Firma na Youtube – konto firmowe i reklama na Youtube

firma na youtube

Jak założyć konto firmowe na Youtube? Zobacz, jak zareklamować swoją firmę na Youtube i zwiększyć zasięg swojego biznesu.

Ogromne benefity płynące z aktywności firmy w social mediach sprawiają, że przedsiębiorcy bardzo chętnie korzystają z tej formy reklamowania swojej działalności. Youtube to największa platforma do udostępniania filmów. Tutaj kryje się duży potencjał marketingowy. Firma na Youtube może budować pozytywne relacje ze swoimi klientami, a także publikować wartościowe treści, które pomogą w wyborze produktu lub usługi.

Przejdź do wybranego tematu:

    1. Dlaczego warto założyć konto firmowe na Youtube
    2. Jak założyć konto na Youtube
    3. Co publikować na Ytb
    4. Zasady prowadzenia konta
    5. Jak reklamować firmę na Youtube
    6. Efekty obecności na Ytb

KONTO FIRMOWE NA YOUTUBE – DLACZEGO WARTO?

Youtube to serwis internetowy działający od 2005 roku, służący do udostępnienia filmów. Osoby zajmujące się twórczością na Youtube są określane mianem youtuberów. Jeśli treści publikowane na kanale są ciekawe, z czasem zaczynają przyciągać coraz większą liczbę oglądających. Jeśli oglądającemu spodoba się kanał, może go zasubskrybować, aby otrzymywać powiadomienia o nowych filmach. Filmy na Youtube można łatwo zintegrować z profilami na innych portalach społecznościowych, dzięki czemu maksymalizuje się zasięgi marki.

Jako właściciel firmy, możesz publikować na Youtube filmy, których celem będzie reklama konkretnych produktów. Dobrym pomysłem jest również budowa większej świadomości marki. Co ważne, platforma oferuje rozbudowane narzędzia reklamowe, które pozwolą dotrzeć ze swoimi filmami do większej liczby potencjalnych odbiorców.

Możesz adresować filmy do konkretnej grupy docelowej, wśród której chcesz rozszerzać świadomość marki. Posiadanie firmowego profilu na Youtube niewątpliwie buduje wizerunek nowoczesnego przedsiębiorstwa.

JAK ZAŁOŻYĆ KONTO FIRMOWE NA YOUTUBE

Konto na Youtube jest powiązane z kontem Google. Dysponując kontem Google możesz w prosty sposób założyć kanał na Youtube. W pierwszej kolejności warto zatem założyć firmowe konto Google. Dzięki niemu będziesz mógł otworzyć wizytówkę firmy w Google. O tym jak to zrobić przeczytasz w bezpłatnym e-booku: Jak w 9 krokach założyć wizytówkę w Google.

Nic nie stoi jednak na przeszkodzie, abyś profil firmowy założył za pośrednictwem prywatnego konta Google. Tutaj musisz jednak pamiętać o tym, że oglądający będą znać dane przypisane do Twojego konta osobistego. To główny powód, dla którego większość firm zakłada konto marki.

Jak założyć kanał na Youtube? To bardzo proste

  1. Najpierw zaloguj się na swoje konto marki lub konto osobiste Google, w zależności od tego, do którego konta chcesz przypiąć kanał na Youtube.
  2. Następnie zaloguj się do Youtube, wyświetl listę kanałów, a następnie kliknij w opcję: „Utwórz nowy kanał”.
  3. Podaj najważniejsze informacje o kanale, a także potwierdź, że jest to Twoje konto.
  4. Możesz przejść proces weryfikacji związany z załączeniem dokumentów tożsamości. W ten sposób przy nazwie Twojego kanału wyświetlana będzie informacja, że jest to kanał zweryfikowany. Taki kanał dużo łatwiej wzbudzi zaufanie Twoich klientów.
  5. Z czasem możesz udostępnić kanał swoim pracownikom, tak, aby mieli oni określone uprawnienia w kontekście przesyłania lub edytowania filmów.

CO PUBLIKOWAĆ NA YOUTUBE

Być może zastanawiasz się, co dokładnie może robić firma na Youtube. Możliwości są naprawdę duże. Zacznijmy od sklepów internetowych. Tego typu firmy mogą nagrywać krótkie poradniki zawierające praktyczne wskazówki, które pomogą klientom w dokonaniu zakupu. Bardzo popularne są także recenzje produktów.

Co ważne, firma na Youtube może czerpać dodatkowe zyski wynikające ze współpracy z popularnymi markami. Jeśli Twój kanał firmowy będzie oglądany przez dużą liczbę osób, producent może zwrócić się z propozycją o nagranie płatnej recenzji swojego produktu. Często są to premierowe produkty, które dopiero trafiły lub trafią do sprzedaży.

Podobnie mogą wykorzystywać Youtube firmy usługowe. Jest mnóstwo przykładów firm usługowych, które z powodzeniem korzystają z Youtuba:

  • warsztaty samochodowe publikujące wskazówki i poradniki motoryzacyjne,
  • firmy budowlane publikujące porady oraz filmy instruktażowe związane z różnymi pracami budowlanymi,
  • firmy z branży IT, które udzielają wskazówek, jak rozwijać swój biznes przez Internet.

Publikuj po prostu treści dotyczące branży, w której działa Twoja firma i postaraj się, aby zawierały wartościowe informacje dla odbiorców.

ZASADY PROWADZENIA KONTA

Obecność w serwisie Youtube wymaga znajomości zasad publikacji treści. Nie chodzi tutaj o regulamin i to, co możesz, a czego nie możesz wrzucać, ale o dobre praktyki.

Systematyczność

O popularności Twojego kanału decydować będzie algorytm Youtuba. Algorytm ten co jakiś czas ulega zmianom, a analitycy z całego świata próbują go rozgryźć i zaoferować twórcom informacje, jak skuteczniej promować swoje filmy. Jedna z kluczowych zasad jest taka, że firma na Youtube powinna publikować treści systematycznie.

Już w momencie publikacji pierwszego filmu warto zastanowić się nad tym, w jakich odstępach czasowych będziesz publikować nowe treści. Dla przykładu, sklepy internetowe w każdy poniedziałek mogą publikować filmy z propozycjami na nowy tydzień. Regularność i systematyczność jest mile widziana przez algorytm Youtube.

Długość filmów

Jeśli chodzi o długość filmu, niezweryfikowane profile mogą publikować jedynie filmy do 15 minut. Po pomyślnym zweryfikowaniu kanału zyskasz możliwość publikowania dłuższych filmów. Czas trwania powinien być dostosowany do tematyki filmu. Można się spotkać z wieloma opiniami twórców, że filmy o długości ok. 10 – 15 minut budują najlepsze zasięgi.

Algorytm raczej nie poleca filmików bardzo krótkich lub też bardzo długich. Pamiętaj o tym, aby na zakończenie każdego filmu zachęcać do obserwowania Twojej firmy także na innych profilach społecznościowych. Zachęcaj także do klikania „łapek w górę”, komentowania i subskrybowania kanału. To właśnie określone reakcje na Twój film będą decydować o zasięgach kanału w przyszłości.

Opisy filmów

Każdy film, który wrzucasz na Youtube powinien posiadać opis, który zwiększy ruch. Dobry opis to taki, w którym użyjesz słów kluczowych oraz szczegółowo sformułujesz, co widzowie zobaczą w video.

Opis filmu może być wykorzystany do publikacji linków, które mają wpływ na SEO. Sklep internetowy może na przykład opublikować recenzję produktu i w opisie zalinkować bezpośrednio do niego.

Miniaturki i tytuły filmów

Dobra miniaturka zwiększa klikalność filmu. Jest to taka okładka, która przyciąga wzrok lub powoduje, że randomowy widz przeskroluje dalej. Przejrzyj miniaturki filmów z Twojej branży i sprawdź, czym się charakteryzują.

Podobnie działają tytuły filmów. Trafnie dobrany tytuł, nieco zagadkowy, może zwiększyć odsłony. Nie namawiam Cię do tworzenia typowych clickbaitów, ale szkoda byłoby nagrać dobry film i stracić wyświetlenia przez słaby tytuł.

JAK REKLAMOWAĆ FIRMĘ NA YOUTUBE

Youtube, podobnie jak inne serwisy społecznościowe, posiada swoją platformę reklamową, a mianowicie Youtube Ads. Z pomocą tego narzędzia możesz sprawić, że Twoje filmy będą promowane wśród odbiorców, którzy jeszcze nie znają Twojego kanału.

Plusem jest możliwość określenia wieku i płci tych osób, a także ich zainteresowań na podstawie innych oglądanych filmów. Dla przykładu, warsztat samochodowy może ustawić reklamy w taki sposób, aby filmy były promowane przede wszystkim tym użytkownikom, którzy częściej oglądają filmy o tematyce motoryzacyjnej.

Za pośrednictwem Youtube Ads możesz również swobodnie zarządzać budżetem na reklamę oraz analizować skuteczność tych działań na podstawie liczby odsłon i subskrypcji. Wgląd w szczegółowe statystyki kanału pozwala sprawdzić, kto ogląda Twoje filmy i w jaki sposób na nie reaguje. W ten sposób możesz dostosowywać kolejne filmy pod kątem lepszych efektów.

Firma na Youtube może promować swój kanał także za pośrednictwem innych serwisów społecznościowych. Dla przykładu możesz zachęcić do obejrzenia filmu swoich obserwujących na Instagramie.

Kolejną formą reklamy na Youtube jest dobrze znany influencer marketing. Jeśli świadczysz usługi lub sprzedajesz autorski produkt, możesz nawiązać współpracę z twórcami innych kanałów, którzy stworzą i opublikują na swoim kanale płatną recenzję Twojego produktu lub usługi.

EFEKTY OBECNOŚCI NA YOUTUBE

Czy opłaca się założyć konto firmowe na Youtube? Zdecydowanie tak, o czym najlepiej świadczy fakt, że coraz większa liczba sklepów internetowych jest obecna na Youtube i publikuje tu swoje filmy. Duże sklepy internetowe nawiązują nawet współpracę (tzw. crossy) z innymi twórcami, co przynosi obopólne korzyści, jako iż pozwala wzajemnie dotrzeć do widzów drugiego kanału.

Współcześni klienci sklepów internetowych są dużo bardziej wymagający i ostrożni. Wiele osób przed zakupem produktu zweryfikuje opinie na jego temat. A szczególnie cenne mogą się okazać właśnie recenzje dostępne w serwisie Youtube.

Jeśli Twoja firma na Youtube sama publikuje recenzje lub rankingi produktów, zadbaj o to, aby były one maksymalnie obiektywne i bezstronne. Widzowie są bowiem bardzo wyczuleni na natrętną i bezkrytyczną reklamę. Taka recenzja momentalnie zostanie odebrana jako niewiarygodna, co niekorzystnie wpłynie na wizerunek sklepu.

Nawet jeśli promujesz swoim filmem jakiś produkt, pokrótce omów także jego słabsze strony, aby oglądający widzieli, że jesteś z nimi szczery. W ten sposób można przekuć filmy na Youtube na wymierny wzrost sprzedaży.

Korzyści z Youtube

Duża liczba firm stara się poszerzać swoje zasięgi właśnie za sprawą portali społecznościowych, w tym również Youtuba, który jest największą na świecie platformą do publikowania filmów. Jakie korzyści może czerpać firma na Youtube?

  • docieranie do wielu potencjalnych klientów;
  • budowanie świadomości marki i rozszerzanie zasięgów;
  • możliwość budowania zaufania wśród klientów;
  • budowanie bazy stałych klientów;
  • kreowanie wizerunku nowoczesnej i profesjonalnej firmy;
  • możliwość rozszerzenia działalności na innych portalach społecznościowych;
  • wygodne narzędzie reklamowe Youtube Ads;
  • możliwość nawiązywania współpracy z innymi twórcami w ramach influencer marketingu;
  • duża liczba subskrybentów sprawi, że kanał zacznie generować dodatkowe dochody.

PODSUMOWANIE

Social media stanowią obecnie niezwykle cenne narzędzie marketingowe, które pozwala na łatwe docieranie do nowych klientów. Dzięki koncie na Youtube możesz budować i rozszerzać świadomość marki oraz kontaktować się z klientami.

Duże możliwości zyskuje firma, która wie jak działać na Youtube. Na platformie możesz publikować firmy o charakterze poradnikowym lub recenzje, które ułatwią potencjalnym klientom wybór określonego produktu lub usługi. Po zbudowaniu zasięgów, kanał firmowy na Youtube może generować dodatkowe dochody wynikające z dużej liczby odsłon filmów, ale również z płatnych współprac z producentami.

W związku z tym, warto rozważyć założenie konta firmowego na Youtube, ale wcześniej przygotować strategię działania.

Oceń artykuł
[Total: 1 Average: 5]
Łukasz Chrząszcz
Wolnościowiec, radny miasta Wodzisław Śląski. Właściciel agencji internetowej XZT.PL oraz kilku serwisów www. Absolwent Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach. Pomaga osobom rozpoczynającym prowadzenie firmy.
Kategoria

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *