Kurier dla biznesu – opis i recenzja InPost

kurier dla biznesu inpost

Szukasz kuriera dla swojego biznesu? Sprawdź usługi kurierskie InPost, które nadają się idealnie do sklepu internetowego.

Jeśli prowadzisz sklep internetowy, to wybór firmy kurierskiej ma ogromy wpływ na sprawne funkcjonowanie Twojego biznesu. Właściciele sklepów chcą zagwarantować swoim klientom szybką dostawę produktów, którą oferują najlepsze firmy kurierskie. Dziś bierzemy na tapetę usługi kurierskie InPost – kurier dla biznesu.

Przejdź do wybranego tematu:

  1. Oferta InPost dla biznesu
  2. Atuty firmy kurierskiej InPost
  3. Integracja InPost ze sklepem internetowym

OFERTA INPOST DLA BIZNESU

InPost to jeden z liderów rankingu kurierów. Ofertę dla firm możemy rozbić na 3 warianty:

  1. Kurier dla biznesu
  2. Paczkomaty dla biznesu
  3. Szybkie zwroty

1. Kurier dla biznesu

Przesyłki kurierskie inPost oferują możliwość wysyłania paczek o wadze do 50 kg. Jeśli Twoja paczka przekroczy limit, będzie traktowana jako przesyłka paletowa. Warto wiedzieć, że jeśli kierowca nie będzie w stanie doręczyć przesyłki, to podejmie próbę w następnym dniu lub przekaże paczkę do Punktu Obsługi Paczek. Co istotne, także odbiorca przesyłki może skorzystać z opcji przekierowana paczki do:

  • Paczkomatu,
  • Punktu Obsługi Paczek,
  • sąsiada.

Usługi kurierskie inPost obsługują klientów instytucjonalnych od poniedziałku do piątku do 17:00.

Cennik usług kurierskich InPost

Koszt wysyłki kurierskiej jest uzależniony głównie od terminu transportu oraz  wymiarów i wagi przesyłki. Kurier oferuje klientom opcję doręczenia do wybranej godziny a nawet tego samego dnia. Jest to świetna opcja dla osób prowadzących sklep internetowy.

Dzięki zaoferowaniu klientom dostawy w ciągu 5h od zamówienia jak i dostawy na daną godzinę, Twój sklep może zyskać sporą przewagę konkurencyjną.

Tani kurier - cennik
Tani kurier – cennik

2. Paczkomaty dla biznesu

Najtańszą opcją dostawy w e commerce są Paczkomaty. Rozwiązanie, które pokochali klienci w całej Polsce, umożliwia odbiór przesyłki o dowolnej porze dnia i nocy. Coraz liczniejsza sieć Paczkomatów sprawiła, że klienci mają możliwość odbioru paczki niedaleko domu.

Najważniejsze zalety Paczkomatów:

  • gwarantowana dostawa do 48 h, przy czym aż 98% paczek dociera w 1 dzień,
  • waga paczki do 25 kg,
  • max. wymiary to 41 × 38 × 64 cm.

W związku z popularnością Paczkomatów jak i niskimi kosztami, warto mieć tę opcję wysyłki w swoim sklepie internetowym. Integracja z e-sklepem jest prosta i odbywa się poprzez API. Dzięki integracji będziesz mógł w prosty sposób tworzyć wysyłki i zarządzać rozliczeniami.

3. Szybkie zwroty

Prawo nakłada na sprzedawców internetowych konieczność przyjmowania zwrotów. Wygląda to tak, że klient może zwrócić towar kupiony w Internecie bez podania przyczyny. Z pomocą przychodzą Paczkomaty, które oferują usługę Szybkich zwrotów. Jest ona korzystna nie tylko dla kupujących, ale także dla sprzedawców.

szybkie zwroty kurier
Szybkie zwroty do Paczkomatów

Firma umożliwia wręcz ekspresowe zwroty i wymiany towarów z wykorzystaniem Paczkomatów i autorskiej platformy. Klient może poprzez stronę szybkiezwroty.pl zlecić zwrot paczki zakupionej w Twoim sklepie. Cała procedura odbywa się w 5 krokach:

  • wybór sklepu internetowego z listy
  • wypełnienie formularza zwrotu,
  • odebranie kodu zwrotu SMS/email,
  • umieszczenie kodu zwrotu na paczce,
  • nadanie przesyłki w Paczkomacie.

Możesz również dołączyć całą procedurę razem z paczką, aby maksymalnie ułatwić klientowi (a także sobie) dokończenie transakcji.

PAMIĘTAJ! Pozytywne doświadczenie szybkiego zwrotu towaru może zaowocować w przyszłości kolejnymi zakupami w Twoim sklepie!

ATUTY FIRMY KURIERSKIEJ INPOST

Poznaj największe atuty usług kurierskich InPost. Sprawdź, czy będą miały wpływ na zwiększenie jakości obsługi klienta w Twoim sklepie internetowym.

1. Atrakcyjne ceny świadczonych usług

Kluczową kwestią dla klienta końcowego jest oczywiście koszt wysyłki. O tym, jaka firma kurierska dla sklepu internetowego jest najbardziej opłacalna, w dużej mierze decyduje wielkość sklepu oraz szacowana liczba wysyłek. Szeroka gama możliwości sprawdza się zarówno w przypadku małych jak i dużych sklepów. Ceny przesyłek są najbardziej konkurencyjne na rynku – zaczynają się od 9,91 zł.

2. Oszczędności czasu i pieniędzy

Nic tak nie deprymuje sprzedawców jak konieczność stania w kolejce na pocztę, aby wysłać kilka paczek. Procedura stemplowania przesyłek i wystawiania faktur przez obsługę poczty to kolejne powody, dla których wielu właścicieli sklepów internetowych woli Paczkomaty. Bez kolejek, bez czekania, bez stresu. Z podobnych powodów Paczkomaty są cenione przez klientów e-sklepów.

Z perspektywy sprzedawcy, Paczkomaty to wygodny sposób nadania wielu paczek jednocześnie. Wystarczy nakleić na paczkę automatycznie wygenerowany kwit przewozowy z kodem QR i już można udać się do Paczkomatu w celu nadania. Zasada: „odbierasz kiedy chcesz” obowiązuje tu w dwie strony. Klienci sklepów internetowych coraz częściej wybierają tę formę dostawy, właśnie ze względu na brak konieczności umawiania się z kurierem na konkretną godzinę.

3. Szeroki obszar działalności

Dzięki zwiększającej się liczbie Paczkomatów (wg stanu na 20.10.2021 sieć paczkomatów w Polsce liczyła 15 tys. sztuk), możesz dotrzeć praktycznie do każdego klienta indywidualnego. Jeśli siedziba Twojego sklepu, z której nadajesz paczki, znajduje się w pobliżu paczkomatu, warto zastanowić się nad wyborem spedytora specjalizującego się właśnie w takiej formie dostawy paczek.

Z kolei jeśli ktoś woli dostawę pod drzwi, może wybrać usługi kurierskie. Połączenie tych dwóch form doręczania przesyłek jest idealne dla każdego sklepu internetowego.

4. Dostawa na określoną godzinę/ w ten sam dzień

Jeśli sklep i sortownia mieszczą się w tym samym rejonie, wówczas możesz liczyć na dostawę od sklepu do klienta nawet w 5 godzin. Zatem zamawiając towar w Twoim sklepie, klient może go mieć u siebie jeszcze tego samego dnia. Do tej pory taką opcję miały jedynie przesyłki konduktorskie, które jednak były bardzo drogie i nie dostarczały przesyłki pod wskazany adres.

Wprowadzając usługi transportowe do swojego sklepu www, będziesz mógł przekonywać klientów ofertą dostaw na naprawdę wysokim poziomie.

5. Szybkie zwroty towaru

Klienci sklepów internetowych mają prawo zwrotu towaru w przeciągu 14 dni od momentu odebrania paczki. Wybierając firmę kurierską warto zwrócić uwagę także na tę kwestię. Zazwyczaj, taki zwrot musi być oczywiście opłacony przez samego klienta, aczkolwiek niekiedy to sklepy decydują się pokryć dodatkowe koszty.

Jest to standardowa oferta win-win. Dzięki szybkim zwrotom do Paczkomatów, klient jak i sprzedawca mogą bez bólu głowy przejść przez procedurę zwroty/wymiany towaru.

INTEGRACJA INPOST ZE SKLEPEM INTERNETOWYM

Integracja to dość prosty proces, ale wymaga pewnej wiedzy informatycznej. Zazwyczaj zleca się tę procedurę osobom odpowiedzialnym za stworzenie lub prowadzenie strony internetowej. Integracja umożliwia sprzedawcy wygodne zarządzanie dostawami na odległość. Jest to istotne szczególnie w sytuacji, gdy magazyn znajduje się w innym miejscu, niż siedziba sklepu internetowego.

Sprawdź, czy silnik sklepu internetowego który posiadasz, posiada integrację z InPostem:

  • WooCommerce,
  • OsCommerce,
  • Magento,
  • PrestaShop,
  • BaseLinker,
  • Shoper,
  • Sky-Shop,
  • Sellingo,
  • RedCart,
  • Shop Gold,
  • idoSell i wiele innych.

Integracja sklepu z systemem firmy kurierskiej znacznie skraca czas potrzebny na realizację zamówień.

Dzięki integracji systemu ze sklepem www dostawca wie, kiedy należy odebrać oczekujące na nadanie paczki. Jeśli tego dnia Twój sklep niczego nie sprzedał, kierowca po prostu nie podjedzie, widząc w systemie brak oczekujących paczek. Do tego dochodzi możliwość wygodnego śledzenia poszczególnych przesyłek oraz automatycznego przekazywania odpowiednich informacji do klienta.

PODSUMOWANIE

Po wyborze hostingu, silnika sklepu i operatora płatności, wybór firmy obsługującej przesyłki to kolejna ważna kwestia podczas prowadzenia sklepu internetowego. Zapoznałeś się z ofertą kuriera, Paczkomatów i Szybkich zwrotów. Jeśli prezentacja zyskała Twoje zaufanie i będzie korzystna dla Twojej branży, wejdź na inpost.pl i podpisz umowę na obsługę kurierską swojej firmy.

Artykuł napisany we współpracy z partnerem

Oceń artykuł
[Total: 1 Average: 5]
Łukasz Chrząszcz
Wolnościowiec, radny miasta Wodzisław Śląski. Właściciel agencji internetowej XZT.PL oraz kilku serwisów www. Absolwent Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach. Pomaga osobom rozpoczynającym prowadzenie firmy.
Kategoria

2 thoughts on “Kurier dla biznesu – opis i recenzja InPost

  1. Polecam kurierów DPD, najlepsi ludzie z jakimi miałem do czynienia a troche tych firm miałem zanim trafiłem na DPD.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *