Menu restauracji na facebooku – na 4 sposoby

menu restauracji na fb

Facebook dla restauracji i dla każdego innego lokalu gastronomicznego jest drugą witryną. A czasami jedyną…

…jeśli knajpa mieści się w piwnicy lub na strychu :)

Prowadziłem knajpę i doskonale wiem, ile człowiek się głowił, aby menu było interesujące i przykuwające wzrok. Dziś na blogu konkretne rozwiązania na atrakcyjne przedstawieniu menu restauracji na facebooku.

Wszystkim właścicielom lokali gastronomicznych polecam artykuł o książkach pomocnych w prowadzeniu lokalu: Książki dla managera restauracji

Oczy by jadły…

Gdy byłem mały (chodzi o wiek, bo wzrostem zawsze byłem duży) i nie chciałem jeść, rodzice mówili że „oczy by jadły”. Faktycznie, zdarzało się, że jakieś danie wyglądało super, ale już sam smak mi nie podchodził.

Twoim zadaniem jest takie przedstawienie menu, aby oczy wszystkich tych którzy na nie patrzą – jadły. Smakiem mają zająć się kucharze i barmanki.

Jak wiesz, odczytujemy świat poprzez zmysły: węch, smak, wzrok, słuch, dotyk. Na facebooku musisz starać się umożliwić odbiorcy wykorzystanie każdego z nich. Nie jest to łatwe, ale przecież to co łatwe robi większość. Ty szukasz sposobów, więc chcesz być najlepszy.

Menu w formie zdjęcia/obrazu

Najpopularniejszym rozwiązaniem, które stosuje większość lokali, jest umieszczenie menu w pliku graficznym. Robisz zdjęcia potraw, podajesz nazwę, cenę i ewentualnie podstawowe składniki. Składasz to w formę graficzną i taki obrazek umieszczasz w galerii.

Problem z tego typu menu jest taki, że po jakimś czasie ginie on pośród setek innych zdjęć. Możesz zminimalizować jego „zakopanie” poprzez utworzenie nowego albumu i nazwanie go na przykład „Karta dań”. Jednak nadal nie będzie on widoczny na stronie głównej.

Przykład:

menu knajpa fb

Jak widzisz w powyższym przykładzie Restauracji Madagaskar z Poznania, menu można umieścić w albumie zdjęciowym w formie zdjęć i grafiki. Od strony wizualnej wygląda to apetycznie.

Menu w notatce

Najprostszym ale i najmniej atrakcyjnym dla oka sposobem jest napisanie menu w… notatce. Taka notatka wyświetli się na stronie głównej pod zdjęciami.

Przykład:

menu restauracji fb

Tutaj widać, jak prestiżowa restauracja Stary Dom z Warszawy nie zadbała o porządne menu. Notatka jest z 2010 roku, więc na dobrą sprawę nie wiadomo czy jest aktualna. Dziadostwo.

Czasami restauracje wysokiej klasy starają się unikać podawania cen poza fizycznym menu w lokalu. Jak już się ich wstydzą albo boją, to niech przynajmniej podadzą nazwy potraw.

Menu w zakładce

Ciekawym i darmowym sposobem pokazania menu na facebooku jest umieszczenie go na stronie głównej w formacie pdf. Najpierw musisz określić typ swojej strony jako restauracja/kawiarnia, po lewej stronie w module „informacje” nacisnąć przycisk „dodaj swoje menu” i wgrać kartę dań w formie pliku pdf. Karta pojawi się na stronie głównej. Ważne, aby zostawić sobie na dysku plik w formie edytowalnej i uaktualniać go na bieżąco.

Przykład:

Menu w formacie pdf widoczne na stronie głównej to duże plusy Restauracji Mąka i Woda. Podanie cen i składników potraw to również cenne informacje. Minusem jest brak zdjęć w menu.

Menu w formie aplikacji

Jest to najbardziej profesjonalna forma pokazania menu. Możesz kupić komercyjną aplikację, która w profesjonalny sposób przedstawi menu i dodatkowo będzie miała kilka interaktywnych bajerów. Link jest oczywiście widoczny na stronie głównej.

Przykład:

menu aplikacja fb

Wzorowe pokazanie potraw, składników i cen to zasługa aplikacji z jakiej skorzystała Restauracja Jigger Pub z Wodzisławia. Zainwestowanie pieniędzy w stworzenie menu i profesjonalną aplikację zwraca się w późniejszej działalności.

Stworzenie menu możesz zlecić grafikowi, ale jeśli masz czas i trochę samozaparcia, to spokojnie dasz radę sam. Najważniejsze, aby menu pojawiło się na facebooku i było dobrze wyeksponowane. Nie ma nic bardziej irytującego, niż brak karty dań.

Więcej o promocji restauracji przeczytasz w artykule reklama restauracji i kawiarni, a o samej reklamie w Internecie w tym artykule.

Oceń artykuł
[Total: 0 Average: 0]
Łukasz Chrząszcz
Wolnościowiec, radny miasta Wodzisław Śląski. Właściciel agencji internetowej XZT.PL oraz kilku serwisów www. Absolwent Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach. Pomaga osobom rozpoczynającym prowadzenie firmy.
Kategoria

7 thoughts on “Menu restauracji na facebooku – na 4 sposoby

  1. Siedzę już jakiś czas nad tym tematem i bez sukcesu próbuję dodać MENU na stronę mojej pizzerii….. Co robię nie tak?????

  2. Muszę przyznać, że blog jest super prowadzony i dość ciekawe opisane :) Jeżeli chodzi o menu dań, czy też jadłospisy w zakładach żywienia zbiorowego powinny opierać się zgodnie z zasadami racjonalnego odżywiania, gdyż sposób żywienia konsumentów odgrywa dość ważną rolę ! Szczególnie mowa o stołówkach szkolnych, czy żywienie zbiorowe w DPS-ach, szpitalach itp., gdzie żywienie powinno być odpowiednie, zgodnie z zasadami racjonalnego żywienia oraz w oparciu o normy żywieniowe i normy dziennej racji pokarmowej dla różnych grup konsumentów. I jeszcze jedna ważna rzecz, iż powinny być min. 2 kary dań, gdzie 1 składa się z wyboru dań a 2 z wyboru alkoholi, tak jak uczą szkoły gastronomiczne :)
    Pozdrawiam
    Patryk – blog o żywieniu zbiorowym konsumentów

  3. Przełkniemy już menu w formie przycisku na fp lokalu. Często jednak zdarza się tak, że nie można go znaleźć nigdzie, ani w galerii, ani w notatkach. Idąc do takiej restauracji trzeba liczyć na łut szczęścia, że zaproponowane dania nam podejdą. Tylko, czy ktoś się na to skusi?

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *