Jak zarabiać na programach partnerskich? [RANKING 2024]

programy partnerskie jak zarabiać

Zobacz jak zarabiać na programach partnerskich. Zarabianie na afiliacji jest możliwe. Sprawdź ranking i opinie o programach afiliacyjnych.

Programy partnerskie to świetna możliwość zarabiania pieniędzy w 2024 roku. Może to być jeden ze sposobów na dorobienie do pensji lub kieszonkowego, ale także stały dochód. Jeżeli posiadasz własną stronę internetową w postaci serwisu www lub bloga, to program partnerski jest dobrym sposobem na jego monetyzację.

W artykule przeczytasz jak zarabiać na programach partnerskich, zwanych też programami afiliacyjnymi. Dowiesz się, co to jest program afiliacyjny, jakie są najpopularniejsze typy takich programów, a także jak szybko zacząć zarabianie na programach partnerskich.

Niektóre odnośniki w artykule to linki afiliacyjne. Po kliknięciu w nie możesz zapoznać się z ofertą konkretnej usługi. Nie ponosisz żadnych kosztów, a jednocześnie wspierasz pracę naszej redakcji i jej niezależność.

Przejdź do wybranego sposobu:

  1. Ranking programów partnerskich 2024
  2. Programy partnerskie – opinie
  3. Programy partnerskie – o co chodzi?
  4. Modele rozliczeń afiliacyjnych
  5. Ile można zarobić w programie partnerskim?
  6. Jak zarobić w programie afiliacyjnym?

RANKING PROGRAMÓW PARTNERSKICH 2024

Uważnie prześledź ranking programów afiliacyjnych. Porównaj kategorie i zasięg, kliknij przycisk „Wybieram” przy programie, w którym chcesz działać. Skuteczne jest wybranie kilku w zależności od kategorii, w której chcesz działać.

1
Program partnerski w System Partnerski Bankier.pl

program partnerski bankier

KATEGORIE
Finanse, multimedia, e-commerce
ZASIĘG
Polska

2
Program partnerski w Ebrokerpartner

program partnerski zarabianie ebrokerpartner

KATEGORIE
Finanse
ZASIĘG
Polska

3
Program partnerski w Comperia Lead

program partnerski comperia lead opinie

KATEGORIE
Finanse
ZASIĘG
Polska

4
Program partnerski w Ceneo

program afiliacyjny ceneo

KATEGORIE
E-commerce
ZASIĘG
Polska

5
Program partnerski kryptowalut w Zondacrypto

program partnerski zonda ranking

KATEGORIE
Finanse
ZASIĘG
Polska

6
Aflliacyjny program zarabiania w Lead Star

zarabianie na programie afiliacyjnym leadstar

KATEGORIE
Finanse, multimedia, e-commerce
ZASIĘG
Polska

7
Program partnerski w Affiliate44

program partnerski affiliate44 opinie

KATEGORIE
Finanse
ZASIĘG
Globalny

8
Program afiliacyjny w Novem

novem program partnerski ranking

KATEGORIE
Multimedia, e-commerce
ZASIĘG
Polska

9
Program partnerski w MyLead

mylead program partnerski ranking

KATEGORIE
Finanse, multimedia, e-commerce, Upload plików, Erotyka, Premium SMS
ZASIĘG
Globalny

10
Program partnerski finansowy w SuperPartners

ranking programów afiliacyjnych superpartners

KATEGORIE
Finanse
ZASIĘG
Polska

PROGRAMY PARTNERSKIE – OPINIE

Zastanawiasz się, jak w praktyce wygląda współpraca z reklamodawcami? To zależy od obsługiwanych modeli współpracy, a także od tematyki danego programu. Poniżej znajdziesz krótkie opisy programów, którymi możesz się zainteresować w pierwszej kolejności.

program partnerski bankier

System Partnerski Bankier.pl

Jedna z najbardziej znanych w Polsce platform oferujących programy partnerskie. System Partnerski Bankier.pl oferuje oferty wielu różnych reklamodawców z wielu branż. Programy zostały tam podzielone na finansowe i niefinansowe. Platforma głównie skupia się jednak na branży finansowej, oferując programy banków i parabanków.

jak zarabiać na programie partnerskim
Jak zarabiać na programie partnerskim, to z Bankier.pl!

Jeśli prowadzisz stronę, gdzie możesz zareklamować konta bankowe, pożyczki/kredyty lub multimedia, to warto rozważyć skorzystanie z Systemu Partnerskiego Bankier.pl.


program afiliacyjny ceneo

Program Partnerski Ceneo.pl

Ceneo to jeden z najpopularniejszych e-commerców w Polsce, a także największa baza opinii o sklepach i produktach. Posiada również własny program partnerski, który łączy twórców internetowych z Ceneo. Współpraca skierowana jest do osób posiadających własną stronę, profil Social Media, blog czy kanał na YouTube.

Jak twórcy mogą zarabiać w PP Ceneo? Wystarczy umieścić link, banner czy inne narzędzie na swoim kanale – stronie lub blogu itp. Użytkownik klika w reklamę i przechodzi na Ceneo.pl, gdzie może porównać ceny danego produkty i przeczytać opinie na jego temat. Jeżeli przeklika się do wybranego sklepu – prowizja zostaje przyznana Partnerowi. Prowizja wypłacana jest również wtedy, gdy użytkownik dokona zakupu bezpośrednio na Ceneo.

programy partnerskie Ceneo
Program partnerski Ceneo

Twórcy sami decydują, jak chcą działać w ramach współpracy z PP Ceneo i jakie treści promować.


program partnerski zarabianie ebrokerpartner

Program Partnerski eBrokerPartner

Kolejny popularny program partnerski, który oddaje do Twojej dyspozycji wiele produktów finansowych i pozafinansowych. eBrokerPartner celuje głównie w finanse i multimedia.

Jeśli możesz reklamować na swojej stronie produkty typu konta osobiste, kredyty bankowe czy multimedia, to warto rozważyć wybór tej platformy. Platforma udostępnia również narzędzia, które ułatwią zarabianie na promowaniu ofert.


program partnerski zonda

ZondaGlobal

Zonda to giełda kryptowalut, która niegdyś działała pod nazwą BitBay. W ramach tej współpracy możesz zarabiać prowizje od osób, które z Twojego polecenia zarejestrują konto na giełdzie, a także dokonają transakcji.

Jeśli odbiorcami Twoich treści są osoby świadome finansowo, możesz rozważyć umieszczenie na swojej stronie reklamy Zondy.


zarabianie na programie afiliacyjnym leadstar

Leadstar

Leadstar należy do najprężniej rozwijających się programów afiliacyjnych w naszym kraju. Zamysł tego programu jest prosty – jako afiliant określasz to, w jaki sposób chcesz reklamować usługi lub produkty, a także swój poziom doświadczenia w tego typu współpracach. Leadstar na podstawie dostarczonych informacji stara się dobrać oferty na miarę indywidualnych potrzeb. Plusem jest zatem to, że współpraca z jedną platformą umożliwia reklamowanie wielu różnych usług i produktów.

zarabianie na programie partnerskim leadstar
Zarabianie na programie partnerskim Leadstar

Platforma Leadstar stale powiększa liczbę reklamodawców z wielu różnych branży. Dzięki temu, masz większą szansę, że publikowane reklamy trafią do większej grupy docelowej i przyniosą oczekiwane efekty, które przełożą się na wymierne zyski. Z Leadstar już teraz współpracuje ponad 33 tysiące dostawców, którzy publikują reklamy na swoich blogach, stronach internetowych czy portalach społecznościowych.

Leadstar współpracuje również ze streamerami, czyli osobami, które prowadzą transmisje na żywo oglądane przez określoną liczbę fanów.


program partnerski comperia lead opinie

Comperia Lead

Sieć afiliacyjna, której celem jest promocja produktów finansowych, usług pozabankowych i ubezpieczeń. To odpowiedni program dla stron zajmujących się tematyką około finansową, blogerów doradzających nt. finansów osobistych, wyboru kredytu czy ubezpieczenia.

Po zarejestrowaniu w programie, wydawca może stworzyć stronę sprzedażową od podstaw lub umieścić w już istniejącym serwisie narzędzia, takie jak linki, banery, widżety ale też bardziej atrakcyjne dla odbiorcy treści, jak porównywarki produktów.

Reklamodawcy obecni w programie to renomowane instytucje finansowe i pozabankowe: banki, fintechy, ubezpieczyciele. Wartość prowizji zależy od wysokości transakcji i jest naliczana od każdego formularza, który został poprawnie wypełniony i przesłany do ComperiaLead. Uczestnicy programu mogą również liczyć na indywidualne wsparcie konsultanta.

PROGRAMY PARTNERSKIE – O CO CHODZI?

Program partnerski (afiliacyjny) – program partnerski, zwany też programem afiliacyjnym, to wirtualne miejsce w Internecie, gdzie Wydawca ma możliwość podjęcia współpracy z Reklamodawcą.

Jak znaleźć program partnerski?

Programy afiliacyjne zazwyczaj oferują duże firmy, takie jak banki, firmy ubezpieczeniowe, ale również bukmacherzy. Informacje na temat takiego programu możesz znaleźć bezpośrednio na stronie internetowej tych firm. Jest to jednak dość czasochłonne, ponieważ musisz samodzielnie przeglądać kolejne firmy w poszukiwaniu programu partnerskiego.

Aby przyspieszyć cały proces stworzono platformy pośredniczące, na których wydawcy mogą publikować informacje o dostępnych programach afiliacyjnych. To duża wygoda i możliwość wyboru programu dostosowanego do profilu swojej strony.

Tego typu platformy znajdziesz w powyższym rankingu programów partnerskich.

Jak wygląda zarabianie na programie partnerskim?

Afiliant (zwany też wydawcą) to osoba, która wykorzystuje swoje zasięgi w przestrzeni Internetu do reklamowania różnych usług. W zamian otrzymuje za to wynagrodzenie od reklamodawcy.

Pisząc wprost, w ramach programu afiliacyjnego, reklamodawca płaci Tobie, jako właścicielowi strony internetowej (lub profilu w serwisach społecznościowych). Za co otrzymasz wynagrodzenie w programie partnerskim?

Istnieje wiele form rozliczeń wynagrodzenia w programach afiliacyjnych. Reklamodawcy mogą płacić za samo kliknięcie w link, który przenosi do ich strony, za rejestrację konta lub za faktyczne skorzystanie z usług.

Jak rozpocząć przygodę z programami afiliacyjnymi?

Podstawą działalności afiliacyjnej jest posiadanie zasięgów, które umożliwiają docieranie do potencjalnych klientów. W jaki sposób możesz budować takie zasięgi? Główne sposoby to własna strona internetowa, blog, profile na portalach społecznościowych czy też kanał na Youtubie.

Jeżeli nie posiadasz jeszcze strony www możesz ją wykonać samodzielnie, wybierając hosting i korzystając z kreatora stron internetowych. Możesz też zlecić to zadanie fachowcom, kontaktując się na przykład z Agencją Internetową XZT.PL.

Gdy posiadasz już rozwiniętą przestrzeń do działania, czyli bazę artykułów lub contentu video oraz liczbę wizyt/obserwujących, możesz zająć się wyborem programu afiliacyjnego. Z reguły programy partnerskie nie mają barier wejścia. Wynika to z faktu, że możesz np. prowadzić popularny blog w wąskiej niszy.

Z reguły rejestracja w programie partnerskim jest szybka i bezproblemowa. Możesz się zarejestrować jako osoba fizyczna lub przedsiębiorca. Wynagrodzenie będzie wpływało na Twoje konto firmowe lub konto osobiste.

Po wdrożeniu takiego programu możesz otrzymywać od reklamodawcy wynagrodzenie za określone wyniki.

MODELE ROZLICZEŃ W PROGRAMACH AFILIACYJNYCH

Istnieje wiele modelów współpracy pomiędzy Reklamodawcą a Wydawcą. To właśnie konkretny Reklamodawca wyznacza warunki współpracy oraz reguluje formę rozliczenia się pomiędzy stronami. Efektywność zarabiania na programach partnerskich w dużej mierze zależy właśnie od wyboru korzystnej oferty, a także tematyki, która ma największe szanse zainteresować odbiorców.

Zastanawiasz się, za co reklamodawcy płacą afilantom w ramach programów partnerskich? Poniżej poznasz najpopularniejsze modele współpracy:

CPL (Cost Per Lead)

W tym modelu możesz zarabiać za dostarczanie reklamodawcom tzw. leadów. Lead sprzedaży to dane osobowe potencjalnego klienta, który wyraził zainteresowanie ofertą reklamodawcy. Leadem może być również sam numer telefonu lub adres e-mail, który pozwoli sprzedawcy skontaktować się z taką osobą, aby przedstawić swoją ofertę.

W modelu CPL otrzymasz wynagrodzenie także za skłonienie potencjalnego klienta do konkretnego działania, np. zapisania się do newslettera, pobrania treści ze strony reklamodawcy, czy też do zakupu produktu na stronie sprzedawcy. To jeden z najpopularniejszych modeli rozliczeniowych, w którym reklamodawca płaci afiliantowi za wymierne efekty, a nie za sam ruch dostarczany na stronę.

CPC (Cost Per Click)

W tym modelu programu afiliacyjnego możesz zarabiać za każde unikalne kliknięcie w reklamę lub link prowadzący do strony internetowej reklamodawcy. Tutaj należy zwrócić uwagę na słowo „unikalne”. Reklamodawca nie płaci za wszystkie kliknięcia w link, a bardziej za osoby, które zdecydują się na kliknięcie. Jeśli ta sama osoba wykona wiele kliknięć, wciąż otrzymujesz wynagrodzenie tylko za jeden „klik”.

Reklamodawca ponosi określony koszt za każde kliknięcie, natomiast Ty, jako pośrednik odbierasz prowizję. Zaletą jest to, że afiliant nie musi zachęcać użytkowników do skorzystania z oferty czy wykonania konkretnego działania na stronie. Tutaj zarabiasz za sam ruch na stronie.

CPA (Cost Per Action)

Model CPA działa na niemal identycznych zasadach, co model CPL. W ramach tej współpracy afiliant otrzymuje wynagrodzenie za konkretne działania.

Może to być: wypełnienie formularza kontaktowego, zapisanie się do newslettera, złożenie zamówienia na stronie. Jak sama nazwa wskazuje, reklamodawca zapłaci Ci za konkretną akcję, jaką wykona na jego stronie osoba z Twojego polecenia.

CPS (Cost Per Sale)

Czas na coraz to dokładniejsze metody rozliczeń. W modelu CPS liczy się już konkretna akcja, a mianowicie, poprawne dokonanie zakupu.

W ramach tego modelu otrzymasz wynagrodzenie dopiero wtedy, gdy osoba z Twojego polecenia dokona zakupu na stronie sprzedawcy. Zazwyczaj w warunkach współpracy ustala się wysokość prowizji, jaką można otrzymać za każdą poprawnie zawartą transakcję. To coraz częstszy model stosowany przede wszystkim przez sklepy internetowe.

FF (Flat Fee)

Model FF w wielu przypadkach okazuje się niezwykle korzystny dla afiliantów, którzy po zawarciu takiej współpracy nie muszą się martwić o wyniki.

W ramach modelu FF otrzymasz stałą opłatę za umieszczenie reklamy na swojej stronie internetowej, a faktyczna liczba wyświetleń i liczba kliknięć nie ma tu znaczenia. Czasami jednak model FF może być dodatkowo rozbudowany o prowizje, które będziesz otrzymywał w zależności od uzyskanych wyników.

IVR (Interactive Voice Response)

Model IVR często mogą zaoferować różnego rodzaju call centry, czyli firmy trudniące się prowadzeniem rozmów telefonicznych z klientami.

W ramach modelu IVR możesz zarabiać pieniądze za to, że nakłonisz klienta do zadzwonienia pod podany numer telefonu. W wielu przypadkach koszt takiego połączenia ciąży na kliencie. W związku z tym, model IVR jest ryzykowny, jeśli zależy Ci przede wszystkim na utrzymaniu pozytywnego wizerunku w oczach obserwujących.

ILE MOŻNA ZAROBIĆ NA PROGRAMACH PARTNERSKICH?

Programy partnerskie dają zarobić od kilku do kilkuset złotych za jedno polecenie. Najlepiej płatne są modele typu CPS. Za polecenie usługi można zarobić w takim przypadku 100-200 zł. Mniej płatne są modele typu CPL i CPA. Za tak zwanego leada (czyli osobę zainteresowaną usługą) Reklamodawcy płacą średnio 12-30 zł. Najmniej można dostać za model CPC. Za przeklik możesz dostać od 0.1 do 0.8 zł.

Osobną kategorią jest model FF, czyli wynagrodzenie bez względu na liczbę sprzedaży. Tutaj w grę wchodzi targowanie się i szacunki na podstawie statystyk Twojego serwisu. Z reguły w modelu FF można dostać od kilkuset zł do kilkudziesięciu tysięcy zł.

Jak widzisz miesięczne zarobki w programie partnerskim są trudne do oszacowania. Może to być kilkadziesiąt, kilkaset, a nawet kilkadziesiąt tysięcy złotych. Z reguły najwięcej jest osób, które zarabiają bardzo mało, a najmniej takich, którzy zarabiają bardzo dużo. Zawsze liczy się pomysł i wykonanie.

Im bardziej popularny serwis – tym zarabianie w programie partnerskim jest skuteczniejsze. 1 miejsce w Google jest tylko jedno, a konkurencja ogromna. Warto jednak działać i być cierpliwym.

JAK ZARABIAĆ W PROGRAMIE PARTNERSKIM?

Posiadając swój blog lub serwis www możesz wykorzystać narzędzia udostępniane przez Reklamodawców i platformy afiliacyjne.

Są to banerki graficzne, linki afiliacyjne, rotatory produktów czy porównywarki usług. Ich umieszczenie na stronie/kanale ma za zadanie ściągnąć uwagę odbiorcy i zaproponować zakup. Co ponadto?

Kluczowe dla osiągnięcia zarobków w programie partnerskim jest połączenie 3 najważniejszych zasad afiliacji:

  1. Popularność wśród odbiorców – budowa społeczności wokół profilu lub strony to podstawa w przypadku chęci osiągania bardzo wysokich zarobków. Im więcej obserwujących, tym więcej szans na polecenie usług.
  2. Popularność w wyszukiwarce – prawidłowe wdrożenie zasad SEO dla tworzonych treści to najważniejsza czynność, jeśli zależy Ci na generowaniu ruchu z wyszukiwarki Google lub Youtube. Więcej o zasadach SEO przeczytasz TUTAJ – w kontekście produktów w sklepie, ale te zasady działają analogicznie w przypadku artykułów i innych treści.
  3. Dopasowanie usług do treści – można prowadzić świetny i popularny serwis i nie wykorzystać tego faktu. Można też prowadzić niszową stronę i wplatać inteligentnie linki afiliacyjne, aby monetyzować swoją działalność.

UWAGA! Bardzo ważna sprawa to zgodność działań z obowiązującym prawem. Prezes UOKiK wprowadził rekomendacje dla twórców internetowych, którzy reklamują produkty i usługi. Należy na swojej stronie czy też kanale otwarcie informować o takim działaniu. Jesteś wówczas fair w stosunku do odbiorców i przestrzegasz prawo. Rekomendacje przeczytasz TUTAJ.

Pamiętaj, że możesz zarejestrować się do kilku platform partnerskich. Dzięki temu będziesz mógł porównać ich oferty. Czasami oferta, którą chcesz promować, jest dostępna na kilku platformach w różnych ofertach cenowych! Czasami oferta traci się na jednej platformie i pojawia na drugiej. Warto być na bieżąco!

PODSUMOWANIE

Posiadasz własną stronę internetową, blog lub profil społecznościowy obserwowany przez dużą liczbę osób? A może jesteś youtuberem lub osobą udostępniającą streamy? Platformy partnerskie są otwarte na różnych wydawców i starają się stworzyć oferty szyte na miarę.

W sieci możesz znaleźć ogromny wybór programów partnerskich o różnorodnych tematykach. Możesz się zdecydować zarówno na bezpośrednią współpracę z reklamodawcą, otrzymując w ten sposób pełną prowizję lub też współpracować z pośrednikami, czego efektem jest dostęp do znacznie większej liczby reklamodawców w jednym miejscu. Tylko od Ciebie zależy, w jaki sposób zdecydujesz się zarabiać na swojej stronie internetowej, blogu lub zasięgach na social mediach.

Jest to świetny sposób na dorobienie do pensji ale i na oszczędzanie na emeryturę. Wówczas zaoszczędzone pieniądze możesz ulokować na koncie oszczędnościowym lub na terminowej lokacie bankowej.

Korzyścią z Twojej perspektywy jest zatem otrzymywanie reklam, które mają większą szansę spotkać się z pozytywną reakcją osób obecnych w gronie Twoich obserwujących. Dzięki temu zyskasz możliwość czerpania pasywnego zysku generowanego przez należącą do Ciebie stronę internetową, blog, kanał na Youtubie lub profil na portalach społecznościowych. Zyskujesz także większą swobodę w dobieraniu reklam, które będą wyświetlane użytkownikom Twojej strony.

FAQ

Co to jest program partnerski?

Programy partnerskie zwane też programami afiliacyjnymi, to umowy pomiędzy Reklamodawcą (sprzedawcą) a Wydawcą (właścicielem strony www), na mocy których Wydawca otrzymuje wynagrodzenie za promocję produktów Reklamodawcy.

Czy da się zarobić na programie partnerskim?

Programy partnerskie dają zarobić od kilku, kilkunastu do kilkuset złotych za polecenie usługi. Wysokość zarobków w programie partnerskim zależą w głównej mierze od popularności strony.

Jak promować program partnerski?

Platformy partnerskie udostępniają narzędzia afiliacyjne, jak bannery, porównywarki, karuzele produktowe oraz linki. Można je umieszczać w opisach filmów na Youtube, w tekstach blogowych, mediach społecznościowych jak i na forach internetowych (nie wszystkie).

Oceń artykuł
[Total: 2 Average: 4.5]
Łukasz Chrząszcz
Wolnościowiec, radny miasta Wodzisław Śląski. Właściciel agencji internetowej XZT.PL oraz kilku serwisów www. Absolwent Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach. Pomaga osobom rozpoczynającym prowadzenie firmy.
Kategoria

4 thoughts on “Jak zarabiać na programach partnerskich? [RANKING 2024]

  1. Czy jednostronicowa strony jeszcze działają w przypadku programów partnerskich tzw. ministrony. Mam na myśli np wordpress?

  2. Polecam program partnerski do zarabiania na zakładaniu kont. Zarabiają i klienci i polecający. Szybka kasa, można traktować doraźnie lub jako stałą pracę. Wystarczy się zarejestrować pod poniższym linkiem i polecać na blogach, wśród znajomych, na różnych portalach społecznościowych, duża swoboda i dowolność.
    Dodatkowo dobra strona z kalkulatorem wielu usług finansowych w jednym miejscu

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *