Jaki terminal płatniczy wybrać? [Ranking terminali 2024]

jaki terminal wybrać

Płacenie za zakupy kartą staje się powszechne. Jaki terminal płatniczy wybrać, aby zaoszczędzić i w pełni skorzystać z możliwości?

Terminal płatniczy stał się standardowym wyposażeniem firmy: sklepu, taxi, automatu a nawet telefonu. Płacenie kartą, telefonem czy zegarkiem jest o wiele prostsze. W dodatku, gdy zapomni się portfela z domu, taka forma płatności ratuje nam skórę. Jeśli prowadzisz sklep lub inną firmę, warto wybrać dobry terminal płatniczy. Ułatwi to życie Twoim klientom, a Tobie może zwiększyć przychody.

Terminal płatniczy – inaczej terminal POS (ang. point of sale – punkt handlowy). Niewielkie urządzenie pośredniczące w dokonywaniu płatności bezgotówkowych. Terminale POS pojawiły się w Stanach Zjednoczonych pod koniec lat 70. XX wieku. Terminal jest wyposażony w klawiaturę do wpisania nr PIN i/lub czytnik transakcji zbliżeniowych.

RANKING TERMINALI PŁATNICZYCH 2024

Gdzie kupić terminal płatniczy? Drogi do zakupu terminala płatniczego są dwie:

1. Możesz zamówić terminal poprzez operatora. Polskie ePłatności oferują darmowy terminal płatniczy przez pierwsze 5 miesięcy.  Wystarczy, że wejdziesz na stronę Polskie ePłatności i wypełnisz wniosek online. Odezwie się konsultant, który wszystko wytłumaczy i przedstawi ofertę.

2. Jeśli masz już najlepsze konto firmowe, to rozważ wybór terminala w swoim banku. Wówczas możesz liczyć na atrakcyjne promocje, np. szybszy przelew z terminalu na konto firmowe.

Oferta Konto i karta
Operator

terminal płatniczy nest bank rankingNest Bank
BIZNest Konto

0 zł / 0zł
First Data
OFERTA PROMOWANA!
Terminal płatniczy Nest Bank – opłaty:
0 zł przez pierwsze 12 m-cy

terminal płatniczy santander bankSantander Bank Polska
Konto Firmowe Godne Polecenia

9 m-cy za 0 zł
/ 0 zł
Elavon
Terminal płatniczy Santander Bank Polska – prowizja: 0 zł prowizji przez pierwsze 5 m-cy lub do osiągnięcia 42 tys. zł obrotu na terminalu. Potem: 0,69% + 0,05 zł (Visa, Mastercard, Maestro), 3,50% (Diners Club, Amex, JCB)
Abonament za terminal płatniczy: 0zł abonamentu za terminale stacjonarne i przenośne przez 9 miesięcy, jeśli wskażesz nasz rachunek do rozliczeń transakcji z terminala

konto w mBankmBank
mBiznes Konto Standard

0 zł / 0zł
(przez pierwsze 12 miesięcy / gdy w miesiącu wydasz kartą min. 200zł)
Planet Pay, SumUp
Terminal płatniczy mBank – opłaty: 0 zł przez pierwsze 12 m-cy, potem: Planet Pay: 0,59% + 0,05 zł (Visa i Mastercard po 12 miesiącach), 0,39% (BLIK), SumUp: 1,49%

bank pekao terminal płatniczyBank Pekao
Konto z terminalem

0 zł / 0zł
przez 12 miesięcy
Ingenico
OFERTA PROMOWANA!
Terminal płatniczy Pekao – opłaty:
0 za dzierżawę terminala przez 18 m-cy (jeśli nie przyjmowałeś transakcji kartami płatniczymi w ostatnich 12 m-cach) lub 1 zł/mc przez 12 m-cy za dzierżawę terminala płatniczego
Cechy terminala: pieniądze z obrotu terminali już następnego dnia na koncie w Banku Pekao S.A., brak opłat za instalację/deinstalację terminala

pko bank polskiPKO Bank Polski
Konto Firmowe

25 zł/ 0 zł
6 m-cy za darmo dla nowych firm, potem gdy w miesiącu wydasz kartą min. 500zł i wykonasz przelew do ZUS


30 zł / 0 zł
pierwszy rok za darmo
eService
Terminal płatniczy PKO Bank Polski – opłaty: 0 zł – przez pierwsze 12 m-cy, potem: 0,69% (Visa), 0,79% (Mastercard), 3,2% (Diners Club), 0,99% (JCB, UPI), 0,29% (BLIK), 0% (karty zagraniczne z funkcją DCC) lub 1% (karty zagraniczne bez tej funkcji).

alior bank konto Alior Bank
iKonto Biznes

15 zł / 0 zł
jeśli średnie saldo na koncie wyniesie min. 1000zł

8 zł / 0 zł
min. 4 transakcje kartą w miesiącu
Polskie ePłatności
Terminal płatniczy Alior Bank – prowizja: od 0,06 zł

konto bankowe w INGING Bank
Konto Direct

9 zł / 0 zł
gdy w poprzednim miesiącu spełniłeś jeden z warunków:
– przelew do ZUS
– przelew do US
– wpłynięcie 2000 zł na konto

do wyboru
Terminal płatniczy ING Bank – opłaty: 0 zł przez pierwsze 12 m-cy, potem: 0,59% + 0,10 zł (Visa i Mastercard), 0,22% (BLIK)

Jak został stworzony ranking terminali płatniczych?

Ranking terminali płatniczych został oparty o obiektywne dane, takie jak koszty dla klienta, szerokość oferty, bonusy oraz subiektywne odczucia oparte na doświadczeniu.

Niekiedy część ofert prezentowanych w powyższym rankingu będzie ofertami promowanymi – są oznaczone na żółtym tle. Z kolei część zawiera tzw. linki afiliacyjne. Jak one działają? Gdy wybierzesz najlepszą dla siebie ofertę i zakupisz produkt, będzie to oznaczało, że firma właśnie pozyskała klient.  Z tego tytułu niektóre firmy wypłacają prowizję. Część tej prowizji otrzyma dom mediowy, część tzw. firma afiliacyjna, część serwis Niepoddawajsie.pl. Wysokość takiej prowizji to zwykle kilkadziesiąt złotych. Dziękujemy za skorzystanie z rankingu w naszym serwisie.

Przy wyborze terminala płatniczego zwróć uwagę, czy poprzez terminal można płacić:

  1. zbliżeniowe kartą,
  2. zbliżeniowo telefonem,
  3. chipem poprzez włożenie karty do terminala,
  4. paskiem magnetycznym poprzez przesuniecie karty.

NA CO ZWRÓCIĆ UWAGĘ PRZY WYBORZE TERMINALU?

Najważniejsze aspekty, jakie musisz wziąć pod uwagę przy zakupie terminala:

  1. Opłata za dzierżawę – koszt, jaki ponosi się co miesiąc za możliwość użytkowania terminala.
  2. Prowizja od transakcji – koszt, jaki ponosisz przy sprzedaży produktów i usług. Prowizje od transakcji kształtują się zazwyczaj od 0 do 1,69% wartości transakcji, średnio 0,65%.
  3. Koszt zakupu terminala – istnieje możliwość zakupu terminala na własność, wówczas odchodzi koszt opłat za dzierżawę. Zazwyczaj koszt wykupienia to ok. kilkaset złotych.
  4. Czas księgowania pieniędzy – jest to czas, w jakim pieniądze znajdą się na Twoim koncie od daty zapłaty. Z reguły jest to od 1 do 7 dni w zależności od terminali.
  5. Raporty online – miesięczne oraz dobowe raporty są niekiedy możliwe do sprawdzenia online. To na pewno bardzo korzystna opcja kontrolna przy prowadzeniu biznesu zdalnie.
  6. Przeszkolenie – warto dowiedzieć się, czy kupując terminal będzie możliwość przeszkolenia załogi z użytkowania.
  7. Gwarancja i serwisowanie – na jaki czas jest udzielana gwarancja i co w sytuacjach, gdy terminal się zepsuje. Czy dostaniesz inny w zastępstwie, jak szybko działa serwis?
  8. Płatność telefonem – czy terminal ma możliwość płatności zbliżeniowo telefonem przez Apple i Android Pay.
  9. Drukowanie – czy terminal ma drukarkę i drukuje potwierdzenia? Jak szybko je drukuje?
  10. Transakcje łączone – możliwość podzielenia zapłaty na płatność kartą i gotówką.
  11. Jakie są warunki rozwiązania umowy? Termin wypowiedzenia oraz ewentualne dodatkowe koszty na pewno będą wpisane do umowy.
  12. Przy wyborze terminala stacjonarnego sprawdź, jaki jest koszt stacji dokującej.
terminale płatnicze nest bank 2023
Terminale płatnicze 2024 z premią do 400 zł

„POLSKA BEZGOTÓWKOWA” CZYLI TERMINAL ZA 0 ZŁ

Słyszałeś już o programie „Polska bezgotówkowa”? Dzięki wspólnej akcji instytucji państwowych i prywatnych firm, przedsiębiorca może skorzystać z darmowego terminala płatniczego i nie ponosić kosztów użytkowania przez pierwsze 5 miesięcy lub do momentu osiągnięcia obrotów 42 tys. zł przez terminal . Aby skorzystać z programu „Polska bezgotówkowa”, musisz spełnić kilka kryteriów:

  • być małym lub średnim przedsiębiorcą,
  • w ciągu ostatniego roku nie przyjmować w swojej firmie płatności bezgotówkowych,
  • posiadać sieć handlową lub usługową, która nie obejmuje więcej niż 5 placówek,
  • podpisać umowę na min. 12 miesięcy,
  • starać się o maksymalnie 3 terminale.

W programie „Polska bezgotówkowa” biorą udział m.in. Santander Bank Polska, Nest Bank i Pekao.

terminale płatnicze bez abonamentu
Terminal płatniczy Santander Bank Polska w programie „Polska Bezgotówkowa”

RODZAJE TERMINALI PŁATNICZYCH

Zasadniczo wyróżniamy dwa rodzaje terminali: stacjonarny i mobilny. Na rynku są jednak także inne rodzaje terminali płatniczych: mPOS i terminal aplikacyjny.

1. Terminal stacjonarny

Terminale stacjonarne (POS) są wybierane głównie do miejsc z dostępem do internetu. Tak jest np. w przypadku sklepów stacjonarnych, gdy przyjmuje się płatność w tym samym miejscu. Terminal stacjonarny jest tańszy od mobilnego, dlatego wybierają go również osoby początkujące w biznesie, którym zależy na cenie. Do terminala stacjonarnego często dołącza się PIN-pad, który można podać klientowi w celu użycia karty i wpisania PIN-u.

2. Terminal mobilny

Terminale mobilne przydają się w biznesie, w którym płatności od klientów przyjmowane są poza budynkiem. Tak jest np. w przypadku dostaw dań na wynos i taksówek. Sprawdzi się także wtedy, gdy masz kilka stanowisk kasowych i okablowanie byłoby trudne technicznie lub nieestetyczne. Może korzystać z GPRS (moduł GSM z kartą SIM) lub WIFI.

Porównanie terminali

Różnice pomiędzy terminalem stacjonarnym i mobilnym są istotne, a wybór konkretnego rodzaju terminala zależy od cech prowadzonej działalności gospodarczej.

Terminal stacjonarny Terminal mobilny
większy i cięższy mniejszy i lżejszy
tańszy droższy
zasilanie sieciowe zasilany baterią
Ethernet lub GPRS GPRS lub WIFI

3. Terminal mPOS

Terminal mPOS to niewielki czytnik kart płatniczych, który łączy się ze smartfonem lub tabletem wyposażonym w oprogramowanie. Innymi słowy, jest to terminal składający się z czytnika kart, któy działa wyłącznie po połączeniu ze smartfonem. Ze względu na bardzo małe rozmiary, są poręczne i łatwo przechowują się w kieszeni.

Choć terminale mPOS są jednymi z najtańszych w użytkowaniu (brak opłat dzierżawy i brak kosztu karty SIM), to cenę podwyższają stawki za obsługę płatności. Ponadto mPOS nie oferują żadnych dodatkowych funkcji, na których można zarabiać.

4. Terminal aplikacyjny

Jest to nowość na rynku terminali. Terminal aplikacyjny to nic innego jak smartfon lub tablet wyposażony w oprogramowanie, które pozwala pobierać opłaty zbliżeniowe. Nie są to jednak urządzenia popularne i póki co nie posiadają wielkiego rynku. Warto jednak znać trendy, gdyż być może w najbliższej przyszłości będzie to popularne rozwiązanie.

Integracja terminala z kasą fiskalną

Nie każdy terminal jest zintegrowany z kasą fiskalną, gdyż nie musi być. Brak integracji w żaden sposób nie przeszkadza w działaniu, choć nieco wydłuża cały proces i może prowadzić do pomyłek. Gdy terminal jest połączony z kasą fiskalną, wówczas nie trzeba ponownie w terminalu wpisywać kwoty należności.

Kasa przesyła do terminala kwotę należności, a terminal podejmuje przeprowadza transakcję, którą znasz z praktyki. Kupujący używa środka płatniczego i jeśli posiada wystarczająco środków na koncie, terminal przyjmuje transakcję i przesyła dane z powrotem do kasy. Jeszcze jednym plusem jest ułatwienie raportowania, gdyż transakcje kartami zostają ujęte w raporcie kasowym.

Sprawdź inne rankingi dla przedsiębiorców
Programy do fakturowania – sprawdź oferty programów do faktur
Abonament telefoniczny – ranking ofert dla firm
Faktoring dla firm – gdy kontrahenci nie płacą na czas

9 FUNKCJI TERMINALI PŁATNICZYCH

Podstawową funkcją terminala płatniczego jest zapłata za dokonany zakup. Zdawać by się mogło, że na tym kończą się funkcje, jakie oferuje terminal. Nic bardziej mylnego! W zależności od wybranego modelu, terminal płatniczy umożliwia:

  1. płatności bezgotówkowe,
  2. cashback, czyli wypłatę gotówki,
  3. doładowanie telefonu,
  4. zapłatę rachunków,
  5. DCC, czyli płatności w obcej walucie,
  6. funkcja napiwek,
  7. logo na wydruku,
  8. programy lojalnościowe,
  9. program sprzedażowy.

1. Płatność bezgotówkowa

Płatność bezgotówkowa odbywa się bezdotykowo (do kwoty 50 zł) lub po wpisaniu kodu PIN. Taką możliwość dają praktycznie wszystkie terminale dostępne na rynku. Rozróżnienie terminali następuje, gdy przychodzi do formy zapłaty.

Formy płatności przez terminal

Płacenie kartą nie jest jedyną możliwością, jaką dają najnowsze terminale. Coraz więcej osób nie nosi przy sobie portfela, tylko sam telefon. Stąd możliwość płacenia smartfonem powinna być jednym z priorytetów. Zwłaszcza, gdy klientami są głównie ludzie młodzi. Płatności przez terminal mogą odbywać się za pomocą:

  1. karty płatniczej,
  2. smartfona (Google Pay, Apple Pay),
  3. BLIK-a,
  4. smartwatcha (Germin Pay),
  5. MOTO – bez fizycznej obecności karty.
Uwaga! Jako sprzedawca nie masz prawa określać, od jakiej kwoty jest możliwość płacenia kartą. Nowelizacja Dyrektywy Parlamentu Europejskiego Payment Services Directive mówi o tym, że sprzedawca ma obowiązek akceptowania płatności bezgotówkowych na dowolną kwotę. Nie można również z tego tytułu dodatkowo obciążać klientów opłatami.

2. Wypłata gotówki przez terminal

Płacąc np. w kawiarni za kawę i ciastko, klient ma możliwość wypłaty drobnych kwot (do 500 zł) w gotówce. Jest to tak zwany cashback. Co istotne, nie da się wypłacić pieniędzy, jeśli klient zapłaci zbliżeniowo. Dlatego przed zapłatą za rachunek warto poinformować klienta o możliwości wypłaty pieniędzy.

3. Doładowanie telefonu

Doładowanie telefonu przez terminal jest możliwe dzięki usłudze Pre-paid. Zapłata za doładowanie następuje wybranym środkiem płatniczym.

4. Zapłata za rachunki (eBill)

Aby opłacić rachunki za gaz, wodę lub prąd, wystarczy przynieść ze sobą fakturę. Sprzedawca wprowadzi do terminala dane z faktury i umożliwi opłacenie rachunków w wybrany przez Ciebie sposób. Po dokonaniu transakcji dostaniesz potwierdzenie zapłaty rachunku.

5. DCC (Dynamic Currency Conversion)

DCC, czyli dynamiczny przelicznik walut pozwala płacić w walucie, jaką dysponuje karta płatnicza. To idealne rozwiązanie na podwyższenie rachunku i przewagę konkurencyjną. Udostępnienie możliwości płatności w obcej walucie to świetna opcja dla hoteli, lotnisk, taksówek, restauracji i miejsc turystycznych. Wszędzie tam, gdzie przebywają goście zza granicy, warto oferować możliwość DCC.

6. Napiwek do rachunku

Terminale płatnicze w restauracjach, hotelach coraz częściej wyposażone są w funkcję „napiwek”. Dobry menadżer restauracji powinien wiedzieć o tej możliwości. Funkcja e-napiwku nie jest jeszcze tak powszechna w naszym kraju, ale staje się coraz popularniejsza. W praktyce wygląda to tak, że kelner podaje klientowi potwierdzenie transakcji, na którym znajduje się cena posiłku i dwie puste pozycje, w których można wpisać kwotę napiwku i wartość łączną rachunku.

7. Logo na wydruku

Logo firmy na wydruku z terminala jest możliwe w niektórych przypadkach. Jeśli chcesz w ten sposób podnieść rozpoznawalność swojej marki, to możesz zapytać o tę funkcję. Na ile jest to skuteczna metoda, gdy większość ludzi w ogóle nie patrzy na wydruki? Oceń sam.

8. Program lojalnościowy

Programy lojalnościowe angażują klientów oraz budują zaufanie do marki. Celem nadrzędnym jest oczywiście zwiększenie lojalności konsumentów, a co za tym idzie większe zyski. Niektóre firmy oferują programy lojalnościowe w ramach terminala płatniczego. Najpopularniejsze rozwiązania w tym zakresie to:

  • system do generowania kuponów rabatowych/bonów z poziomu terminala POS,
  • karty podarunkowe – terminal przystosowany do akceptacji kart podarunkowych,
  • systemy oparte na karcie lojalnościowej.

W większości przypadków, program lojalnościowy można dopasować do cech swojej działalności.

9. Program sprzedażowy

Niektórzy operatorzy udostępniają zintegrowany z terminalem płatniczym specjalny system sprzedażowy do obsługi biznesu – od magazynu aż po płatność.

Sprawdź przed otwarciem firmy
1. Konto firmowe w NEST BANK-u – w pełni darmowe
2. Kredyt gotówkowy BGŻ Paribas – do 30 tys. zł na otwarcie firmy
3. Kredyt na firmę w NEST Bank – do 550 tys. zł na rozwój firmy
4. Telefony firmowe w PLAY – od 43 zł brutto
5. Fakturownia.pl – program do generowania faktur online

11 Operatorów płatności bezgotówkowych – PRZEGLĄD OFERT

Zanim podejmiesz decyzję o wyborze konkretnego terminala, rozejrzyj się po ofertach operatorów płatności. Przedstawiamy oferty 11 największych operatorów płatności bezgotówkowych:

1. Polskie ePłatności

  1. Akceptowane karty płatnicze – American Express, Diners Club, Discover, MasterCard (w tym Maestro), Visa
  2. Płatności mobilne – BLIK, ApplePay, GooglePay
  3. Oferowane terminale – mobilny, stacjonarny, mPOS
  4. Funkcje zarobkowe – cashback, DCC, doładowania GSM
  5. Inne usługi – płatności MOTO, płatność za rachunki, terminale samoobsługowe, integracja z programem sprzedażowym
  6. Sprawdź ofertę – wyślij wniosek online

2. Elavon

  1. Akceptowane karty płatnicze – American Express, Diners Club, Discover, JCB, MasterCard (w tym marka Maestro), UnionPay, Visa
  2. Płatności mobilne – BLIK, Apple Pay, Google Pay
  3. Oferowane terminale – mobilny, stacjonarny, mPOS
  4. Funkcje zarobkowe – cashback, DCC, doładowania GSM
  5. Inne usługi – logo na wydruku, karty podarunkowe, raporty online, funkcja napiwków, płatności MOTO

3. Bank Pekao SA

  1. Akceptowane karty płatnicze – Diners Club, MasterCard, Visa
  2. Płatności mobilne – PeoPay
  3. Oferowane terminale – mobilny, stacjonarny
  4. Funkcje zarobkowe – cashback, DCC, doładowania GSM
  5. Inne usługi – logo firmy na wydruku, płatności rachunków, program lojalnościowy dla klientów

4. PayTel

  1. Akceptowane karty płatnicze – MasterCard (w tym marka Maestro), Visa
  2. Płatności mobilne – BLIK, Apple Pay, Google Pay
  3. Oferowane terminale – mobilny, stacjonarny, stacjonarny+PIN Pad
  4. Funkcje zarobkowe – DCC, cashback, Paysafecard, Sprzedaż z napiwkiem, ePay
  5. Inne usługi – płatność rachunków, płatności MO/TO, innowacyjna integracja z kasą fiskalną

5. eCard

  1. Akceptowane karty płatnicze – MasterCard, VISA
  2. Płatności mobilne – brak
  3. Oferowane terminale – mobilny, stacjonarny
  4. Funkcje zarobkowe – cashback
  5. Inne usługi – logo na wydruku, SMS Premium, IVR

6. eService

  1. Akceptowane karty płatnicze – American Express, Diners Club, Discover, JCB, MasterCard w tym marka Maestro), UnionPay, Visa
  2. Płatności mobilne – BLIK
  3. Oferowane terminale – mobilny, stacjonarny
  4. Funkcje zarobkowe – cashback, DCC, doładowania GSM
  5. Inne usługi – logo na wydruku, funkcja napiwków, płatności MOTO

7. First Data Polcard

  1. Akceptowane karty płatnicze – American Express, Diners Club, JCB, MasterCard (w tym marka Maestro), Visa
  2. Płatności mobilne – BLIK
  3. Oferowane terminale – stacjonarny i mobilny
  4. Funkcje zarobkowe – DCC, Cashback, doładowania GSM
  5. Inne usługi – platforma raportowa online, program partnerski

8. Paymax

  1. Akceptowane karty płatnicze – MasterCard, Visa
  2. Płatności mobilne – brak
  3. Oferowane terminale – mPOS
  4. Funkcje zarobkowe – brak
  5. Inne usługi – program lojalnościowy, program sprzedażowy

9. ePay

  1. Akceptowane karty płatnicze – American Express, Diners Club, Discover, JCB, MasterCard w tym marka Maestro), UnionPay, Visa
  2. Płatności mobilne – BLIK, PeoPay
  3. Oferowane terminale – stacjonarny i mobilny
  4. Funkcje zarobkowe – DCC, Cashback, doładowania GSM
  5. Inne usługi – płatność rachunków

10. Planet Pay

  1. Akceptowane karty płatnicze – MasterCard (w tym Maestro), Visa
  2. Płatności mobilne – BLIK
  3. Oferowane terminale – mobilny, stacjonarny
  4. Funkcje zarobkowe – DCC, Cashback, doładowania GSM
  5. Inne usługi – logo na wydruku

11. SumUp

  1. Akceptowane karty płatnicze – American Express, MasterCard (w tym marka Maestro), Visa
  2. Płatności mobilne – brak
  3. Oferowane terminale – mPOS
  4. Funkcje zarobkowe – brak
  5. Inne usługi – brak

Jeśli interesuje Cię założenie sklepu internetowego, to zobacz też ranking płatności online. Wybierz spośród największych operatorów, porównując prowizje i opłaty za aktywację.

PODSUMOWANIE I OPINIA

Trzymanie pieniędzy wyłącznie na koncie stało się powszechne. Wg. badań IBRiS, 20% Polaków w ogóle nie nosi przy sobie gotówki, a 33% osób przed 26 rokiem życia korzysta tylko z elektronicznych form rozliczania. Nie jest to rozsądne podejście, co pokazują sytuacje z brakiem prądu lub awarią bankomatów. Trzydniowa blokada bankomatów powoduje w społeczeństwie ryzyko śmierci głodowej i uziemienia. Ludzie sami nakładają sobie kajdany na ręce.

Zawsze warto mieć przy sobie gotówkę. Zarówno w portfelu, jak i w domu. Nigdy nie wiadomo, kiedy rozpocznie się „run na bank” lub awaria. Podobnie jest z oszczędnościami – oszczędzanie na emeryturę to kluczowa sprawa.

Prawda jest też taka, że jako przedsiębiorca musisz podążać za trendami. Trendy mówią jasno, że liczba użytkowników kart płatniczych ciągle rośnie. Aby nie stracić klientów, warto mieć u siebie terminal płatniczy. Ponadto, warto ten fakt szeroko reklamować. W pewnych sytuacjach i miejscach, możliwość płacenia kartą może stanowić wyraźną przewagę konkurencyjną.

 

Budujemy społeczność Niepoddawajsie.pl – przyłącz się!

 

Oceń artykuł
[Total: 12 Average: 4.3]
Łukasz Chrząszcz
Wolnościowiec, radny miasta Wodzisław Śląski. Właściciel agencji internetowej XZT.PL oraz kilku serwisów www. Absolwent Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach. Pomaga osobom rozpoczynającym prowadzenie firmy.
Kategoria

34 thoughts on “Jaki terminal płatniczy wybrać? [Ranking terminali 2024]

  1. Cześć! Ja ostatnio zakładałem nowy biznes i potrzebowałem terminala. Trafiłem na najróżniejsze opcje, duzo tego jest. Zobacz sobie np. Terminale Płatnicze [link]. Oni zdaje sie mieli tę opcje korzystania rok za darmo, ale nie wiem, jakie są szczegóły.

  2. Mam od 2018r umowę z PayTel, zaczynaliśmy Polską Bezgotówkową. Wszystko było w miarę ok do zeszłego roku tj. Styczeń 2023, kiedy to dowiedziałam się o dodatkowej płatności za brak osiągnięcia 5 000 zł obrotu w miesiącu. Prowadzę mały salon fryzjerski i zmuszanie wszystkich klientów do płatności kartą za usługę jest niedopuszczalne, Wypowiedziałam im umowę jeszcze w styczniu 2023 skończyło się tym, że dopuścili warunki z 2022r. warunkowo do końca tego roku. W tej chwili jestem na 3 miesięcznym wypowiedzeniu umowy no i szukam uczciwego operatora, który nie będzie naliczał nieoczekiwanych opłat. Natomiast PayTela będę unikać jak ognia. kogo polecacie?

  3. Odradzam PayTel. Korzystaliśmy od kilku lat, było ok. Pół roku temu PayTel zaczął co miesiąc naliczać nam kary za niewyrobienie miesięcznego obrotu, oczywiście oprócz naliczania abonamentu wynikającego z umowy. Nie poinformowano nas o wprowadzeniu tych kar ani mailowo, ani telefonicznie. Gdy wreszcie udało mi się dodzwonić na infolinię, poinformowano nas, że zapisy umowy mogą być zmieniane poprzez posty publikowane przez nich na ich forum (WTF?!). Przedziwna praktyka.
    Jesteśmy w trakcie 3-miesięcznego okresu wypowiedzenia, bo nie mamy ochoty – oprócz ogarniania ogromu spraw jako mały przedsiębiorca – śledzić jeszcze forum PayTela. Przechodzimy do PolCardu. I zamiast terminala decydujemy się aplikację telefoniczną.

  4. Podobnie, jak pozostali odradzam korzystanie z usług Polskich ePłatności (PeP). Obiecują, że skontaktują się w określonym terminie – nie zrobili tego. Obiecują, że oddzwoni osoba nadzorująca – nie oddzwania. Konsultantka sprawę próbuje zamieść pod dywan wskazując, że złożyć reklamację można wyłącznie pisemnie przez Pocztę Polską. Na pytanie o podanie z czego to wynika – że ustalenia wewnętrzne firmy PeP. Na pytanie jaki jest termin rozpatrzenia reklamacji – że nie wie. Ponadto w sposób niejasny, bez merytorycznego uzasadnienia, jakiejkolwiek kalkulacji wprowadzają dodatkowe opłaty do faktury za dzierżawę terminala.

  5. Niestety również potwierdzam negatywne opinie o Polskich ePłatnościach (PeP). Konsultanci mimo, że obiecują kontakt w kolejnym dniu to tych obietnic nie realizują. Innym przejawem nagannych praktyk ze strony PeP jest próba obciążania opłatami klientów za ich obowiązek sprawozdawczy.

  6. Ostrzegam przed PeP! W trakcie umowy generalnie ok, choć przez 3 lata nie byli w stanie uruchomić Amex’a. Problemy zaczynają się przy rozstaniu. Na siłę usiłują udawać, że wypowiedzenie do nich nie wpłynęło i oczekują, że będzie się im płacić przez kolejne 3 lata nie korzystając z ich usług!! Naciągacze jak każda firma w tej branży. Jedyna sensowna opcja to kupno własnego terminala i wycięcie wszelkich pośredników.

  7. Nie polecam service!
    Pobierają prowizje wyższa niż w umowie .
    Z ostatnich dni wypowiedzianej umowy ( przez nas) zatrzymali bezpodstawnie należności w kwocie kilkudziesięciu złotych. Przelew zrobili po prawie 2 tyg po licznych naszych interwencjach . Bezczelność osob na infolinii godna największego potępienia W głowie się nie mieści,że w dzisiejszych czasach gdzie jest duża konkurencja i duzo nożna sprawdzić w internecie można się zachowywać jak firma Krzak.
    Jak szukacie terminala, szukajcie gdzie indziej

  8. do wybrania terminala płatniczego polecam firma, która ma umowę z wieloma operatorami i dobiera najkorzystniejszą ofertę pod branże i obroty, w ofercie mają terminale tradycyjne, smart posy i aplikacje płatnicze na telefon

  9. Fatalna organizacja jest w tej firmie. Byłem klientem przez pół roku i tyle z nimi problemów…
    W ciągu pół roku zdążyli zrobić taki bałagan, że zacząłem dostawać wezwania do zapłaty na małe kwoty i nikt w tej firmie (a rozmawiałem i wymieniałem korespondencje mailową z działem obsługi klienta, działem księgowości, działem windykacji) nie wiedział skąd te kwoty wynikają. Dodam, że nie posiadałem terminala płatniczego, bo była to działalność tylko przez internet, a ze względu na to, że nie miałem jeszcze podpiętych płatności kartą na stornie, to płaciłem tylko faktury składające się z samych kosztów podstawowych. Tak więc sytuacja do ogarnięcia raczej jedna z prostszych,
    Na odpowiedzi na kolejne pytania, dostawałem co jakiś czas jakąś odpowiedź nie mającą nic wspólnego z prawdą. Gdy próbowałem to wyjaśnić, czekałem na odpowiedź tydzień lub dłużej, a odpowiedź skąd wzięły się te należności zmieniała się, ale na kolejne odpowiedzi nie mające nic wspólnego z rzeczywistością.
    Finalnie zapłaciłem ile chcieli żeby mieć święty spokój, ale żałuje współpracy z ta firmą, bo ile czasu przez nich straciłem to szkoda gadać.
    Podsumowując NIE POLECAM, a jedynym co przemawia na korzyść tej firmy to fakt, że pracownicy z którymi się kontaktowałem wydają się chcieć pomóc, lecz niestety są w tym aspekcie mało kompetentni

  10. Paytel – Tragiczne podejscie do klienta. Pomimo 4krotnego zgloszenia, ze terminal nie dziala, nie podjali zadnych akcji naprawczych, ale wystawili FV za caly okres kiedy terminal nie dzialal. Napisalismy wniosek o zerwanie umowy (ze wzgledu na brak mozliwosci jej kontynuacji przez niedzialajacy terminal) ze skutkiem natychmiastowym, jedyne co dostalismy w opdowiedzi, to ze obowiazuje 3-mczny okres wypowiedzenia. Nie polecam tej firmy, radze omijac szerokim lukiem. Jestesmy grupa, ktora w sumie posiada 7 lokali, ale nawet to nie wystarczylo, zeby podejsc do klienta w 'normalny’ sposob. Żenada.

    1. Może i takie przypadki się zdarzają, ale ja nigdy nie miałem problemu z kontaktem z tą firmą na infolinii i tez sprawnie wymieniony został terminal. A w porównaniu z 3 innymi dostawcami z którymi miałem okazję współpracować to mają „najczystsze” umowy, czyli bez dodatkowych kar za nie zrobienie obrotu na terminalu w trakcie miesiąca i inne dziwne wymysły. Zero kruczków, zmienianych regulaminów w trakcie umowy, itd.

  11. Właśnie nie tak dawno zdecydowaliśmy się na integrację eService i to był bardzo dobry wybór. Korzyści jest sporo, dodatkowo bardzo ułatwiło nam to prace

  12. Najgorsza obsluga klienta jaka kiedykowliek spotkalam. A pracuje w roznych krajach od lat.
    Otworzylam w koncu sklep w Polsce. I w ramach polskiej bezgotowkowej zdecydowalam sie na PeP. Przydzielona osoba podrzucala umowy moim pracownicom, bez proby ustalenia terminu spotkan ze mna. Gdy miala pytania, to prawie caly czas ignorowala je a przy rozwiazaniu umowy i probie uzgodnienia informacji potrzebnych do wymowienia umowy milczala 3 miesiace. Nastepne miesiace wydzwanianie i pisanie do Pep bo dalej naliczali za terminale, ktore byli laska odebrac 2 miesiace po zakonczeniu dzialanosci. Sprawa dalej sie toczy, bo nie porafia odniesc sie do wszystkich maili i telefonow i 3 form wypowiedzenia jakie ode mnie wymusili i mimo to umowy nie zakonczono. Brak kompetencji! Stracony bardzo cenny czas przez 6 miesiecy. Niepolecam i regularnie oddradzam wszystkim przedsiebiorca ten PeP

  13. Pep przed eservice bardzo dobrze bo eservice robi łaskę z dostepnością terminala d220 poza programem polska bezgotówkowa .Moja korporacja 200 taksówek podpisała umowę z pep bo dla eseservice jesteśmy za mali a maja w ofercie mpos najbardziej przyjazny dla usług taxi mały zgrabny super mobilny ale nie dostepny poza programem a konto w PKO BP mam od 30 lat i gdzie tu patriotyzm lokalny biznesowy i czemu służy ten program ?

  14. Moim zdaniem wygrywa pep. Najlepsze warunki jak na polski rynek:
    Obsługa klienta ok – można się dodzwonić na infolinię w przyzwoitym czasie.
    Umowa jest przesyłana od razu. Wielu z wyżej wymienionych ich nie dostarcza.
    Prowizje to dżungla ale trafiłem na (Dziekuję BOGU) uczciwego przedstawiciela handlowego więc przynajmiej nikt mnie nie d****** na tym.
    Jestem z nimi od roku, Wcześniej byłem u konkurencji – DRAMAT.

    1. Schody się zaczynają przy próbie rozwiązania umowy. Po dwóch latach wypowiedziałem umowę na usługi i termin wypowiedzenia po 12 miesiącach (mogę składać reklamację, ale taką umowę zaakceptował ich dział prawny). Czyli teoretycznie mogli klepną i 36 m-cy wypowiedzenia. Dramat.

  15. Użytkuje od 3 mc. terminal mobilny apipay. Na ten moment wszystko działa bez zarzutu, udało się wytargować lepszą cenę za terminal i niższą prowizję, Szkoda, że teraz nie mam jak go użytkować przez pandemię… Orientuje się ktoś czy mogą mi naliczyć dodatkowe opłaty za brak transakcji?
    Niby nigdzie nie było takiej informacji, ale znajomi użytkują terminal z elavon i podnieśli im stawki nie informując o tym…

  16. Zastanawiam się, dlaczego w Polsce są jeszcze tak popularne terminale. Na zachodzie już funkcjonują aplikacje oparte na kodzie QR, które umożliwiają płatności z całkowitym pominięciem terminala. W Chinach to podstawa płatności bezgotówkowych.
    Jest już na naszym rynku aplikacja, która umożliwia płatności za pomocą kodów QR i chyba działa bez żadnych opłat i prowizji, nazywa się PaySperience. Z tego to przeczytałem w regulaminie, działają jako MIP i oprócz płatności dla sklepów stacjonarnych za pomocą kodów QR, mają też uruchomić bramkę płatności dla ecommerce. Jeżeli faktycznie usługi będą za darmo, to mogą nieźle namieszać na rynku.

    1. Piotrze, uwielbiam Twoją (taką nowoczesną) naiwność. Za kilka lat jeszcze zatęsknisz za starodawną gotówką… Zwłaszcza jak wprowadzą przeznaczenie i datę ważności tego wspaniałego wirtualnego pieniądza! Jakie to będzie na topie! ( no chyba że piszesz te głupstwa służbowo) Pozdrawiam,Marek

  17. Strzeżcie się przez Polskimi EPłatnosciami !!!!!!! Brak dobrej obsługi klienta to właściwie nic, bo dopiero się zaczyna kiedy próbujesz zrezygnować (z powyzszego powodu zresztą!) z ich usług to się zaczyna. Jestem z nimi a właściwie od poczatku byłam z firmami przez nich przejętymi, od wielu lat. Bezczelnie kłamią że mają jakąś tajemnicza umowę ze mną, której kopii przesłać mi nie chcą (proszę od 4 miesięcy!), z której rzekomo wynika, że nie mogę wypowiedzieć umowy w dowolnym momencie z nimi, że muszę czekać do września (na 3 miesiace przed końcem roku) i że grożą mi duże konsekwencje za wypowiedzenie. UMOWA, która naprawdę istnieje bo ją fizycznie mam mówi coś innego. Zatem moje dokumenty przeciw ich słowom. Wystawiają mi kolejne faktury i ścigają przez Kaczmarskiego. Niestety musiałam skorzystać z pomocy prawnika.
    I jeszcze nie wiem jak problem się rozwiąże, ale to ciekawe, że nie chcą pomimo wielu maili w tej sprawie, telefonów, a także ostatecznie pisemnego pocztowego wezwania przesłać mi kopii tej rzekomej umowy. Chciałabym mieć możliwość się ustosunkować, ale niestety nie mogę.

    Jeśli nie chcesz poczuć się jak w „Procesie” Kawki – nie korzystaj z Polskich EPłatności

    1. Podpisuje się obiema rękami, ja z nimi podpisałam umowę (Polska Bezgotówkowa) i po pewnym czasie zorientowałam się ze mam naliczane prowizje i opłaty za wypożyczenie terminala. Na infolini poinformowano mnie że po weryfikacji prawdopodobnie zwróca mi pieniadze, po kilku moich naciskach dowiedziałam się że wpisują mnie do programu Polska bezgotówkowa od najbliższego miesiąca. Kolejna reklamacja i cisza, Fundacja Polska Bezgotówkowa poinformowała mnie tylko od kiedty zostałam zgłoszona do programu do programu, wyszło że bezprawnie naliczyli mi te opłaty. Wie ktoś moze gdzie można jeszcze udac się gdy Polska Bezgotówkowa nie odpowiada na e-mail?

  18. witam, jestem właśnie na etapie wybierania kasy fiskalnej i ppewnie przy okazji terminala. I natrafiłem na takie urządzenie: POSPAY firmy posnet łączące obie te funkcje. Co o nim sądzisz? Miał ktoś już doświadczenie z tym urządzeniem?

  19. Też mam terminale z TopCard i nie narzekam. Działają sprawnie i ułatwiają życie. Klienci są zadowoleni, że mogą płacić telefonem, a mi to bardzo pomaga w pracy.

  20. Ja mam terminal TopCard i jeszcze ani razu mnie nie zawiódł. Marża nie jest wysoka, a terminal ma funkcje, które bardzo ułatwiają mi pracę w gastronomii. Można na nim np. dopisywać napiwek i płacić telefonem, co bardzo często zdarza się moim klientom.

  21. Tak się składa, że zawsze gdy szukam pomocy, u Ciebie na blogu znajduję odpowiedź. Dzięki za to, że dzielisz się swoją wiedzą ;)
    Teraz właśnie rozważam zainstalowanie terminala. Ciągle się jednak waham, bo mam konto w Nest Banku (które też poleciłeś) a płatności tam obsługuje First Data. Ta firma ma bardzo złe opinie i użytkownicy skarżą się na współpracę z nimi i problemy pojawiające się po darmowym roku użytkowania. Czy dobrze rozumiem, że oprócz opcji „przez bank”, mogę zamówić terminal na polskie eplatności i ktoś inny wtedy obsługuje moje płatności? Czy już jestem „skazana” na first data? Nie chciałabym popełnić błędu i płacić jakiejś wielkiej kary w przypadku rezygnacji po upływie roku.

    1. Polskie ePłatności? – Omijaj ich szerokim łukiem. Tak nieprawdopodobnie nieprofejsonalnej firmy nie spotkałam. Fatalny Customer service. Jak coś z nimi ustalasz -NIGDY PRZENIGDY nie kasuj maila, najlepiej nagraj rozmowy i może wtedy Cie nie oskubią.
      Ja tu jestem bo mam juz ich dość i się chcę wypisać i znaleźc coś lepszego

  22. U nas eservice. Wybrany głównie dlatego, że są liderami na tym rynku. I chyba nadal ich terminal można dostać za darmo w bezgotówkowej Polsce. U nas jak dotąd bez komplikacji.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *