Firma na Instagramie – zakładanie konta, możliwości reklamy

firma na instagramie

Czy Twoja firma jest na Instagramie? Przeczytaj, jak założyć konto firmowe na Instagramie i sprawdź możliwości reklamy.

Szukasz sposobu jak zareklamować swoją firmę w internecie? Firma na Facebooku jest niejako standardem, a druga w kolejności platforma to Instagram.

To ważne, aby firma była obecna na kilku portalach społecznościowych, aby zmaksymalizować zasięgi. Firma na Instagramie może zdobywać nowych klientów, prowadzić celowane kampanie reklamowe, a także budować ciepły wizerunek nowoczesnej firmy. Nie dziwi zatem fakt, że coraz większa liczba firm korzysta z profilu na Instagramie.

Z tego artykułu dowiesz się jak założyć konto firmowe na Instagramie i jak promować swoją działalność przez IG.

Wybierz interesujący Cię temat:

  1. Konto na Instagramie
  2. Jak założyć konto firmowe na Instagramie
  3. Jaką rolę na Instagramie pełnią hashtagi
  4. Jakie możliwości zyskuje firma na Instagramie
  5. Obecność na Instagramie a zwiększenie sprzedaży
  6. Jak wykorzystać Instagram do celów reklamowych
  7. Na czym konkretnie polega inluencer marketing
  8. Korzyści firmy na Instagramie

KONTO NA INSTAGRAMIE – WAŻNE NARZĘDZIE NOWOCZESNEJ FIRMY

Instagram to platforma społecznościowa, na której konto posiada już ponad 1,28 miliarda użytkowników. Ponad 500 mln osób odpala aplikację codziennie, choćby na kilka minut. Platforma ta jest wykorzystywana przede wszystkim jako aplikacja mobilna. Użytkownicy mogą obserwować inne profile, a także sami zyskiwać obserwujących.

Publikowane treści na Instagramie to przede wszystkim zdjęcia, relacje oraz krótkie filmy. Swoje filmy możesz również publikować posiadając konto firmowe na Youtube. To potężne narzędzie marketingowe, które pozwala firmom wyświetlać określone treści docelowej grupie klientów.

Co ważne, Instagram cieszy się dużą popularnością wśród osób młodych, które niekoniecznie posiadają swój profil na Facebooku.

JAK ZAŁOŻYĆ KONTO FIRMOWE NA INSTAGRAMIE

Zakładanie konta na Instagramie jest zadaniem bardzo prostym i nie zajmuje wiele czasu. W praktyce jednak podejmiesz na tym etapie kilka ważnych decyzji, jak chociażby nazwa profilu, której później nie będzie się dało już zmienić.

Firmy zazwyczaj w nazwie profilu posługują się swoją oficjalną nazwą, aczkolwiek zdarzają się sytuacje, że będzie ona zajęta (zwłaszcza jeśli nazwa jest anglojęzyczna). Wówczas musisz zastanowić się nad tym, jaką nazwę wybrać. Powinna być profesjonalna, a jednocześnie w odpowiedni sposób eksponować nazwę firmy.

Zakładanie profilu na Instagramie możemy podzielić na kilka etapów:

  1. Profil firmowy możesz założyć, gdy posiadasz już profil prywatny. Wejdź w ustawienia swojego konta, a następnie wybierz opcję: przełącz na konto profesjonalne.
  2. Następnie wybierz kategorię, która najlepiej odpowiada działalności Twojej firmy.
  3. Możesz już przejść do uzupełnienia informacji o swoim profilu. Wybierz odpowiednią nazwę, ustaw dane kontaktowe, skonfiguruj chatboxa (automatyczne odpisywanie na wiadomości).
  4. Wybierz dobre zdjęcie profilowe – najczęściej jest to logo firmy. Warto jednak skorzystać z pomocy fachowca, który zrealizuje dla Twojej firmy key visual, czyli graficzną wizualizację firmy. Obecność na Instagramie opiera się przede wszystkim na publikacji zdjęć.
  5. Dodaj swój pierwszy post na Instagramie. Zdjęcie może ukazywać np. pracowników firmy lub Ciebie. W pierwszy poście umieść najważniejsze informacje o swojej firmie, a następnie podepnij post, tak, aby był wyświetlany na górze Twojego profilu.
  6. Zaobserwuj profile innych firm, które działają w podobnej branży. Na początku jest to dobry sposób na uzyskanie pierwszych obserwujących, ponieważ wiele osób odwdzięcza się polubieniem profilu.

Twoja firma na Instagramie może ruszać na podboje nowych klientów. Kluczem do sukcesu będą jakościowe i ciekawe treści i to, co na Instagramie najważniejsze – hashtagi.

JAKĄ ROLĘ NA INSTAGRAMIE PEŁNIĄ HASHTAGI?

Hashtagi, czy jak kto woli, hasztagi, to słowo, wyrażenie lub fraza poprzedzona symbolem #. W ten sposób możesz pozycjonować treści do określonych odbiorców.

To właśnie za sprawą hasztagów całkowicie obce osoby mogą trafić na Twój profil.

Kluczem do osiągnięcia sukcesu marketingowego na Instagramie jest prawidłowy dobór hasztagów, którymi będziesz oznaczać publikowane treści. Jeśli zależy Ci wyłącznie na polskojęzycznych odbiorcach, nie musisz używać hasztagów anglojęzycznych. Zastanów się jednak, jak najlepiej podpisać zdjęcie.

Nigdy nie należy jednak podczepiać się pod frazy, których zdjęcie nie dotyczy. Nie działa to najlepiej na wizerunek firmy.

Ukazując proces produkcyjny lub wykonywanie jakiejś usługi możesz używać takich hasztagów, jak chociażby: #praca, #biznes, #innowacja, a także frazy, które oddają charakter działalności. Jeśli prowadzisz warsztat samochodowy, możesz użyć hasztagu #naprawaauta.

Jeśli fraza składa się z kilku słów, nie dziel jej spacjami i wpisz ciągiem po symbolu #.

JAKIE MOŻLIWOŚCI ZYSKUJE FIRMA NA INSTAGRAMIE

Firma na Instagramie może dotrzeć do niezliczonej ilości nowych klientów. Odpowiednie zarządzanie hasztagami oraz publikowanie wartościowych treści daje praktycznie nieograniczone możliwości.

Instagram pozwala także na nowoczesne formy reklamowania swojego produktu. Służy do tego narzędzie Instagram Ads. Bardzo popularną techniką jest także influencer marketing, o czym powiemy więcej w dalszej części artykułu.

Instagram daje również możliwość prowadzenia bezpośredniej sprzedaży produktów. Coraz więcej osób, zwłaszcza młodych, korzysta z Instagrama właśnie w celu znalezienia potrzebnych produktów, ale również usług w najbliższej okolicy.

Instagram jest także ważnym narzędziem wykorzystywanym do budowania pozytywnego i nowoczesnego wizerunku firmy.

OBECNOŚĆ NA INSTAGRAMIE A ZWIĘKSZENIE SPRZEDAŻY

Na Instagramie możliwe jest prowadzenie własnego sklepu online. Jest on oczywiście połączony z Twoim sklepem internetowym zarejestrowanym na osobnej stronie. Istnieje wiele wtyczek, które pozwalają na szybką integrację sklepu z Instagramem.

Firma na Instagramie może publikować swoje produkty, a następnie reklamować je z pomocą ciekawych treści – zarówno zdjęć, jak również krótkich filmów i relacji. W ten sposób produkty są dobrze eksponowane i mogą w krótszym czasie dotrzeć do większej grupy docelowej. Dużym plusem jest możliwość porządkowania produktów zgodnie z kategoriami, dzięki czemu jeszcze szybciej odnajdą one potencjalnych klientów.

W sklepie prowadzonym na Instagramie możesz umieścić wszystkie kluczowe informacje na temat produktu. Dzięki temu potencjalny klient może sprawdzić czy dany produkt jest zgodny z jego oczekiwaniami. Gdy ktoś zdecyduje się na zakup Twojego produktu, zostanie przekierowany na stronę sklepu internetowego, gdzie będzie mógł sfinalizować zakup. A zatem, firma na Instagramie może skutecznie zwiększyć sprzedaż.

JAK WYKORZYSTAĆ INSTAGRAM DO CELÓW REKLAMOWYCH

Bardzo pomocnym narzędziem jest Instagram Ads, który pozwala tworzyć celowane kampanie reklamowe. Za sprawą tej funkcji można sprawić, że wybrane treści (zdjęcia, filmy, reklamy karuzelowe, relacje) będą promowane i wyświetlane większej liczbie osób. Co ważne, to Ty wybierasz profil osób, do jakich ma trafić nasza reklama, dzięki czemu łatwiej jest uzyskać wysoką efektywność kampanii.

Reklama na Instagramie może mieć kilka celów. Możesz wybrać:

  • promowanie produktów,
  • budowanie świadomość marki,
  • poszerzanie grona klientów.

Kolejnym plusem jest elastyczne zarządzanie dostępnym budżetem. Co ważne, w narzędziu Instagram Ads płacisz za wymierny efekt.

NA CZYM POLEGA INFLUENCER MARKETING

Inną formą reklamy na Instagramie jest influencer marketing. W dużej mierze to właśnie Instagram zapoczątkował i rozpowszechnił taką formę reklamy. O co w niej chodzi?

Firma na Instagramie może wykorzystać zasięgi innego użytkownika, aby szybciej dotrzeć do potencjalnych klientów. Wróćmy do przykładu warsztatu samochodowego. Firma prowadząca taką działalność może wyselekcjonować profile związane z motoryzacją, które mają dużą liczbę obserwujących (przynajmniej kilka tysięcy osób).

Następnie piszemy z ofertą współpracy do właściciela profilu i ustalamy warunki takiej współpracy – formę reklamy, treść, moment publikacji, a także oczywiście cenę. Ceny są bardzo zróżnicowane.

Osoby prowadzące profile obserwowane przez kilka tysięcy osób mogą zażyczyć sobie opłaty rzędu kilkuset złotych. Z kolei za reklamę na profilu, który posiada ponad 100 tys. obserwujących trzeba zapłacić kilka tysięcy złotych. Ale zasięg Twojej reklamy jest odpowiednio większy.

JAKIE KORZYŚCI OFERUJE OBECNOŚĆ FIRMY NA INSTAGRAMIE

Istnieje wiele powodów, dla których firma powinna być obecna na Instagramie. To bardzo wszechstronne narzędzie marketingowe oferujące szereg możliwości.

Do najważniejszych atutów profilu firmowego na Instagramie zaliczyć możemy:

  • budowanie zasięgów i docieranie do nowych klientów,
  • wzmacnianie świadomości marki u potencjalnych klientów,
  • możliwość pozyskiwania klientów przy pomocy jakościowych treści,
  • narzędzie Instagram Ads do celowanych kampanii reklamowych,
  • platforma handlowa połączona z Twoim sklepem internetowym,
  • możliwość korzystania z techniki influencer marketing,
  • profil obserwowany przez większą liczbę osób może zacząć zarabiać na reklamach,
  • gotowe narzędzie do budowania bazy stałych klientów,
  • kreowanie wizerunku nowoczesnej i przyjaznej firmy.

Czy warto założyć konto firmowe na Instagramie

Wszechstronne możliwości oferowane przez największe portale i aplikacje społecznościowe sprawiają, że coraz większa liczba firm decyduje się prowadzić swoje profile na social mediach.

Firma na Instagramie może skuteczniej reklamować swoje produkty i usługi. Dzięki temu możesz stawiać je w korzystnym świetle z pomocą wartościowych treści. Ponadto zaczniesz docierać do nowych klientów, a także korzystać z reklamy polegającej na współpracy z innymi influencerami.

Firmy obecne na Instagramie są po prostu odbierane jako bardziej nowoczesne i przyjazne wobec klientów. Jest to szczególnie istotne w sytuacji, gdy potencjalną grupę klientów stanowią przede wszystkim osoby młode.

PODSUMOWANIE

Nowoczesny marketing w dużej mierze opiera się na wykorzystaniu nowoczesnych środków przekazu w postaci social mediów. Coraz większa liczba firm decyduje się założyć profil firmowy na największych serwisach społecznościowych, aby czerpać z tego wymierne benefity.

Największym atutem jest oczywiście możliwość znacznego poszerzenia zasięgów i dotarcia do nowych klientów. Firma na Instagramie zyskuje możliwość stosowania współczesnych narzędzi marketingowych w celu sprzedaży produktów, a co za tym idzie rozwoju działalności.

Oceń artykuł
[Total: 1 Average: 5]
Łukasz Chrząszcz
Wolnościowiec, radny miasta Wodzisław Śląski. Właściciel agencji internetowej XZT.PL oraz kilku serwisów www. Absolwent Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach. Pomaga osobom rozpoczynającym prowadzenie firmy.
Kategoria

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *