Firma na TikToku – możliwości, korzyści, reklama

firma na tik toku

Firma na TikToku może pozyskać nowych klientów dla swojego biznesu. Jako właściciel firmy musisz poznać korzyści z obecności na Tik Toku.

Z aplikacji mobilnej TikTok korzystają ponad 2 mld użytkowników. Stając się częścią tej społeczności, firma na TikToku może skutecznie pozyskiwać nowych klientów, a także budować większą świadomość marki. Narzędzia dostępne na tej platformie mogą przyczynić się do skuteczniejszych działań marketingowych oraz do wzrostu sprzedaży.

Nie dziwi zatem fakt, że wiele współczesnych firm stara się dbać o swój pozytywny wizerunek w social mediach. TikTok to platforma dedykowana firmom, które będą kierować swoje produkty oraz usługi przede wszystkim do osób młodych. Założenie i prowadzenie konta biznesowego na platformie nie zajmie wiele czasu, a może przynieść wiele korzyści.

Wybierz interesujący Cię temat:

  1. Co to jest TikTok
  2. Firma na Tik Toku
  3. TikTok – dla jakich firm
  4. Tik Tok – jak założyć konto
  5. Jakie treści publikować na Tik Toku
  6. Jak skutecznie działać na TikToku
  7. Możliwości firmy na Tik-Toku
  8. Korzyści firmy na TikToku
  9. Reklama firmy na Tik-Toku

CO TO JEST TIKTOK

TikTok to aplikacja mobilna stworzona w Chinach w 2016 roku. Już w 2020 roku korzystało z niej ponad 2 miliardy użytkowników z całego świata. To, co wyróżnia TikTok, to forma publikowanych treści. Na tej platformie publikuje się przede wszystkim krótkie filmy (maksymalnie do trzech minut) nagrywane smartfonem z orientacji pionowej.

TikTok szczególną popularnością cieszy się wśród osób młodych. Osoby w wieku 16 – 24 lata stanowią ponad 40% całej społeczności użytkowników. Jest to cenna informacja dla tych firm, które właśnie do osób młodych kierują swoją ofertę. Z TikToka korzystają gwiazdy muzyki, filmu czy sportu. Na platformie można także założyć konto biznesowe dla firmy, co może zaoferować przedsiębiorcy wiele korzyści.

FIRMA NA TIK TOKU

Działalność gospodarcza, która dobrze odnajdzie się na TikToku, ma szansę zbudować w oczach potencjalnych klientów pozytywny wizerunek nowoczesnego przedsiębiorstwa. Pokaż się jako firma, która nie stroni od innowacji oraz nowinek technologicznych.

W praktyce jednak, firma na TikToku może czerpać wymierne korzyści w postaci zwiększonej sprzedaży, a także znacznie szerszych zasięgów. Aktywność w Internecie daje praktycznie nieograniczone możliwości w kontekście pozyskiwania nowych klientów. W ten sposób można skuteczne eksponować dowolny produkt, jak również usługę.

Social media odgrywają bardzo istotną rolę we współczesnym biznesie. Coraz więcej dużych firm zatrudnia specjalistów, którzy są odpowiedzialni za aktywność firmy na najważniejszych portalach społecznościowych. W praktyce, każdy przedsiębiorca może samodzielnie udzielać się w przestrzeni social media.

Ważne jest jednak to, aby najpierw zdobyć informacje na temat danej platformy, a także ustalić strategię dla publikowanych treści. Wystarczy jeden krótki filmik dziennie, aby stopniowo zapełniać swój profil i przyciągać nowych obserwujących.

Jakie firmy na Tik Toku

TikTok to platforma uwielbiana przez młode osoby. Jak już mówiliśmy, ponad 40% użytkowników to osoby w wieku od 16 do 24 lat. Na TikToku doskonale odnajdą się zatem wszystkie firmy, które swoje usługi i produkty będą kierować przede wszystkim do osób młodych.

To dobre rozwiązanie dla przedsiębiorców, którzy dysponują poczuciem humoru oraz dystansem. Bo choć na social mediach wciąż trzeba pamiętać o budowaniu profesjonalnego wizerunku firmy, to jednak odrobina luzu i uśmiechu z pewnością nie zaszkodzi. Wystarczy, że jest to zbieżne z wizją firmy.

Z TikToka chętnie korzystają przede wszystkim sklepy i strony internetowe, które mogą tu skuteczniej reklamować i sprzedawać swoje produkty i usługi. Dobrze odnajdują się także niektóre firmy usługowe, zwłaszcza z takich sektorów rynku, jak np.: uroda, zdrowie, elektronika.

TIK-TOK – JAK ZAŁOŻYĆ KONTO

Na początek należy stworzyć profil prywatny, który następnie zostanie przekształcony w profil biznesowy. Dlatego też, jako nazwę użytkownika wybierz nazwę firmy. Do założenia konta potrzebny jest adres e-mail oraz numer telefonu.

Gdy posiadasz już konto prywatne, w dolnym pasku wybierz zakładkę „Profil”, a następnie przejdź do ustawień i do karty „Zarządzaj kontem”. Znajdź i kliknij opcję przełącz na konto PRO (biznesowe). Ważnym krokiem jest wybór kategorii, która powinna być jak najbardziej zbieżna ze specyfiką działalności Twojej firmy.

Na podany numer telefonu otrzymasz kod potwierdzający. I to w zasadzie wszystko, Twoja firma na TikToku może przystąpić do działania. Warto również dodać, że założenie i prowadzenie konta biznesowego na TikToku jest darmowe.

W pierwszej kolejności po założeniu konta zajmij się uzupełnieniem swojego profilu. Bardzo istotna jest sekcja BIO, w której możesz umieścić najważniejsze informacje na temat Twojej firmy. Wybierz także zdjęcie profilowe, którym najczęściej będzie po prostu logotyp firmy.

Zaobserwuj także przynajmniej kilka profili, których aktywność jest powiązana w jakiś sposób ze specyfiką działalności Twojej firmy. W ten sposób ustawiamy nasze konto pod algorytm, który będzie dobierał proponowane treści. To ważne, ponieważ od tego algorytmu zależeć będzie również to, jakie osoby natrafią na treści publikowane na prowadzonym przez Ciebie koncie biznesowym.

JAKIE TREŚCI PUBLIKOWAĆ NA TIKTOKU

TikTok to przede wszystkim krótkie filmy trwające maksymalnie do trzech minut. W praktyce jednak użytkownicy mogą również wstawiać posty okraszone odpowiednim zdjęciem. Na TikToku dużą popularnością cieszą się krótkie poradniki zawierające wartościowe treści.

Jeśli zatem prowadzisz sklep internetowy, Twoja firma na TikToku może publikować krótkie filmy, na których dostępne będą wskazówki ułatwiające wybór określonego produktu. Sklepy online często publikują krótkie nagrania reklamujący określony produkt. Jeśli natomiast wykonujesz jakąś usługę, możesz publikować filmiki ukazujące specyfikę Twojej pracy.

Rodzaj publikowanych treści w dużej mierze zależeć będzie oczywiście od tego, jaki jest cel kampanii – wzrost sprzedaży czy budowanie świadomości marki.

JAK SKUTECZNIE DZIAŁAĆ NA TIK TOKU

Budowanie zasięgów na TikToku opiera się na wartościowych materiałach, ale również na umiejętnym promowaniu tych materiałów pod kątem algorytmu.

Podobnie jak na wielu innych platformach społecznościowych, na TikToku również działają #hasztagi. Są to pojedyncze wyrazy lub frazy poprzedzone symbolem #. W ten sposób określasz tematykę publikowanych treści, dzięki czemu algorytm będzie je publikował tym osobom, które są nimi zainteresowane.

Załóżmy, że profil biznesowy sklepu internetowego wrzuca filmik reklamujący sukienkę. Jakie hasztagi można użyć przy materiale, aby zwiększyć zasięgi? Na pewno dobrze sprawdzą się: #modaletnia, #sukienkanalato, #sukienkaboho.

Ustalając hasztagi należy pamiętać o kilku ważnych zasadach. Jeśli Twoje reklamy mają dotrzeć głównie do polskojęzycznych osób, wówczas nie ma potrzeby stosowania hasztagów anglojęzycznych, chyba, że są one uniwersalne i stosowane w wielu krajach.

Ponadto, hasztag powinien być związany z faktyczną tematyką publikowanych treści. Pamiętaj, że reakcje użytkowników na Twoje filmiki będą decydować o tym, do jak wielu innych użytkowników algorytm wyśle Twoje następne publikacje.

MOŻLIWOŚCI FIRMY NA TIK-TOKU

Posiadanie konta biznesowego na TikToku oferuje wymierne korzyści w aspekcie reklamy oraz sprzedaży. Interaktywna platforma pozwoli bowiem dotrzeć do wielu nowych klientów, co przełoży się na większą świadomość i siłę marki. Platforma udostępnia także gotowe narzędzia, które pozwolą reklamować produkty oraz usługi, co może zaprocentować większą sprzedażą.

TikTok wprowadził także platformę handlową, na której możesz udostępniać swoje produkty, dzięki czemu będą one trafiały do znacznie szerszego grona potencjalnych klientów. Nic nie stoi na przeszkodzie, aby firma na TikToku zintegrowała swój sklep internetowy z dostępną tu platformą. Umiejętne wykorzystywanie narzędzi oferowanych przez TikToka może zatem finalnie prowadzić do maksymalizacji zysków.

REKLAMA FIRMY NA TIK TOKU

Już w 2021 roku TikTok wdrożył platformę handlową, z której mogą korzystać użytkownicy. TikTok Shopping to w zasadzie gotowy ekosystem, w którym firmy mogą publikować i reklamować swoje produkty, aby dotrzeć do szerszego grona odbiorców. Zakupy można już robić bezpośrednio w aplikacji, ale możliwa jest także integracja ze sklepem internetowym.

Dzięki temu, osoby zainteresowane zakupem będą przenoszone do Twojego sklepu, gdzie będą mogły sfinalizować zakup. Platforma udostępnia także innowacyjne narzędzia reklamowe, które pozwalają na tworzenie krótkich filmów wideo oraz dynamicznych prezentacji produktów. Firma na TikToku, która dobrze opanuje działanie tej platformy może zatem skutecznie zwiększyć sprzedaż.

KORZYŚCI FIRMY NA TIK-TOKU

Firmy, które zdecydują się na założenie konta biznesowego na TikToku mogą liczyć na szereg wymiernych korzyści. Platforma daje bowiem bardzo szerokie możliwości i to od nas zależy, w jaki sposób je wykorzystamy, aby pomóc firmie w osiągnięciu sukcesu.

Firma na TikToku może liczyć na liczne korzyści:

  • możliwość prostszego dotarcia do wielu nowych klientów,
  • budowanie większych zasięgów i wzmacnianie marki,
  • kreowanie pozytywnego i nowoczesnego wizerunku firmy,
  • innowacyjne narzędzia marketingowe, w tym influencer marketing,
  • platforma handlowa, którą można zintegrować ze sklepem internetowym,
  • możliwość zarabiania na profilu obserwowanym przez dużą liczbę użytkowników,
  • narzędzia analityczne, które pozwolą skuteczniej określić docelową grupę klientów.

PODSUMOWANIE

Współcześni przedsiębiorcy mają do dyspozycji narzędzia marketingowe, które jeszcze kilkanaście lat temu były jedynie marzeniem speców od reklamy. Ogrom możliwości dają zwłaszcza social media, czyli popularne platformy społecznościowe, na których można dotrzeć do tysięcy potencjalnych klientów z całego świata.

Wystarczy jedynie podstawowa wiedza na temat tego, jak korzystać z danej platformy. Jedną z nich jest TikTok. Jeśli chcesz oprzeć reklamę swojego biznesu na krótkich filmach, to Tik Tok jest dobrym wyborem.

Oceń artykuł
[Total: 0 Average: 0]
Łukasz Chrząszcz
Wolnościowiec, radny miasta Wodzisław Śląski. Właściciel agencji internetowej XZT.PL oraz kilku serwisów www. Absolwent Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach. Pomaga osobom rozpoczynającym prowadzenie firmy.
Kategoria

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *