Firma na Facebooku – jak założyć konto firmowe i promować firmę na FB

firma na facebooku

Czy Twoja firma jest na Facebooku? Przeczytaj, jak założyć konto firmowe na FB i sprawdź możliwości reklamowe.

Szukasz sposobu jak zareklamować swoją firmę w internecie? Znasz Google Ads dla małych firm, ale chcesz dotrzeć do bardziej skonkretyzowanej grupy osób? Facebook to idealne miejsce, aby dotrzeć z przekazem do osób w średnim wieku i nieco starszych.

Z tego artykułu dowiesz się jak założyć konto firmowe na Facebooku i jak promować swoją działalność poprzez FB.

Wybierz interesujący Cię temat:

  1. Rola social mediów w biznesie
  2. Korzyści z obecności firmy na Facebooku
  3. Jakie możliwości uzyskuje firma na Facebooku
  4. Zwiększenie sprzedaży za pomocą Facebooka
  5. Jak wygląda proces zakładania profilu firmowego
  6. Jak skutecznie wykorzystać narzędzie Facebook Ads

ROLA SOCIAL MEDIÓW W BIZNESIE

Firmy nieobecne w Internecie skazują się na niepełne możliwości i ograniczone grono potencjalnych klientów. Bo przecież interesujących produktów oraz usług szukamy obecnie głównie przez Internet. Korzysta się przy tym z wyszukiwarek, ale również z portali społecznościowych.

W ten sposób można sprawdzić opinie na temat danej firmy, a także dowiedzieć się więcej o jej ofercie. Firma, której nie ma w Internecie ma dużo mniejsze szanse na dotarcie do nowych klientów, aniżeli konkurencyjne firmy, które pozycjonują się w Internecie. Współcześnie w ten sposób mogą przetrwać jedynie wieloletnie marki, które zdążyły już zbudować renomę wśród klientów.

Jedną z podstawowych form działalności w Internecie jest założenie profili firmowych w największych serwisach społecznościowych. Na pierwszym miejscu od lat pozostaje Facebook. Firma na Facebooku zyskuje wiele nowych możliwości. Możesz stale poszerzać grono potencjalnych klientów, aktywizować te osoby i zachęcać do zakupu produktu lub skorzystania z usługi. Możliwe jest również prowadzenie działań posprzedażowych ukierunkowanych na tworzenie bazy stałych klientów.

Za pośrednictwem Facebooka można także budować pozytywny wizerunek firmy. Sama obecność w social media sprawiach, że firma jest odbierana jako bardziej nowoczesna oraz przyjazna dla klientów.

Samodzielnia praca czy skorzystanie z pomocy fachowców

Jak wiele może zyskać firma na Facebooku pokazują przykłady z całej Polski. Potrzebny jest oczywiście pracownik lub właściciel z nutką pomysłowości i kreatywności. Z kolei osoby, które nie mają wiedzy na temat social mediów, mogą skorzystać z usług wykwalifikowanych fachowców w tej dziedzinie. Social media menager to coraz popularniejsze stanowisko, które jest obecnie w wielu znanych i dużych firmach.

Nie musisz jednak zatrudniać takiego specjalisty na stałe. Możesz jedynie zlecić wykonanie profesjonalnego profilu firmowego, a także poprosić o instruktaż. Pomocne jest również skorzystanie z kursów, np. jak reklamować sie i zarabiać na Facebooku.

W kontekście promowania firmy na Facebooku bardzo istotny jest wspomniany już key visual. To graficzna wizualizacja marki. Przed stworzeniem profilu firmowego konieczne może być zatem skorzystanie z usług grafika, który stworzy grafikę profilową, na tło oraz inne wzory potrzebne do budowania pozytywnego i profesjonalnego wizerunku. Warto także stale poszerzać swoją wiedzę z dziedziny content marketingu na portalach społecznościowych.

KORZYŚCI Z OBECNOŚCI FIRMY NA FACEBOOKU

Nowoczesny marketing w dużej mierze opiera się na prawidłowej działalności w obrębie portali społecznościowych. Może to być bardzo efektywny, a zarazem niedrogi sposób prowadzenia marketingu.

Co zyskuje Twoja firma z obecności na Facebooku?

  1. możliwość dotarcia do wielu nowych klientów;
  2. budowanie pozytywnego i przyjaznego wizerunku firmy;
  3. znacznie uproszczony kontakt z klientami;
  4. możliwość ekspozycji produktów oraz usług;
  5. obszerne narzędzie marketingowe i analityczne Facebook Ads;
  6. nawiązywanie i utrzymywanie relacji ze stałymi klientami;
  7. możliwość korzystania z techniki influencer marketingu;
  8. precyzyjne określenie docelowej grupy klientów;
  9. wymierne zwiększenie sprzedaży;
  10. budowanie zasięgów i rozpoznawalności marki.

JAKIE MOŻLIWOŚCI UZYSKUJE FIRMA NA FACEBOOKU?

Firma na Facebooku zyskuje możliwość docierania do szerszej grupy klientów. Warto pamiętać, że zadowoleni klienci mogą polecać firmę na wielu grupach tematycznych, co przekłada się na szersze zasięgi.

Proces ten można dodatkowo wspomóc stosując influencer marketing. Polega to na wykorzystaniu osób, które są obserwowane przez wielotysięczne grono fanów. Takie osoby za odpowiednią opłatą napiszą post chwalący usługi Twojej firmy, co może przełożyć się na wymierny wzrost zainteresowania ofertą.

Bardzo praktycznym i cennym narzędziem jest Facebook Ads. Z jego pomocą można tworzyć sponsorowane reklamy, które będą wyświetlane docelowej grupie potencjalnych klientów. Osoba odpowiedzialna za prowadzenie profilu może ustalić, do kogo ma być kierowana reklama, jaki jest budżet na kampanię, a także, w jaki sposób reklamowany ma być produkt lub usługa.

Dostępne narzędzia analityczne pozwolą na bieżąco monitować skuteczność kampanii reklamowej. Firma na Facebooku jest także bliżej swoich klientów, co pozwala budować pozytywny i ciepły wizerunek. Jest to szczególnie ważne w kontekście stałych klientów. Profil firmowy na Facebooku znacznie usprawnia również komunikację z klientami.

ZWIĘKSZENIE SPRZEDAŻY NA FACEBOOKU

Jak najbardziej, Facebook, a właściwie platforma Meta, do której należy obecnie ten portal społecznościowy, pozwala na coraz szerszą integrację sklepów internetowych z portalem.

Meta posiada własną platformę sprzedażową, tak zwany marketplace, na której można wystawiać swoje produkty.

Najważniejsze jest jednak to, że firma na Facebooku może reklamować produkty dostępne w swojej ofercie, a także polecać je ściśle określonej grupie klientów. Sposobem na zwiększenie sprzedaży jest także organizowanie konkursów oraz wydarzeń, w trakcie których klienci mogą otrzymać kod rabatowy do wykorzystania w sklepie.

Korzystanie z social mediów w celu zwiększania sprzedaży jest zgodne z popularną koncepcją growth hacking, której założeniem jest maksymalizacja sprzedaży przy jednoczesnym obniżeniu kosztów.

Firma na Facebooku ma w swoich rękach liczne narzędzia potrzebne do budowania sieci stałych klientów. Dzięki stworzeniu swoich „plemion” złożych z fanów, istnieje większa szana, że skorzystają oni ponownie z zakupów lub usług tej samej firmy. Efekty w krótkim czasie możesz uzyskać stosując narzędzie Facebook Ads, aczkolwiek tutaj musisz akceptować dodatkowe koszty wynikające z kampanii reklamowej.

JAK WYGLĄDA PROCES ZAKŁADANIA PROFILU FIRMOWEGO

Do założenia profilu firmowego na Facebooku potrzebny jest profil prywatny założony na prawdziwe dane osobowe. Służy to do weryfikowania autentyczności profili firmowych.

Nie musisz się jednak obawiać, że użytkownicy odwiedzający profil Twojej firmy będą mieli dostęp również do profilu prywatnego – może on być widoczny wyłącznie dla wybranych przez Ciebie znajomych.

Zakładanie firmowego FB składa się z kilku następujących kroków:

1. Na stronie tytułowej wybierasz opcję: Utwórz stronę dla gwiazdy, marki lub firmy i zaznaczymy Firmę lub markę. Aby przejść dalej, trzeba być zalogowanym na koncie prywatnym.

2. Czas na podstawowe informacje, takie jak: nazwa strony, kategoria, adres, numer telefonu. Kategoria strony powinna odpowiadać branży, w jakiej działa Twoja firma. Informacje te będzie można swobodnie zmienić w przyszłości.

3. Następnym krokiem jest załączenie zdjęcia profilowego oraz zdjęcie tła. Zdjęcie profilowe to zazwyczaj logotyp firmy, a zdjęcie tła może ukazywać np. kadrę lub budynek firmy.

4. Po założeniu profilu należy wybrać kartę ustawienia i uzupełnić najważniejsze dane. Zadbaj o zwięzły, ale zarazem treściwy opis swojej firmy, wpisz godziny otwarcia, dane kontaktowe, a także adres strony internetowej.

5. Warto poświęcić chwilę na ustawienie wiadomości. Warto uaktywnić opcję automatycznego rozpoczynania konwersacji w Messengerze, a jednocześnie wdrożyć chatbota, który będzie odpowiadał na najpopularniejsze pytania, oszczędzając Twój czas.

6. W szablonach możesz zatroszczyć się o szczegółowe dane. Tutaj wiele już zależy od specyfiki firmy. Inne szablony wybierze firma usługowa, sklep internetowy czy restauracja. Możesz tu jednak przedstawić wszystkie świadczone usługi, sprzedawane produkty czy menu swojej restauracji.

7. W moderacji strony możesz zadbać o automatyczne blokowanie postów i komentarzy, które będą zawierały określone frazy, np. wulgaryzmy.

Zakładanie profesjonalnego profilu firmowego może zająć nawet kilka godzin. Pamiętaj jednak, że poszczególne informacje możesz udostępniać z biegiem czasu. Twój pierwszy post może być krótkim przedstawieniem firmy oraz najważniejszych informacji na jej temat. Taki post możesz następnie przypiąć, tak, że będzie automatycznie wyświetlany na górze strony.

Jeśli nie masz wiedzy na temat social mediów możesz skorzystać z pomocy osoby, która fachowo zajmuje się tworzeniem profili firmowych na portalach społecznościowych. Zazwyczaj taka usługa obejmuje również krótki instruktaż, który pozwoli Ci samodzielnie zajmować się profilem w przyszłości.

JAK SKUTECZNIE WYKORZYSTAĆ NARZĘDZIE FACEBOOK ADS?

Facebook Ads to narzędzie, które umożliwia kontom firmowym łatwe dotarcie do nowych klientów. Kluczem do sukcesu jest dobrze opracowany key visual (czyli graficzna wizja marki) oraz precyzyjne ustalenie tego, do kogo ma dotrzeć reklama.

Następnie należy zastanowić się nad tym, co dokładne chcemy reklamować – wydarzenie specjalne na naszym profilu? Konkretny produkt lub usługę? A może zależy nam po prostu na zwiększeniu zasięgów marki? W zależności od celu kampanii wybieramy odpowiednie parametry i ustalamy wizualny kształt reklamy, która będzie wyświetlać się użytkownikom Facebooka, do których chcemy dotrzeć.

W celu kampanii możesz zaznaczyć:

  • świadomość (rozpoznawalność marki lub zasięg),
  • działania (ruch, aktywność, instalowanie aplikacji, wyświetlanie filmu, pozyskiwanie kontaktów, wiadomości),
  • konwersję (konwersje, sprzedaż z katalogu, ruch w firmie).

Następnie ustalasz profil użytkowników, którym wyświetlana będzie reklama.

Ostatnim kokiem jest optymalizacja budżetu. Możesz wybrać budżet dzienny, tygodniowy lub miesięczny. Facebook Ads oddaje do dyspozycji użytkowników liczne narzędzia analityczne, które pozwalają na bieżąco monitorować wyniki kampanii.

PODSUMOWANIE

Wiele współczesnych firm doskonale zdaje sobie sprawę z faktu, że obecność w przestrzeni Internetu daje praktycznie nieograniczone możliwości w budowaniu szerszego grona potencjalnych klientów. Dlatego też, współczesne firmy powinny zadbać o aktywność w social media, czyli na portalach społecznościowych.

Największym takim portalem jest Facebook, z którego korzysta ponad 2 miliardy użytkowników z całego świata. Firma na Facebookuu ma spore możliwości. Gdy już wiesz jak założyć profesjonalny profil firmowy w tym serwisie będzie Ci o wiele łatwiej prowadzić biznes.

Oceń artykuł
[Total: 1 Average: 5]
Łukasz Chrząszcz
Wolnościowiec, radny miasta Wodzisław Śląski. Właściciel agencji internetowej XZT.PL oraz kilku serwisów www. Absolwent Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach. Pomaga osobom rozpoczynającym prowadzenie firmy.
Kategoria

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *