11 marketingowych pomysłów na Walentynki w restauracji

walentynki w restauracji

Jedną z najpopularniejszych form obchodzenia Walentynek jest wyjście do restauracji lub kawiarni. Warto, abyś jako właściciel lokalu miał pomysł na organizację Święta Zakochanych.

Według badań, prawie 60% Polaków obchodzi Walentynki. Połowa z nich wyda na ten cel ponad 100 złotych, a zdecydowana większość powyżej 50 zł.   W tym artykule przeczytasz o tym, jak przyciągnąć zakochanych (i nie tylko zakochanych) do swojego lokalu.

1. Koktail zakochanych

Stwórz wyjątkowego drinka, który podbije serca par. Okolicznościowy drink (w wersji z alkoholem lub bez) musi być na prawdę wystrzałowy – nie tylko w smaku, ale i w wyglądzie.

2. Wyjątkowe menu

Stwórz specjalnie z okazji Walentynek okolicznościowy deser lub potrawę. Pamiętaj, aby wykorzystać w nim produkty które uchodzą za afrodyzjaki: bazylię, szparagi, ostrygi, truskawki, czekolada. Tak samo jak w przypadku drinka, danie musi być podane w sposób absolutnie wyjątkowy! Oferta ograniczona czasowo zawsze była dobrym pomysłem na ściągnięcie gości.

menu na walentynki

3. Skróć menu

Jeśli już wymyślisz kilka ciekawych potraw z okazji Walentynek, to tego dnia przygotuj “kartę dla zakochanych” składającą się z góra 5 pozycji. Zobaczysz, że będzie sporo ludzi którzy mając tak ograniczony wybór będą… chcieli spróbować wszystkiego!

4. Walentynkowe promocje

Walentynki w restauracji to okazja do zarobku i robienie tego dnia promocji cenowych raczej mija się z celem. Gdybyś jednak chciał przyciągnąć oszczędnych gości, możesz pomyśleć o rabacie na każdy drugi produkt, albo zrobić promocję “2 w cenie 1”.

5. Prezent dla zakochanych

Doceń to, że ludzie wybrali Twój lokal. Zaoferuj swoim gościom w tym wyjątkowym dla nich dniu drobny prezent. Może to być mała, ładnie zapakowana czekoladka. Przyozdobiony w płatki róż stolik. Kieliszek szampana.

6. Muzyka na żywo

Zamiast puszczać z głośników to co zwykle, postaw na wyjątkowość i atmosferę. Wynajmij skrzypka, który zagra z dedykacją dla każdej z par. Wiolonczelistę. Lub jeśli masz możliwość  – pianistę. Panie będą zauroczone a Panowie dumni z właściwego wyboru miejsca.

7. Dotrzyj z promocją do właściwych osób

Polacy szukają możliwości obchodzenia Walentynek głównie w internecie. Rozważ napisanie artykułu na swojej stronie, który zatytułujesz “Walentynki w (nazwa miasta)”. Jeśli zrobisz to w porę, to artykuł szybko wskoczy na pierwsze miejsca w Google. Rozważ wykupienie reklamy na Facebooku, aby dotrzeć z ofertą do szerszego grona. Niegłupim pomysłem jest też wystawienie oferty na jednym z portali zakupów grupowych lub wykupienie reklamy na miejskim portalu informacyjnym.

8. Wywołaj pragnienie skorzystania z oferty

Wyobraź sobie taką scenę: przyciemniona restauracja, paląca się świeca na stoliku, lekka muzyka, pyszne i piękne dania i dwoje zakochanych trzymających się za rękę. Widzisz? No to teraz pokaż to swoim przyszłym gościom. Zatrudnij parę znajomych, poświęć butelkę szampana, wypróbuj przygotowanie walentynkowego dania i – zrób zdjęcie. A najlepiej wynajmij profesjonalnego fotografa, który potrafi ująć atmosferę i podrasować fotografię. Zamiast zdjęcia możesz też nagrać filmik. Potem wystarczy puścić materiał w eter: Facebook, Instagram, blog, kanał na Ytb, mailing…

walentynki w restauracji
Walentynki w restauracji

9. Wypróbuj marketing kooperacyjny

Wiele osób kupuje kilka prezentów na Walentynki. Połącz więc siły z lokalnymi kupcami – perfumerią, mydlarnią, cukiernią i zróbcie “pakiet dla zakochanych”. Przekonaj się, że komarketing przynosi efekty!

10. Przygotuj kapitał ludzki

Walentynki to dzień, w którym będziesz miał wielu gości. Niektórzy być może zawitają do Ciebie pierwszy raz. Nie warto starać się robić cuda, gdy potem nie będziesz w stanie obsłużyć tylu gości. Najlepsza muzyka i atmosfera nie urzeknie zakochanych, jeśli przyjdzie im czekać 30 minut na szklankę soku.

11. A może “anty-Walentynki”?

Rozważ pójście pod prąd. Jeśli 60% Polaków świętuje Walentynki, oznacza to że 40% oczekuje innej oferty! Zorganizuj wieczór dla singli (“walę drinki w Walentynki”) albo dla osób, które dopiero szukają swojej drugiej połówki (speed dating).

Przy odrobinie planowania Walentynki okażą się bardzo korzystnym finansowo dniem i podciągną Ci dochody w tym krótkim miesiącu. Warto więc przyłożyć się do promocji tego święta. Nawet jeśli osobiście za nim nie przepadasz :)

Co na Walentynki dla dziewczyny?

Oprócz przygotowania oferty dla gości nie zapomnij o swojej Walentynce! Nie muszę chyba pisać, że najrozsądniejszą opcją jest zabranie swojej drugiej połówki na romantyczną kolację lub w inne, ciekawe miejsce. Mnóstwo ofert w jednym miejscu znajdziesz na Grouponie.

Co jeśli Twojej ukochanej nie ma przy Tobie? Rozważ wysłanie kwiatów pocztą kwiatową lub życzeń w formie specjalnie skomponowanych czekoladek. Powodzenia!

Luk
Polub Luka

Luk

Był szeregowym pracownikiem gastronomii, specjalistą ds. marketingu i właścicielem klubokawiarni. Dzieli się wiedzą i doświadczeniem z tymi, którzy otwierają lokal gastronomiczny. Pomaga młodym osobom rozpoczynającym karierę zawodową. Więcej ->
Luk
Polub Luka
11 marketingowych pomysłów na Walentynki w restauracji
4 votes, 5.00 avg. rating (80% score)
  • Ewa

    dzięki Luk na pewno wykorzystam te pomysły za rok