umieć ją wykorzystać.
Cześć Łukasz, czy polecisz blogi o e-commerce, które Ty czytasz?
Zabieram się do czytania dziękuję za tę listę <333