Porównanie sklepów internetowych 2021. Jaki sklep internetowy wybrać?

porównanie sklepów internetowych

Jaki sklep internetowy wybrać? Która platforma sklepowa jest najlepsza? Sprawdź porównanie sklepów internetowych w 2021 roku i wybierz najlepszy silnik pod sklep www.


Na polskim rynku jest wiele systemów pod sklepy internetowe. Mamy do wyboru mniej i bardziej rozbudowane, darmowe i płatne, na abonament i za jednorazową opłatę. Zapoznaj się z porównaniem sklepów internetowych i podejmij decyzję, jaki sklep internetowy wybrać w 2021 roku.

PORÓWNANIE SKLEPÓW INTERNETOWYCH – RANKING SKLEPÓW OPEN SOURCE

Porównanie sklepów internetowych zaczynamy od najlepszych sklepów na oprogramowaniu Open Source (płatność jednorazowa). Porównaj korzyści, możliwości i dokonaj przemyślanego wyboru. Poniżej ranking sklepów internetowych Open Source.

Silnik e-commerce Koszt projektu

silnik sklepu internetowego woocommerceWooCommerce

2.000 – 20.000 zł
jednorazowy

lub zapytaj o więcej:
605-533-655
Plusy: wiele bezpłatnych wtyczek, możliwość przypisania produktu do wielu kategorii, prosta możliwość dostosowania pod SEO, duża grupa wsparcia, prosty w obsłudze, współpracuje z page builderami Gutenberg, Divi, Elementor i inne.
Minusy: przy dużej liczbie produktów pow. 1000 silnik może wymagać szybkiego serwera, konieczność aktualizacji oprogramowania.

platforma sklepowa prestashopPrestashop

3.000 – 40.000 zł
jednorazowy
zapytaj o więcej:
605-533-655
Plusy: możliwość przypisania produktu do wielu kategorii, opcja przyspieszenia strony z poziomu CMS, silnik ma w standardzie pola pod SEO.
Minusy: mała liczba bezpłatnych szablonów, nie edytowalne nagłówki H1 dla kategorii i produktów, odpłatne wtyczki do rozbudowy.

oprogramowanie sklepu www magentoMagento

9.000 – 500.000 zł
jednorazowy
zapytaj o więcej:
605-533-655
Plusy: podstawowa wersja sklepu jest dostosowana pod SEO, silnik posiada wiele wtyczek, szybki dla sklepów powyżej 1000 produktów.
Minusy: przy większej liczbie produktów konieczny lepszy serwer, spora cena za zbudowanie sklepu na tym silniku, wysoka cena administracji sklepem w razie problemów.

oprogramowanie sklepu oscommerceosCommerce

2.000 – 25.000 zł
jednorazowy
zapytaj o więcej:
605-533-655
Plusy: prostota budowy, intuicyjna funkcjonalność.
Minusy: ograniczony szablon, brak wielu bezpłatnych modułów i rozszerzeń.

oprogramowanie sklepu opencartOpenCart

2.000 – 15.000 zł
jednorazowy
zapytaj o więcej:
605-533-655
Plusy: duża ilość wtyczek, prosty w obsłudze panel administracyjny, szybki z uwagi na mniej rozbudowane moduły i rozszerzenia.
Minusy: ograniczona społeczność, ubogi w opcje, błędy przy aktualizacjach.

JAKI SKLEP INTERNETOWY WYBRAĆ? RANKING SKLEPÓW NA ABONAMENT

Kolejne sklepy internetowe w rankingu to sklepy na abonament (płatność co miesiąc + ew. koszt szablonu). Sprawdź jaki sklep internetowy wybrać w przypadku platformy SaaS. W rankingu sklepów internetowych na abonament zwróć uwagę na koszty miesięczne.

Silnik sklepu
Abonament
Szablon graficzny

jakie oprogramowanie sklepu wybrac redcart

Red Cart

129 zł / 189 zł / 289 zł
miesięcznie
6.000 zł – 16.000 zł
jednorazowo

lub zapytaj o więcej:
605-533-655
Abonament przy płatności z góry na rok: od 119 zł do 199 zł /mc
Prowizja za płatności online: 1.35% – 1.75% prowizji za płatności kartą, przelew automatycznym, BLIK

jakie oprogramowanie na sklep www sky shopSky Shop

139 zł / 245 zł / 399 zł
miesięcznie
3.000 zł – 6.000 zł
jednorazowo

lub zapytaj o więcej:
605-533-655
Przy opłacie rocznej: od 99 zł do 299 zł /mc
Prowizja za płatności online: 1.69% – 1.99% prowizji za płatności kartą, przelew automatycznym, BLIK

jaka platforme sklepu wybrac shoploShoplo

49 zł / 99 zł / 179 zł / 299 zł
miesięcznie


lub zapytaj o więcej:
605-533-655
Przy opłacie rocznej: od 45 zł do 255 zł /mc
Prowizja za płatności online: integracje z wieloma systemami płatności

jaki sklep www wybrac shoperShoper

88 zł / 135 zł / 177 zł / 399 zł
miesięcznie
3.000 zł – 5.000 zł
jednorazowo
zapytaj o więcej:
605-533-655
Przy opłacie rocznej: od 35 zł do 399 zł /mc
Prowizja za płatności online: 1.69%  prowizji za płatności kartą, przelew automatycznym, BLIK

silnik sklepu www esklep homeeSklep Home

123 zł / 184.50 zł / 490.77 zł
738 zł – 4918.77 zł
gdy w miesiącu wydasz kartą min. 100 zł

lub zapytaj o więcej:
605-533-655
Przy opłacie rocznej: od 102.50 zł do 490.77 zł
Prowizja za płatności online: od 1.5% prowizji za płatności kartą, przelew automatycznym, BLIK

W porównaniu sklepów internetowych 2021 znajdziesz ceny platform oraz ich cechy. Artykuł pomoże Ci znaleźć odpowiedź na pytanie jaką platformę wybrać na sklep internetowy. Czy postawić na sklep internetowy z abonamentem, który jest tani ale na którym nie masz wielu możliwości rozwoju, czy zamówić dedykowany sklep online?

SPIS TREŚCI

  1. Porównanie sklepów internetowych 2021 – Open source
  2. Ranking sklepów internetowych na abonament
  3. Jak działa sklep internetowy?
  4. Jaki sklep internetowy wybrać – silnik Open Source
  5. Jaki sklep internetowy wybrać – platformy na abonament
  6. Inne formy sprzedaży w Internecie

JAK DZIAŁA SKLEP INTERNETOWY?

Sklep internetowy daje możliwość prezentowania asortymentu przez 24h 7 dni w tygodniu. Nie straszny ci zakaz handlu w niedzielę i w święta, nie straszna zła pogoda. Za sprawą sklepu internetowego możesz sprzedawać nie tylko klientom ze swojego miasta, ale także osobom z całej Polski. Jeśli wykupisz tłumaczenie sklepu internetowego na język obcy, to możesz spróbować podbić rynek zagraniczny.

Działanie sklepu internetowego można porównać do domu wysyłkowego. Klienci dzwonią, piszą e-maile ale przede wszystkim sami kupują produkty oferowane w sklepie. Zadaniem właściciela sklepu jest więc doradztwo, obsługa zamówień oraz marketing internetowy. Rzecz jasna nie musi tego robić osobiście, może np. zatrudnić pracownika do obsługi sklepu.

Pułapką dla niektórych drobnych inwestorów jest niewiedza. Nie wystarczy zbudować sklepu, aby pół Polski się rzuciło i zaczęło w nim kupować. Stworzenie sklepu internetowego jest istotne, ale to dopiero początek. Konieczna jest optymalizacja sklepu pod kątem SEO, pozycjonowanie strony i reklamy: reklama w Google, w social media, offline.

Sklep internetowy możesz postawić na otwartym oprogramowaniu, tzw. Open Source lub na platformie Saas. Pomocne w odpowiedzi na pytanie które oprogramowanie sklepu warto wybrać będzie przyjrzenie się różnicom między oprogramowaniu Open Source i sklepie na platformie Saas.

SKLEP INTERNETOWY OPEN SOURCE

Oprogramowaniem typu open source jest systemem otwartym. To oznacza, że masz wgląd w kod sklepu i możesz go dowolnie przerabiać. Spośród najpopularniejszych systemów Open Source można wymienić:

  • WooCommerce,
  • PrestaShop,
  • Magento,
  • osCommerce,
  • Open Cart,
  • Quick.Cart.

Koszty

Choć co do zasady, sklepy na licencjach open source są darmowe, to rozszerzenia i funkcje mogą być odpłatne. Warto również wiedzieć, że decydując się na taki sklep masz 2 opcje: posiadasz wiedzę z zakresu HTML, CSS i robisz go samodzielnie lub zlecasz wykonanie agencji. Koszty za wykonanie szablonu i dostosowanie tego typu sklepu to średnio od 2000 do nawet 20000 zł. Co ważne – płacisz raz i sklep jest Twój, nie ma abonamentu miesięcznego.

Plusy i minusy

Oprogramowanie e-commerce open source ma nieograniczone możliwości rozwoju. Programista jest w stanie rozbudować system i zmienić wygląd według swoich wymogów. System dysponuje dużą liczbą bezpłatnych jak i płatnych motywów. Możliwa jest instalacja dodatków – wtyczek, bezpłatny skrypt i duża społeczność, która pomaga sobie na grupach facebookowych i forach.

Utworzenie sklepu internetowego na oprogramowaniu Open Source nie wiąże się z odpłatnością comiesięczną za możliwość sprzedawania przez sklep. Stajesz się właścicielem sklepu i możesz o nim w pełni decydować. Opłata jest w przypadku sklepu internetowego na platformie SaaS.

Jakie darmowe oprogramowanie sklepu wybrać? TOP3

Sklepy internetowe wypierają na dobre sklepy stacjonarne. Aby rzucić rękawice konkurentom musisz znać odpowiedź na pytanie: jaki sklep internetowy wybrać? Z pewnością sklepy online na platformach Open Source są ogromnym polem rozwoju.

silnik sklepu internetowego woocommerce

1. WooCommerce

ZAMÓW SKLEP INTERNETOWY

lub zapytaj o więcej:
605-533-655

WooCommerce to silnik sklepu oparty o najpopularniejszy CRM, czyli WordPress. Na WordPressie jest postawionych mnóstwo stron w Internecie: strony kandydatów na Prezydenta RP, strona Białego Domu w USA czy Niepoddawajsie.pl. W celu założenia sklepu na WooCommerce musisz zacząć od zakupu hostingu – wcześniej sprawdź jaki hosting wybrać. Następnie wykup domenę, czyli adres sklepu internetowego.

Koszt wdrożenia sklepu internetowego na WooCommerce to od 2000 do 10000 zł. Sprawdź ofertę naszej agencji internetowej XYBRYZT, która tworzy sklepy internetowe przyjazne Google od 2500 zł: CENNIK

jaki silnik sklepu wybrać woocommerce
Jaki silnik sklepu wybrać? Dashboard WooCommerce

WooCommerce posiada wiele rozszerzeń, dzięki którym Twój sklep internetowy będzie bogaty w dodatki:

  • system płatności online z przelewami, BLIK-iem i kartą,
  • integracja z Paczkomatami i kurierami,
  • połączenie z Facebookiem,
  • automatyczne maile do klientów,
  • możliwość ustawienia promocji i kodów rabatowych,
  • pisanie bloga na stronie sklepu,
  • możliwość wyświetlania strony mobilnej,
  • galeria zdjęć,
  • wtyczka pomagająca przy SEO.

Sklep oparty o WooCommerce będzie funkcjonalny i estetyczny, czyli taki, jaki powinien być, aby przyciągać klientów.

Jeżeli zamierzasz samodzielnie tworzyć sklep, to obejrzyj tutoriale na Youtube i przeczytaj artykuły na blogach. Możesz też przekazać budowę sklepu internetowego specjalistom. Poniżej jeden ze sklepów autorstwa XZT.PL:

sklep internetowy woocommerce
Sklep internetowy eRetrodom_pl na silniku WooCommerce

 

platforma sklepowa prestashop

2. Prestashop

zapytaj o więcej:
605-533-655

Prestashop to jeden z popularniejszych silników pod sklep internetowy. Dzięki temu, że działa na zasadzie licencji open source, możesz dopasować go do swoich wymagań wizualnych. Prestashop jest darmowy, co ułatwia start z własnym sklepem. Aby zacząć tworzyć sklep www, musisz podobnie jak w przypadku WooCommerce kupić hosting i domenę. Są to jedyne koszty, jakich wymaga uruchomienie sklepu, oczywiście poza wiedzą konieczną do pracy nad nim.

Koszty wdrożenia sklepu na Prestashop to od kilku do kilkudziesięciu tysięcy złotych.

jaki sklep wybrać prestashop
Jaki sklep wybrać? Dashboard Prestashop

Po opłaceniu serwera zainstaluj sklep na FTP i zacznij go konfigurować. Możesz również zlecić postawienie sklepu fachowcom, którzy specjalizują się w silniku Prestashop. Podstawowe funkcje, jakie posiada Prestashop to:

  • zarządzanie magazynem,
  • wybór języka,
  • porównywanie produktów,
  • prosty eksport produktów na platformy aukcyjne,
  • wybór płatności: kartą kredytową, czekiem lub przelewem bankowym,
  • dodanie nieograniczonej liczby przewoźników,
  • śledzenie e-mailem,
  • newsletter oraz inne.

Prestashop jest intuicyjny i prosty do rozbudowy. Na plus zasługuje spora grupa samopomocy, dostępna chociażby na grupach facebookowych. Do minusów należy zaliczyć konieczność całościowej optymalizacji pod SEO, aby sklep był widoczny w Google. Istotna w tym punkcie jest wiedza jak dodawać produkty do sklepu z zachowaniem zasad SEO.

Pamiętaj o aktualizacjach! Aktualizacje oprogramowania sklepu to bardzo ważna czynność. Zdarzyło się już nie raz, że właściciel sklepu nie aktualizował sklepu przez kilka lat. Potem, gdy wszystko zaczęło się sypać było już bardzo trudno odzyskać dane.

Szybkość działania sklepów na Prestashop również pozostawia wiele do życzenia – zwłaszcza jeśli masz na sklepie sporo produktów. Warto postawić na Prestashop, jeżeli oczekuje się od silnika prostoty i szybkości samodzielnego tworzenia.

oprogramowanie sklepu www magento

3. Magento

zapytaj o więcej:
605-533-655

Jednym z najbardziej rozbudowanych silników sklepów internetowych jest Magento. Magento to oprogramowanie typu Open Source i jest stosowane do bardzo dużych sklepów, hurtowni B2B z rozbudowanymi systemami. Co ciekawe, Magento oferuje w wersji standardowej dużo więcej możliwości sprzedaży i administracji niż Prestashop. Obsługa jest intuicyjna, choć system jest bardzo rozbudowany i dedykowany dużym „graczom”.

Koszty wdrożenia sklepu na Magento mogą wahać się od 9 tys zł do 500.000 zł (przy największych projektach).

jaki sklep internetowy magento
Jaki sklep internetowy? Dashboard Magento

Bezpłatna wersja nazywa się Magento Community Edition i zawiera standardowe rozwiązania. Z kolei wersja płatna to Magento Enterprise Edition – polecana dla bardzo wymagających. Wersja darmowa pozwala między innymi na:

  • zarządzanie wieloma sklepami z jednego panelu administracyjnego,
  • integrację z Google Analytics,
  • obsługę kodów rabatowych,
  • możliwość wyświetlania strony mobilnej,
  • system płatności,
  • obsługę dostaw,
  • definiowanie różnych szablonów w zależności od kategorii,
  • zintegrowany moduł SEO.

Minusem tego oprogramowania sklepowego są wysokie wymagania serwerowe. Warto wiedzieć, że odpłatna wersja Enterprise kosztuje kilkadziesiąt tysięcy euro rocznie. Ponadto panel zarządzania sklepem nie jest tak intuicyjny jak chociażby WooCommerce, a koszty modyfikacji sklepu są dosyć wysokie.

SKLEP INTERNETOWY NA ABONAMENT (SAAS)

Drugi system e-commerce to model SaaS (ang. software as a service). Jest to system zamknięty lub częściowo zamknięty. Polega na wynajęciu oprogramowania sklepu od producenta w celu korzystania i sprzedaży.  Do najpopularniejszych platform SaaS należą:

  1. Shoplo,
  2. Shoper,
  3. RedCart,
  4. IdoSell,
  5. Sote,
  6. Sky-shop,
  7. iStore.

Koszty

Model SaaS opiera się na opłacie abonamentowej, którą opłaca się co miesiąc lub co roku. Wysokość abonamentu może zależeć od liczby oferowanych produktów w sklepie i modułów rozszerzających działanie. Ceny za korzystanie ze sklepu zaczynają się od kilkudziesięciu od kilkuset złotych miesięcznie. Warto wiedzieć, że opłata w pierwszym roku jest zwykle dużo niższa niż w kolejnych latach.

Podstawowe szablony sklepów są mocno ograniczone. Warto wykupić dodatkowe szablony premium lub zlecić wykonanie dedykowanego szablonu.

Plusy i minusy

Co istotne, że w przypadku platformy nie jesteś do końca właścicielem sklepu, lecz wynajmującym. Z tym wiąże się, że nie możesz go rozwijać wg własnych potrzeb, a za każdą zmianę musisz zapłacić administratorowi. Uciążliwe będzie również przeniesienie takiego sklepu na inną platformę.

Niewątpliwe plusy sklepu internetowego z abonamentem to posiadanie wielu rozszerzeń, za które w przypadku sklepu w systemie Open Source musiałbyś zapłacić osobno. Można tutaj wymienić płatności online, integrację z kurierem, połączenie z serwisem aukcyjnym itd. Jeśli nie mas dużych wymagań do wyglądu sklepu i akceptujesz model abonamentu, to sklep na platformie będzie odpowiedni dla Ciebie.

Jaki sklep na abonament wybrać? TOP3

Popularność sklepów internetowych rosła z roku na rok. Pędzący tryb życia i obecność online sprawiła, że ludzie młodzi i coraz więcej osób w średnim wieku kupuje przez Internet. Przez sytuację na świecie, rynek e-commerce rozwija się teraz jeszcze prężniej. Sklepy internetowe zdobyły uznanie także wśród osób starszych, którzy jako klienci stanowią coraz większy odsetek. Przeczytaj poniższy artykuł i dowiedz się jaki sklep internetowy wybrać.

jakie oprogramowanie sklepu wybrac redcart

1. RedCart

ZAŁÓŻ SKLEP

lub zapytaj o więcej:
605-533-655

Porównanie sklepów internetowych zwycięża platforma RedCart. Sklep RedCart dostępny jest w trzech pakietach cenowych: 129 zł / 189 zł / 289 zł miesięcznie. Przy płatności z góry na rok ceny są niższe. Raz na jakiś czas zdarzają się promocje za 1 rok.

Co ważne, sklep możesz przetestować bezpłatnie przez 14 dni. W najtańszym pakiecie wprowadzisz do 1000 produktów, przy najdroższym 150000 produktów. W każdym pakiecie RedCart zapewnia klientom pełną integrację z serwisami aukcyjnymi. Sklep integruje się z wybranym systemem płatności, w którym prowizje od płatności kartą, BLIK-iem i przelewem automatycznym wynoszą od 1.35% do 1.75%.

Ponadto platforma sklepowa Red Cart oferuje:

  • wsparcie sprzedaży w wielu kanałach np. eBay, Empik,
  • sklep na Facebooku, integracja z Facebook Marketplace,
  • integracja z Facebook Messenger i obsługa Facebook Pixel,
  • kurierzy i Paczkomaty,
  • wsparcie dla księgowości online,
  • zintegrowane porównywarki cen i Google Merchant Center.

2. Sky-Shop

ZAŁÓŻ SKLEP

lub zapytaj o więcej:
605-533-655

Jeśli zastanawiasz się jaki sklep internetowy wybrać, możesz wziąć pod uwagę Sky-Shop. Jest to sklep na abonament, w którym wybierasz jeden z trzech pakietów w cenach: 139 zł / 245 zł / 399 zł miesięcznie. Płacąc z góry za cały rok ceny będą niższe o kilkadziesiąt złotych miesięcznie. Przez 14 dni możesz testować sklep bezpłatnie.

W najtańszym pakiecie wprowadzisz do 15000 produktów, przy najdroższym do 125000 produktów. Sklep nie pobiera prowizji od sprzedaży. W każdym pakiecie Sky-Shop zapewnia klientom pełną integrację z Allegro, uzależniając ją od liczby wystawionych aukcji. Sklep integruje się z wybranym systemem płatności, w którym prowizje od płatności kartą, BLIK-iem i przelewem automatycznym wynoszą od 1.69% do 1.99%.

Ponadto platforma sklepowa Sky-shop oferuje:

  • mini Księgowość Sky-Shop,
  • integracje zewnętrzne,
  • zgodność RODO,
  • gotowy moduł blogowy,
  • aplikację mobilną,
  • integracja z Kup na Ceneo.

jaka platforme sklepu wybrac shoplo

3.Shoplo

ZAŁÓŻ SKLEP

lub zapytaj o więcej:
605-533-655

Ostatni stopień podium w rankingu sklepów internetowych dla Shoplo. Ten sklep na abonament oferuje 4 pakiety do wyboru w cenach: 49 zł / 99 zł / 179 zł / 299 zł miesięcznie. Płacąc z góry za cały rok możesz liczyć na atrakcyjny rabat. będą niższe o kilkadziesiąt złotych miesięcznie. Przez 15 dni możesz testować sklep internetowy bez ponoszenia żadnych opłat.

W najtańszym pakiecie wprowadzisz do 20 wariantów produktów, przy innych bez limitu. Sklep nie pobiera prowizji od sprzedaży. W każdym pakiecie Shoplo zapewnia klientom hosting z transferem bez limitu. Sklep integruje się z wieloma systemami płatności. Ponadto administratorzy robią backup bazy na wypadek kłopotów.

Ponadto silnik sklepu Shoplo oferuje:

  • warianty produktów (kolory, rozmiary),
  • sprzedaż produktów cyfrowych,
  • sprzedaż produktów w subskrypcji,
  • wiele kont z jednym magazynem,
  • integracje z firmami kurierskimi,
  • support przez email.

INNE FORMY SPRZEDAŻY W INTERNECIE

Zastanawiając się, jaki sklep internetowy wybrać może nasunąć Ci się inne pytanie: czy muszę posiadać sklep online aby sprzedawać?

Odpowiedź może być zaskakująca, gdyż nie trzeba mieć sklepu aby sprzedawać. Z pomocą przychodzą inne formy sprzedaży w Internecie: marketplace, platformy aukcyjne, serwisy ogłoszeniowe, dropshipping a nawet social media.

1. Marketplace czyli e-targowisko

Marketplace jest również nazywany e-targowiskiem. Jest prosty w obsłudze i nie wymaga wielkich inwestycji. Po co kupujący ma szukać pojedynczych sklepów w Internecie, jeżeli ma kilkanaście-kilkadziesiąt w jednym miejscu? Platforma marketplace to miejsce, gdzie klient może znaleźć ofertę wielu sklepów. Duża ilość produktów tworzy bogatą ofertę cenową, mnogość wariantów i dostępności.

Sklepy typu marketpalce mogą być wąskie, nakierowane na daną niszę lub działać w pewnej branży.  Wchodząc na marketplace musisz liczyć się z prowizją od sprzedaży lub abonamentem.

Pamiętaj również, że w marketplace jest duża konkurencja i musisz się wyróżnić jakością lub ceną. Najpopularniejsze platformy marketplace w Polsce:

  • Allegro,
  • Facebook marketplace,
  • Amazon,
  • AliExpress,
  • OLX,
  • Media Expert.

WARTO WIEDZIEĆ! Serwisy marketplace pozwalają nie tylko na sprzedaż bez posiadania sklepu internetowego. Praktycznie do każdego z wyżej wymienionych serwisów są integratory, które umożliwiają połączenie z nimi swojego sklepu internetowego. Wówczas produkty, które masz w sklepie online, pojawią się również na tych platformach.

2. Platformy aukcyjne

O ile w przypadku marketplace mowa o sklepach, o tyle platformy aukcyjne są dostępne również dla osób fizycznych. Korzystając z działalności nierejestrowanej możesz założyć konto na jednym z serwisów aukcyjnych i przetestować pomysł na biznes. Jest to o wiele bezpieczniejsze, aniżeli wydawanie tysięcy złotych na budowę sklepu internetowego.

Sklep internetowy warto postawić w sytuacji, gdy masz już wyrobioną markę, prowadzisz sklep stacjonarny lub posiadasz gotówkę na reklamę i pozycjonowanie.

Pułapką działania na platformach aukcyjnych jest złudzenie budowania własnej marki. Kupujący myślą, że kupują na Allegro lub eBay, a nie od Kowalskiego. Dlatego posiadanie sklepu internetowego jest tak istotne. Pamiętaj również o prowizjach, dużej konkurencji i wojnach cenowych w serwisach aukcyjnych.

3. Sprzedaż w serwisach ogłoszeniowych

Proste serwisy ogłoszeniowe są alternatywą dla platform aukcyjnych. Do najpopularniejszych serwisów ogłoszeniowych należą OLX, Sprzedajemy_pl oraz Gumtree. Czasami warto sprawdzić również lokalne serwisy z ogłoszeniami. Umieszczenie ogłoszenia jest z reguły tańsze od wystawienia aukcji, ale i mniej oblegane jeśli chodzi o produkty. W takich serwisach ludzie szukają zazwyczaj usług lub rzeczy używanych.

4. Dropshipping – sklep bez magazynu i wysyłek

Jeżeli przeraża Cię posiadanie własnego magazynu i ogarnianie wysyłek, dropshipping jest rozwiązaniem dla Ciebie. Budują sklep internetowy na zasadzie dropshippingu zajmujesz się wyłącznie jego promocją i doradztwem. Cały asortyment zaciągasz od hurtownika, a gdy klient kupi przez Twój sklep, zlecasz wysyłkę bezpośrednio z hurtowni.

Minusem jest niewątpliwie prowizja, gdyż nie posiadając własnego magazynu i produktów, musisz dzielić się marżą z hurtownią. Nie każda branża może pochwalić się hurtownią działającą na zasadzie dropshippingu. Przed otwarciem takiego sklepu musisz zrobić spory research w Internecie.

Są już platformy sklepowe, które specjalizują się w dropshippingu, mając bazę hurtowni i gotowe do podłączenia integracje. Jedną z takich platform jest Sky-shop.

5. Live na Facebooku

Dobrym rozwiązaniem na sprzedaż są nagrania live na Facebooku. Działają zwłaszcza w branży mody damskiej, ale niekiedy są stosowane także w innych przypadkach. Główną grupą docelową takich sprzedaży na żywo są kobiety. Jeżeli swój produkt oferujesz paniom, to możesz rozważyć skorzystanie z tej formy sprzedaży.

Co istotne, Facebook nie nalicza z tego tytułu prowizji, a rozgłaszaniem takiego „lajwa” zajmują się zazwyczaj same kupujące.

O ile sprzedaż na żywo jest dochodowa i w ostatnim czasie przeżywa szał, to ma liczne wady. Jako sprzedawca musisz często przewijać  film, jeżeli klientka napisała po zakończeniu nagrania. Konieczne jest odpisywanie na Messenger, łączenie klientek z zapłatą wpływającą na konto itd. Dlatego wiele butików dla pań oprócz sprzedaży przez Facebooka zakłada również sklepy internetowe. Jednym z takich sklepów jest butik erondo_pl, zaprojektowany przez agencję XZT.PL:

który sklep internetowy wybrać
Butik dla kobiet eRondo_pl – projekt XZT.PL

OCENY i OPINIE O SKLEPACH

Jaki sklep internetowy wybrać? Jako przedsiębiorca musisz podjąć samodzielną decyzję. Jak widzisz, na rynku jest wiele możliwości. Rozważ każdą ewentualność i zdecyduj się na najlepszy silnik pod sklep internetowy. Bez względu na to, jaką platformę e-commerce wybierzesz, musisz posiadać kapitał ludzki i finansowy na jego prowadzenie oraz reklamę. Pamiętaj, że bez promocji nawet najpiękniejszy sklep internetowy nie będzie sprzedawał.

Dla małych i średnich sklepów internetowych polecam silnik WooCommerce, który w połączeniu z WordPressem daje duże możliwości rozwoju. Dla bardzo dużych sklepów rozwiązaniem jest Magento lub dedykowany sklep z autorskim CRM. Osoby, które chcą przetestować swój biznes, mogą wybrać sklep internetowy na abonament lub skorzystać z innych, darmowych form sprzedaży w sieci.

Mam nadzieję, że porównanie sklepów internetowych 2021 pomogło Ci podjąć decyzję. Jeżeli masz wątpliwości, który sklep internetowy wybrać, zapraszam do kontaktu: kontakt@xybryzt.pl

Łukasz Chrząszcz
Wolnościowiec, radny miasta Wodzisław Śląski. Właściciel agencji internetowej Xybryzt oraz kilku serwisów www. Absolwent Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach. Pomaga osobom rozpoczynającym prowadzenie firmy.
Kategoria

7 thoughts on “Porównanie sklepów internetowych 2021. Jaki sklep internetowy wybrać?

  1. Wdrażam sklepy i powiem tak, sklepy darmowe to niskie koszty na początku, a wysokie później oraz wolne działanie sklepów, poprzez masę wtyczek za które trzeba ekstra płacić. Dobre dla małego sklepu, gdzie samemu się będzie go obsługiwać. Z komercyjnych rozwiązań, uważam, że brakuje kilku lepszych rozwiązań.

  2. Magento jest moim zdaniem bardzo skomplikowaną platformą. Do obsługi i tworzenia sklepu na Magento potrzebna jest wiedza i doświadczenie w postaci dedykowanego pracownikia lub całego działu. Z drugiej strony Magento daje bardzo duże możliwości tworzenia sklepu online według indywidualnej specyfikacji.

  3. Ja długo szukałem i ostatecznie zdecydowałem się na WordPress + Woocommerce… wdrożyli mi to ludzie z [link]

  4. WordPress + Woocommerce daje nieograniczone możliwości. Oczywiście każda z tych platform ma swoje zalety. Ja akurat zdecydowałem się na takie połączenie.

  5. Obecnie wiele osób decyduje się na handel internetowy, więc ten wpis będzie bardzo pomocy. Według mnie zdecydowanie warto wejść w branżę e-commerce, która ma spory potencjał, co na pewno przełoży się na duże zyski firmy.

  6. Miałem kiedyś sklep na Click Shopie a potem żałowałem. Jak się biznes rozwinął to każdy chce mieć panowanie nad sklepem i trzeba się było przenieść na dedyka.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *