Urodziny restauracji to okazja, aby zainteresować lokalną społeczność i zaprosić gości na wyjątkową ucztę. Sprawdź 6 sprawdzonych pomysłów na świętowanie
Napisała do mnie Jola, której restauracja obchodzi w lipcu swoje pierwsze urodziny:
Jak się okazało nie musiałem wiele pomagać. Napisałem Joli co ja zrobiłbym na jej miejscu, a ona właśnie to miała w planach :) Temat z pewnością zainteresuje innych właścicieli lokali, więc postanowiłem że rozwinę go na blogu. Na początku zaznaczam, że każdą promocję musisz przenieść na grunt swojego lokalu i dostosować do swoich gości. Podane poniżej pomysłu mają jedynie zainspirować cię do stworzenia eventu urodzinowego, dostosowanego do Twojej knajpki.
Przeczytaj również:
- Walentynki w restauracji – co przygotować dla zakochanych
- Święta XXI wieku, czyli Wigilia i pasterka w knajpie – 5 pomysłów
- Święto Niepodległości w restauracji – 3 sposoby na ściągnięcie gości
Oto 6 sposobów na zainteresowanie gości swoim lokalem podczas jubileuszu otwarcia.
1. Dekoracja lokalu
Popularne stało się strojenie drzwi nowo otwartych sklepów w czerwone kokardy i przystrajanie w balony. Zwraca to uwagę i siłą rzeczy ściąga do środka przechodniów. Dlaczego by nie przenieść tego sposobu do lokalu gastronomicznego? Na każdej imprezie urodzinowej jubilat jest na pierwszym miejscu. Dokładnie tak samo powinno być w tym wypadku. Wejście do lokalu powinno wyróżniać się spośród otoczenia. Jeśli chcecie ściągnąć ludzi i zarobić, to urodziny powinny być zrobione z rozmachem – pod każdym względem.
2. DJ
Inną, często spotykaną praktyką w przypadku sklepów jest stawianie przed wejściem DJ’a ze sprzętem grającym. Rzecz jasna eleganckiej restauracji nie przystoi stawiać przed wejściem DJ’a grającego dance czy POP, ale młodzieżowej klubokawiarni – dlaczego nie? Pamiętaj, że dobra promocja trafia w każdy zmysł. Dekoracja w zmysł wzroku, muzyka – w zmysł słuchu.
3. Degustacje
Promocja sprzedaży znana z „Kuchennych rewolucji” a przy tym bardzo skuteczna. Przekąski oferowane przechodniom są dla nich miłą niespodzianką. Gdy człowiek dostaje coś za darmo to czuje, że powinien się jakoś odwdzięczyć. Dlatego politycy rozdają kiełbaski a firmy kubki i długopisy z grawerami. Ktoś może powiedzieć, że to pomysły rodem z lat 90. I tak i nie. Zauważ, że promocja sprzedaży jest stosowana cały czas i jak źle by Ci się nie kojarzyła, to ludzie nadal lubią dostawać coś za darmo. Jest to po prostu miłe.
Degustacja jako promocja może być przeprowadzona na mieście – częstując mieszkańców, a może też być prowadzona przy wejściu do lokalu.
4. Urodzinowe menu
Teoretycznie nie powinno zabraknąć tortu i lampki szampana, którymi mógłbyś poczęstować pierwszych gości. Jednak nie jest to konieczne. O wiele ważniejsze jest urodzinowe menu. Czyli to, na czym zarobisz tego dnia. Pod pojęciem menu mam na myśli dania i napoje. Pub może zainwestować w keg wyjątkowego piwa, klub w drinki z drogich alkoholi a kawiarnia w kawę cenionej marki. Wyjątkowość produktu może objawiać się również w sposobie przyrządzania i sposobie podania: szwedzki stół, płacisz raz i jesz ile chcesz, jedzenie na wagę itp.
Jeśli w lokalu nie podaje się dań z grilla, to różnicę zrobi postawienie takowego przy wejściu i wspólne grillowanie. Zapach rozejdzie się po okolicy a węch to przecież kolejny zmysł, który warto wykorzystać planując promocję :)
Jeśli restauracja na co dzień serwuje dania drobiowe i wieprzowinę, to szał zrobi gęś i wołowina, jeśli ma w ofercie wołowinę i kaczkę, to różnicę zrobi dziczyzna i jagnięcina. Lokale najwyższej klasy mogą pokusić się o przyrządzenie orientalnych dań, jak np. mięso z wielbłąda czy pytona. Jeśli planowanie zaczniesz odpowiednio wcześnie, to zdołasz sprowadzić najbardziej egzotyczne produkty. To samo dotyczy deserów i alkoholi. Ludzie lubią skusić się na coś wyjątkowego i od czasu do czasu zapłacić więcej.
5. Rozrywka na żywo
Nic nie stoi na przeszkodzie, aby w lokalach do tego dostosowanych zorganizować bal czy potańcówkę. Wszak na urodzinach często się tańczy. Restauracja może pójść w stronę muzyka grającego na gitarze klasycznej, skrzypcach, czy wiolonczeli. Warto przy tym zadbać o jakość tej muzyki. Kto oglądał Le grand restaurant z Louis de Funes ten wie o co chodzi. Kto nie oglądał, to polecam :) Inna opcja to na przykład występ grupy typu stand-up.
6. Zaproszenie znanych osobistości
Jeśli myślisz, że znane osobistości możesz zaprosić jedynie do wykwintnej restauracji, to się grubo mylisz. To prawda, że celebryci są gośćmi na urodzinach i otwarciach drogich lokali, ale to tylko dlatego, że te lokale celują w taki target. Dla gości restauracji w Pcimiu Dolnym znaną osobistością może być burmistrz, proboszcz, komendant straży pożarnej czy redaktor naczelny gazety. Wiele osobistości kultury i sportu urodziło się w małych miejscowościach i często lubią wracać do swoich rodzinnych stron. Warto z tego skorzystać.
Promuj się!
Samo wcielenie w życie któregoś z pomysłów niewiele da, jeśli odpowiednio nie zareklamujesz swojego eventu. Ładna grafika i odpowiednie targetowanie na facebooku i Instagramie to podstawa. Zobacz, jak zrobiła to Jola z restauracji Strefa Smaku: link
Powodzenia i… sto lat! :)
Dlaczego Twój lokal padł?
Dużo by pisać, dlatego jakiś czas temu napisałem o tym osobny artykuł: https://www.niepoddawajsie.pl/dlaczego-restauracje-i-kawiarnie-upadaja