Jak wykorzystać Pokemon GO do promocji lokalu?

Pokemon Marketing

Czasami na horyzoncie pojawiają się inicjatywy i wydarzenia, którymi żyje niemal cały świat. Do takich wydarzeń należy niewątpliwie moda na „łapanie Pokemonów”.

Jeśli Twoją grupą docelową są osoby w wieku 18-28 lat, to ten artykuł powinien Cię zainteresować.

Twórcy gry Pokemon GO mieli na celu zachęcić ludzi – zwłaszcza tych cierpiących na fobie i lęki społeczne – do wyjścia na zewnątrz. I to im się udało. Oczywiście w grę nie grają wyłącznie osoby, które boją się innych ludzi – jest ich pewnie znikomy procent.

Jak śmiesznie by to dla Ciebie nie brzmiało i jak bardzo złe zdanie miałbyś o grających, to ugryź się w język i zastanów. Jeśli są to Twoi klienci, to zobacz – wychodzą z domu praktycznie codziennie, nierzadko grupami, aby spędzić czas grając wspólnie w grę. Jak możesz wykorzystać tę chwilową modę na swoją korzyść? Poniżej kilka przykładów.

Przeczytaj także:

Zasady w grze są banalnie proste. Korzystając z aparatu w smartfonie, gracze wychodzą na ulice w poszukiwaniu Pokemonów. Kiedy w końcu pojawi się Pokemon, gracz rzuca „pokeballa”, aby go złapać. Gra wykorzystuje GPS w telefonie, aby określić, gdzie i kiedy pojawią się Pokemony.

Stwórz dedykowane produkty

Jeśli prowadzisz lokal w którym sami pieczecie ciasta i torty, to ciekawym pomysłem jest stworzenie serii produktów nawiązujących do Pokemonów. Być może nie zachwyci to dorosłych, ale ich dzieci na pewno :)

Idealnym miejscem do wykorzystana mody na Pokemony są knajpki. Przewija się w nich masę młodych ludzi. Część z nich zbiera Pokemony, a część śmieje się z tego. Jednak każdy je zna!

Pokemon w restauracji
Pokemon Burger

Podobny numer możesz zrobić tworząc drinki w barwach pokemonów i nazwane zgodnie z ich imionami. Najważniejsza zasada, to mieć dystans do siebie i traktować to jako zabawę. Kto najbardziej kocha rozrywkę? Media społecznościowe! Jeśli wpadniesz na ciekawy pomysł koniecznie pochwal się tym na Facebooku i…

Wykorzystaj Pokemony do promocji w social media

Jak pokazał przykład restauracji Jadalnia z Poznania, nie trzeba nawet robić dedykowanych produktów aby trafić z ciekawym żartem do 2 milionów osób. Ich przerobione zdjęcie trafiło na portale i do telewizji – nie tylko tych polskich. Wystarczy pomysł i ciekawe wykonanie, a „lajki i fejm”  polecą jak pokebol  ;)

pokemon go
Zdjęcie, które obiegło cały świat

Wymyśl promocję dla trenerów

Jeśli możesz zrobić promocję dla fanów drużyny piłkarskiej po wygranym meczu, to dlaczego nie nagrodzić najlepszych „trenerów”? Trener w gamingowym slangu to ten, kto zbiera pokemony ;) Pokemony pojawiają się w miejscach, gdzie przebywa dużo ludzi. Dlatego jest ich sporo w kościołach, w okolicach domów kultury oraz w restauracjach i klubach.

Zapoznaj się z hierarchią pokemonów i poziomami w grze, a następnie zrób promocję dla najlepszych graczy. Nie zapomnij pochwalić się swoją ofertą w social media!

Zainwestuj w PokeSTOP

Nintendo ma w planach wprowadzenie płatnych rozwiązań do gry a jedną z nich będą sponsorowane lokalizacje. Póki co jedną z możliwości jest ściągnięcie do swojego lokalu… Pokemonów. Służy do tego moduł wabik i można go wykorzystać jedynie w miejscach zwanych PokeSTOP. Czy Twój lokal znajduje się w takim miejscu? Musisz to sprawdzić – najłatwiej instalując sobie aplikację.

Jeśli okaże się, że Twój lokal jest w zasięgu PokeSTOP, to za 1,17$ masz u siebie najazd pokemonów przez godzinę. Wówczas wystarczy poinformować o tym z odpowiednim wyprzedzeniem na Fb lub Twittera i masz u siebie rzeszę graczy. Jest to dobry sposób, aby zorganizować u siebie…

Pokemon Party

Ludzie zbierają się w różnych miejscach aby wspólnie grać w grę. Dlaczego nie mieliby spotykać się u Ciebie? Zwłaszcza w dzień, w którym masz mniejszy ruch niż zwykle. Gdy połączysz to z promocjami, to może wyjść bardzo fajny event o którym zrobi się głośno w okolicy.

Poważne żarty

Nie traktuj tej zabawy na poważnie. Na poważnie traktuj tylko zyski, jakie ta zabawa może Ci przynieść :)

Już raz – 20 lat temu, wybuchła moda na Pokemony. Zbierało się wówczas Pokemon Tazos w Lay’sach i grało nimi na szkolnych korytarzach i podwórkach. W TV leciał serial animowany, który z zapałem oglądali dzisiejszy 20-sto kilkulatkowie. Moda na Pokemony przeminie, co do tego nie ma wątpliwości. Ale nie ma też wątpliwości, że twórcy będą ją unowocześniać i dodawać nowe opcje.

Jedną z takich nowych opcji będzie możliwość pojedynku z inną osobą. Potrzebna więc będzie interakcja i bliskość drugiej osoby, będą zwycięzcy i przegrani. A dla Ciebie kolejna okazja, aby dobrze to rozegrać. Póki moda na Pokemony trwa, warto z niej korzystać!

Oceń artykuł
[Total: 0 Average: 0]
Łukasz Chrząszcz
Wolnościowiec, radny miasta Wodzisław Śląski. Właściciel agencji internetowej XZT.PL oraz kilku serwisów www. Absolwent Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach. Pomaga osobom rozpoczynającym prowadzenie firmy.
Kategoria

One thought on “Jak wykorzystać Pokemon GO do promocji lokalu?

  1. Pomysłów jest kilka i to nie byle jakich. Wiadomo, że fascynacja grą nie kończy się wraz z wyłączeniem jej. Takiego burgera zjadłby nie tylko łapacz potworków, słodkie :D

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *