Jaki kurier dla sklepu internetowego? [Ranking firm kurierskich 2022]

jaki kurier dla sklepu internetowego

Jaki kurier dla sklepu internetowego w 2022 roku? Zobacz ranking firm kurierskich i wybierz najlepszego kuriera dla swojej firmy.



Przedsiębiorcy, którzy otwierają sklep internetowy potrzebuję kilku ważnych dostawców, wśród których z pewnością jest usługa kurierska. Jaki kurier dla sklepu internetowego będzie najlepszy? Na to pytanie poznasz odpowiedź w poniższym artykule, który jest jednocześnie rankingiem firm kurierskich. Zobacz, jaką firmę kurierską wybrać w 2022 roku.

Podczas wyboru firmy kurierskiej zwróć uwagę na:

  • koszty wysyłki,
  • NPS – badania oceny kurierów,
  • implementacja z silnikiem sklepu internetowego,
  • terminowość,
  • politykę zwrotów,
  • opcje zamówień,
  • obsługę klienta.
Rynek kurierów w Polsce – wg raportu Gemius “E-commerce w Polsce 2020” w 2020 r. aż 76% internautów zadeklarowało robienie zakupów online. Jest to o 14% więcej niż w 2019 i o 20% więcej niż w 2018 roku. Według badania zleconego przez Krajowy Rejestr Długów, a przeprowadzonego przez IMAS International, podczas pandemii w 2020 r. prawie 67% Polaków korzystało z usług firm kurierskich, a 65% odebrało swoje przesyłki w Paczkomatach. Aktualnie, do dyspozycji klientów pozostają następujące firmy kurierskie: DHL, DPD, Fedex, UPS, Poczta Kurier 48, Orlen Paczka, GLS, GEIS, Ambro Express oraz InPost Paczkomaty. Regionalne wysyłki w ekspresowym tempie wykonują także firmy DeliGoo, Glovo oraz Xpress Delivery.

RANKING brokerów kurierskich

Coraz częściej przedsiębiorcy korzystają z porównywarek kurierów, gdzie można uzyskać jeszcze lepsze ceny i opcję zamówienia kuriera online. Sprawdź ranking brokerów kurierskich.

Oferta Cennik dla paczki
5kg-50x50x20cm

furgonetka porównywarka kurierówFurgonetka.pl – porównywarka ofert

od 12,10 zł
Obsługiwani kurierzy: Pocztex, DHL, DPD, FedEx, UPS, InPost, Orlen Paczka, Ambo Express

tanienadawanie broker kurierskiTanienadawanie.pl – broker kurierski

od 16,17 zł
Obsługiwani kurierzy: InPost, Paczkomaty, DPD, DHL, Patron Service, FedEx, UPS, TNT, Pocztex, Orlen Paczka, AmbroExpress, Pallex

kurier net tanie przesyłki kurierskieKurier.NET – konto maklerskie

od 12,10 zł
Obsługiwani kurierzy: DHL, InPost, UPS, Hellmann, Pallex, DPD, GLS, FedEx

paczuszka pośrednik kurieraPaczuszka.com – pośrednik kurierski

od 17,70 zł
Obsługiwani kurierzy: DHL, GLS

RANKING firm kurierskich 2022

Jaki kurier dla sklepu internetowego? Przed wyborem kuriera warto dowiedzieć się, które firmy kurierskie oferują najlepsze stawki i usługi. Sprawdź cennik dla firm i dodatkowe opcje doręczenia.

Kurier Cennik dla firm
Wybór klientów*

DPD - jaki kurier dla sklepu internetowegoDPD – przesyłki kurierskie

do 2 kg – 17 zł
2
– 5 kg – 18 zł
5 – 10 kg – 21,50 zł
10 – 15 kg – 25 zł
15 – 20 kg – 28 zł
20 – 25 kg – 31 zł
25 – 31,5 kg – 34 zł
30%
Dodatkowe opcje doręczenia: do 9:30, do 12:00, na daną godzinę, w sobotę, do rąk własnych, za pobraniem, gabaryty

DHL - jaki kurier dla sklepu internetowegoDHL – transport międzynarodowy

do 1 kg – 12.30 – 14,40 zł
1 – 5 kg
– 12,80 – 15,00 zł
5 – 10 kg –
14,80 – 17,40 zł
10 – 20 kg –
17,10 – 20,20 zł
20 – 31,5 kg –
18,90 – 22,30 zł
27%
Dodatkowe opcje doręczenia: w sobotę, do rąk własnych, za pobraniem, gabaryty, przekieruj paczkę,

InPost - jaki kurier dla sklepu internetowegoInPost – przesyłki kurierskie

do 50 kg – od 9,91 zł 23%
Dodatkowe opcje doręczenia: do 10:00, do 12:00, do 17:00, gwarancja dostawa w 24h, dostawa tego samego dnia, szybkie zwroty. CZYTAJ WIĘCEJ O INPOST

Pocztex - jaki kurier dla sklepu internetowegoPocztex – przesyłki krajowe

do 1 kg – 13,00 – 15,00 zł
1 – 2 kg
– 15,00 – 16,00 zł
2 – 5 kg –
18,00 – 19,00 zł
5 – 10 kg –
24,00 – 25,00 zł
9%
Dodatkowe opcje doręczenia: doręczenie na wskazany dzień

UPS - jaki kurier dla sklepu internetowegoUPS – paczkowe usługi kurierskie

do 5 kg – 27,32 zł
5 – 10 kg
– 29,51 zł
10 – 20 kg –
32,79 zł
20 – 30 kg –
38,25 zł
do 31,5 kg – 54,65 zł
3%
Dodatkowe opcje doręczenia: od drzwi do drzwi, płatność przy odbiorze, pod wskazany adres, tego samego dnia

gls ranking kurierówGLS – usługi logistyczne

do 2 kg – 17,99 zł
2 – 5 kg
– 20,00 zł
5 – 10 kg –
21,99 zł
10 – 20 kg –
27,00 zł
20 – 31,5 kg – 40,00 zł
3%
Dodatkowe opcje doręczenia: do 10:00, do 12:00, w sobotę, druga próba doręczenia, następnego dnia

fedex ranking kurierówFedEx – usługi kurierskie

do 1 kg – 26,19 zł
1 – 5 kg
– 27,26 zł
5 – 10 kg –
29,40 zł
10 – 20 kg –
33,67 zł
20 – 30 kg – 37,95 zł
30 – 40 kg – 47,57 zł
40 – 50 kg – 57,19 zł
50 – 60 kg – 66,81 zł
do 70 kg – 76,43 zł
1%
Dodatkowe opcje doręczenia: 17:00-19:00, 19:00-22:00, w sobotę

*Badanie Gemius dla e-Commerce Polsa „E-commerce w Polsce 2020”. Odpowiedź na pytanie: z której z poniższych firm kurierskich korzystasz najczęściej decydując się na dostawę zakupów kurierem bezpośrednio do domu lub pracy?

5 SPOSOBÓW JAK NADAĆ PACZKĘ ONLINE

Prowadzenie własnego sklepu internetowego staje się coraz popularniejszym biznesem. Nie brakuje także osób, które po prostu sprzedają niepotrzebne i używane rzeczy. W takich sytuacjach zastanawiamy się nad optymalnym sposobem nadania paczki. Istnieje kilka sposobów na to, aby szybko i bezpiecznie nadać i wysłać paczkę do odbiorcy. Oto one:

  1. Przesyłka kurierska – firmy kurierskie również umożliwiają nadanie paczki kurierskiej. Wystarczy wypełnić i wydrukować formularz, a także wybrać sposób doręczenia paczki. Może ona zostać przekazana bezpośrednio do rąk odbiorcy lub do jednego z punktów Pickup. To samo tyczy się nadania – kurier może przejechać po paczkę we wskazane miejsce lub odebrać ją w jednym z punktów Pickup.
  2. Paczkomaty – obecnie rynek paczkomatów w Polsce jest zdominowany przez firmę InPost. Konkurencyjną ofertę ma od niedawna Orlen Paczka. Zamówienie usługi odbywa się na stronie firmy. Sporządza się formularz z kodem, który drukujesz i przyklejasz na paczce. Następnie udajesz się do automatu paczkowego, skanujesz kod oraz umieszczasz paczkę w otwartej skrytce. Tego samego lub następnego dnia roboczego kurier odbiera paczkę. Jest ona transportowana do automatu wybranego przez odbiorcę.
  3. Broker kurierski – w sieci funkcjonują także brokerzy kurierscy, którzy umożliwiają optymalne nadanie paczki jedną z dostępnych firm. Korzystanie z usług brokera często pozwala nadać paczkę taniej, aniżeli bezpośrednio ze strony firmy kurierskiej.
  4. Paczka w Żabce – sieć sklepów Żabka jako pierwsza w Polsce postanowiła stać się placówką pocztową, co pozwoliło obejść zakaz handlu w niedzielę. Sieć współpracuje z kurierem DHL. Dzięki temu, w większości sklepów Żabka możemy nadać paczkę. Cały proces przygotowania paczki odbywa się na stronie internetowej.
  5. Poczta Polska – także Poczta Polska umożliwia nam obecnie nadanie paczki online. Dostępna jest klasyczna paczka pocztowa, Paczka+ oraz Kurier Pocztex. Na stronie możemy wypełnić i wydrukować formularz, który następnie naklejamy na paczce.
  6. Paczka w Ruchu – kurier Paczka w RUCHu jest jedną z najczęściej wybieranych metod dostawy wśród klientów sklepów internetowych. RUCH z uwagi na gęstą sieć ponad 4 tysięcy punktów odbioru może świadczyć konkurencyjne usługi na rynku kurierskim.

Rynek usług kurierskich w Polsce znacznie rozwinął się na przestrzeni ostatnich kilku lat. Dzięki temu, szybkie i wygodne nadawanie paczki bez wychodzenia z domu stało się proste, jak nigdy wcześniej.

JAK DZIAŁAJĄ PORÓWNYWARKI KURIERÓW (BROKERZY KURIERSCY)

Na koszt transportu paczki wpływa kilka czynników:

  • dystans,
  • kraj docelowy przesyłki,
  • gabaryty paczki,
  • dodatkowe udogodnienia, jak chociażby ubezpieczenie.

To sprawia, że w zależności od specyfiki paczki najlepszą ofertę mogą nam zaproponować inni kurierzy. Ogromnym plusem są porównywarki kurierów. Na takiej stronie wystarczy określić rodzaj przesyłki, wymiary i wagę, a także sposób i adres nadania oraz sposób i adres doręczenia. Porównywarka automatycznie przedstawi nam wycenę kilku firm kurierskich.

Warto wspomnieć, że większość ofert zakłada tradycyjny sposób realizacji: odbiór paczki w miejscu nadania, przekazanie do sortowni, transport do miasta docelowego, a następnie wydanie kurierowi.

Istnieją jednakże firmy, które realizują dostawę niemal bezpośrednio od nadawcy do odbiorcy. Są to przesyłki ekspresowe, które mogą dotrzeć w ciągu kilku godzin, a to oczywiście oznacza, że są kilkukrotnie, a nawet kilkunastokrotnie droższe. Porównywarki kurierów często działają również jako brokerzy, u których możemy nadać paczkę online. Przykłady takich porównywarek zawarliśmy w powyższym rankingu brokerów kurierskich.

JAKI KURIER DLA SKLEPU INTERNETOWEGO?

W Polsce mamy do wyboru coraz więcej firm oraz usług kurierskich, z pomocą których możemy szybko i wygodnie wysłać paczkę. Wiele z tych firm nawiązuje współpracę ze sklepami internetowymi, a także sieciami sklepów naziemnych w celu stworzenia punktów Pickup, w których można zarówno nadać, jak również odebrać paczkę.

Najważniejszym kryterium wyboru jest oczywiście cena usługi, ale z perspektywy klientów ważne są także udogodnienia oraz możliwość nadania paczki online. Jaki kurier dla sklepu internetowego wybrać? Poniżej prezentujemy opisy i recenzje najpopularniejszych firm kurierskich.

DHL

DHL to niemiecka firma kurierska świadczące swoje usługi w ponad 220 krajach. Firma umożliwia nam realizację usług krajowych oraz międzynarodowych. Firma pozwala nam wycenić przesyłkę oraz nadać ją bez wychodzenia z domu na stronie internetowej. W badaniu narzędziem NPS firma DHL uzyskała bardzo solidny wynik 44 punktów. Firma współpracuje z siecią sklepów Żabka.


Orlen Paczka

Usługa ta powstała po przejęciu przez spółkę Orlen dawnej usługi Paczka w Ruchu. Za pośrednictwem tej usługi klienci mogą nadać i przesłać paczkę na wybrane stacje Orlen, do kiosków i sklepików należących do sieci Ruch, a także do automatów paczkowych. Firma obsługuje nadawanie paczki online. Aktualnie Orlen Paczka nie przewiduje dostawy bezpośrednio do odbiorcy.


GLS

GLS to firma kurierska wywodząca się z Holandii i należąca do brytyjskiej grupy Royal Mail. Firma jest obecna w ponad 40 krajach w Europie. Na stronie firmy kurierskiej możliwe jest śledzenie paczki oraz nadawanie przesyłek online. Kurier oferuje również wiele przejrzystych systemów przydatnych sklepom i hurtowniom realizującym codziennie wiele przesyłek.


Fedex

Fedex to jedno z największych przedsiębiorstw transportowych w Stanach Zjednoczonych. Realizuje dostawy krajowe oraz przesyłki międzynarodowe w ponad 220 krajach. Podobnie jak inni kurierzy, Fedex umożliwia nam nadanie paczki online oraz monitorowanie przesyłek. Stali klienci mogą tu założyć konto, co otworzy dostęp do wielu przydatnych narzędzi.


UPS

UPS to kolejna firma pochodząca ze Stanów Zjednoczonych i działająca na ternie ponad 200 krajów. Za pośrednictwem tej firmy kurierskiej możemy realizować przesyłki krajowe i międzynarodowe. Na stronie można wycenić doręczenie, nadać paczkę online oraz monitorować przesyłki. Plusem są gotowe rozliczenia dla paczek międzynarodowych do największych krajów w Europie.


DPD

DPD to francuska firma kurierska, która wcześniej działała pod nazwami Dynamic Parcel Distribution i Deutscher Paketdienst. W ocenie narzędziem NPS firma uzyskała drugie miejsce w Polsce z doskonałym wynikiem 54 punktów. DPD umożliwia nadawanie paczek online oraz posiada swoje punkty Pickup. To jedna z najpopularniejszych opcji dostawy w sklepach internetowych.


InPost

Inpost to obecnie lider usług kurierskich w Polsce. Kurier dla biznesu – bo tak reklamuje swoje usługi firma, jest znany przede wszystkim z rozbudowanej sieci paczkomatów. Obecnie na terenie całego kraju znajduje się ponad 13,000 tysięcy paczkomatów, a liczba ta dynamicznie rośnie. Firma umożliwia szybkie nadawanie online, śledzenie przesyłek oraz przekierowywanie do innych paczkomatów.

Z kolei usługa InPost kurier zajmuje się dowożeniem paczek bezpośrednio do odbiorcy. Firma z wynikiem 63 punktów zajęła pierwsze miejsce w badaniu przy pomocy narzędzia NPS. InPost współpracuje z portalem Allegro.

CO TO JEST NPS – BADANIE OCENY KURIERÓW

NPS (Net Promoter Score) to narzędzie wykorzystywane do oceny lojalności klientów do konkretnej firmy. Skala NPS obejmuje przedział -100 do 100, w którym wyniki ujemne są negatywną oceną, podczas gdy wyniki dodatnie pozytywną. Wyniki przekraczające 50 punktów są postrzegane za bardzo dobre. Narzędzie pozwala ocenić poziom satysfakcji z realizowanych usług, a także przywiązanie do marki. Narzędzie NPS może być wykorzystane także do badania oceny kurierów.

Takie badanie zostało przeprowadzone w Polsce w 2018 roku. Za jego sporządzenie odpowiedzialny był serwis internetowy Furgonetka.pl, jedna z najbardziej znanych porównywarek usług kurierskich. Dwóm firmom udało się przekroczyć wynik 50 punktów uznawany za wzorcowy. Na czele rankingu z wynikiem 62 punktów uplasowała się firma InPost Paczkomaty, a 53 punktów zgarnęła usługa InPost Kurier. Na bardzo wysoki wynik 54 punktów zapracowała firma DPD. Dalej znalazły się kolejno: GLS (47 punktów), Fedex (46 punktów), DHL (44 punkty), Poczta Kurier48 (40 punktów), Paczka w Ruchu; obecnie Orlen Paczka (39 punktów) oraz GEIS (24 punkty). Należy jednak wspomnieć, że ocenieni zostali kurierzy, z którymi współpracuje broker Furgonetka.pl.

Rankingi dla Ciebie
1. Abonament telefoniczny – Ranking abonamentów dla firm
2. Płatności internetowe – Ranking płatności online
3. Faktoring – Ranking faktoringu
4. Kredyty dla firm – Ranking kredytów inwestycyjnych

PODSUMOWANIE

Podstawą sprawnie działających sklepów internetowych jest szybka dostawa do klientów. To jeden z głównych kryteriów, na podstawie których oceniamy realizację zamówienia w sklepach online. Firmy kurierskie stanowią zatem nieodłączny filar tego biznesu. Rozwijając swoje usługi wspierają bezpośrednio branże e-commerce, umożliwiając sprzedawcom wygodniejsze nadawanie paczek, a odbiorcom szybsze ich odbieranie w dowolnym czasie i miejscu.

Firmy kurierskie bardzo często nawiązują również bezpośrednią współpracę ze sklepami online stając się tym samym rekomendowanym sposobem dostawy w konkretnym sklepie. Bez nowoczesnych usług kurierskich nie byłoby szybkich i wygodnych zakupów przez Internet. Mamy nadzieję, że powyższy ranking kurierów i brokerów kurierskich pomógł Ci podjąć decyzję jaki kurier dla sklepu internetowego będzie najlepszy.

Click to rate this post!
[Total: 1 Average: 5]
Łukasz Chrząszcz
Wolnościowiec, radny miasta Wodzisław Śląski. Właściciel agencji internetowej XZT.PL oraz kilku serwisów www. Absolwent Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach. Pomaga osobom rozpoczynającym prowadzenie firmy.
Kategoria

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.